Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Nis 07, 2014

Dr. Raoul Kübler'in İki Makalesi “2014, Pazarlamada Kuram ve Uygulama Konferansı”na Kabul Edildi!

Dr. Raoul Kübler'in iki makalesi, 22-23 Mayıs 2014 tarihleri arasında Northwestern Üniversitesi'nde gerçekleştirilecek olan “2014 Pazarlamada Kuram ve Uygulama Konferansı”na kabul edildi. 
 
Dr. Kübler'in konferansa kabul edilen iki makalesi: "Tatlım, konuşmamız gerek! Ürün Geri Çağırma Mesajlarının Tasarımının Hissedar Tepkileri Üzerindeki Etkisi” ve "İyi, Kötü ve Çirkin Gerçek: Kurumsal Sosyal Sorumluluk İhlalleri Pazarlama Başarısını Nasıl Etkiliyor?".  
 
Dr. Kübler'e bu gurur verici başarısından dolayı en içten tebriklerimizi sunar ve başarılarının devamını dileriz.
 

"Tatlım, konuşmamız gerek! Ürün Geri Çağırma Mesajlarının Tasarımının Hissedar Tepkileri Üzerindeki Etkisi"
 
Özet:
Önceki araştırmaların da gösterdiği üzere, ürün geri çağırmalarına gerek tüketiciler gerekse hissedarlar olumsuz tepki göstermektedir. Literatürde yer alan araştırmalar, ürün geri çağırma mesajlarının söz konusu geri çağırmaya ilişkin belli özelliklere göre uyarlandığı takdirde, tüketicilerin olumsuz tepkilerinin asgari düzeye indirilebildiğini savunmaktadır. Ancak bugüne dek yapılan pazarlama araştırmaları, yatırımcıların ürün geri çağırma mesajlarının tasarımına nasıl tepki gösterdiğini henüz incelememiştir. Bu çalışma, 2007-2010 yılları arasında Alman ürünleri için yapılan geri çağırmalardan oluşan eşsiz bir veri setinden yararlanmaktadır.  Olay çalışması yaklaşımı kullanılarak, ürünlerini geri çağırmış 60 şirketin karşı karşıya kaldığı anormal ürün iadeleri incelenmiştir. Anormal ürün iadelerini, geri çağırma mesajının tasarımı ile açıklayan bu çalışma, pazarlamacılar için önemli bilgiler sunmaktadır. Daha büyük ölçekli şirketler ile kıyaslandıklarında, daha küçük ölçekli şirketler, sosyal sorumluluğu vurguladıklarında ve söz konusu ürünlerin tespitine yönelik yardım sunduklarında daha kârlı çıkmaktadır. Daha büyük ölçekli şirketler ise, daha büyük iade kolaylıkları sağlayarak hissedarların olumsuz tepkilerini asgari düzeye indirmektedir.
 
"İyi, Kötü ve Çirkin Gerçek: Kurumsal Sosyal Sorumluluk İhlalleri Pazarlama Başarısını Nasıl Etkiliyor?" - Almanya'daki kurumsal ortağımız Kühne Lojistik Üniversitesi'nden Michael Riechert ve Sönke Albers ile birlikte kaleme alınmıştır.
 
Özet:
Yöneticiler etik dışı davranmak istemese de bazı durumlarda  olağan iş kararları, tüketiciler tarafından kurumsal sosyal sorumluluk ihlali gibi algılanabilmektedir. Bugüne dek yapılan araştırmalar, kurumsal sosyal sorumluluk ihlallerinin imaj ve satış kayıpları gibi doğrudan olumsuz sonuçları üzerinde yoğunlaşmıştır. Ancak bu tür ihlaller, bir şirketin fiyat veya ürün performansı esnekliği gibi pazarlama araçlarının başarısına da zarar verebilir. Bu çalışma, dört ayrı En İyi/En Kötü Ölçeklendirme deneyinde yer almış 600 katılımcının verdiği yanıtlar esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışma, hedonik ve işlevsel ürünler için iki ayrı kurumsal sosyal sorumluluk ihlali senaryosunun etkisini araştırmaktadır. Sonuçlar, ihlali gerçekleştiren şirketlerin fiyat ve ürün performansı hassasiyetlerinde önemli bir düşüş meydana geldiğini göstermektedir. Öte
yandan, böyle bir ihlal gerçekleştirmeyen şirketlerin fiyat esnekliği pozitif olsa da, ürün performans esnekliğinde bir azalma meydana gelmektedir.