Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Nis 30, 2015

Prof. Dr. Koen H. Pauwels Pazarlama Bilimi Enstitüsü’nden 2015’in “En İyi Makale Ödülü”nü kazand

İşletme Fakültesi Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Koen H. Pauwels Pazarlama Bilimi Enstitüsü’nden “En İyi Makale Ödülü”nü kazandı. “Online Davranış Takibi veya Tutum Araştırması Ölçütleri Marka Satışını Gerçekten Etkiliyor Mu? Tüketici Bulvarındaki Tutum ve Eylemler için Bütüncül Bir Model” başlıklı makale ile ödüle layık görülen Prof. Dr. Koen H. Pauwels bu çalışmayı 2013 yılında AiMark’tan Bernadette van Ewijk ile birlikte yürütmüştü.

Çalışma, önemli bir pazarlama sorusunu ele alıyor: Online davranış takibi veya tutum araştırması ölçütlerinde hangi kıstaslar marka satışını açıklamaya, tahmin etmeye ve arttırmaya yarıyor?  Pauwels ve van Ewijk yaptıkları çalışmada bu soruyu Hollanda’daki hizmet, dayanıklı tüketim malları ve hızlı tüketim malları gibi 15’i aşkın kategoride 36 marka üzerinde inceliyor. Araştırmacılar, “pazarlama faaliyetleri ile ölçütler” ve “ölçütler ile satışlar” arasındaki değişik etkileşimleri tespit edebilmek için dinamik sistem modelleri geliştiriyor.

52 yıllık bir geçmişe sahip olan Pazarlama Bilimi Enstitüsü’ nün en prestijli ödülünü kazanan makaleye http://www.msi.org/reports/do-online-behavior-tracking-or-attitude-survey-metrics-drive-brand-sales-an/ linkinden ulaşılabilir.

İlgili diğer linkler:
http://www.msi.org/articles/msi-best-paper-do-online-behavior-tracking-or-attitude-survey-metrics-drive/