Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Oca 01, 1970

TÜBİTAK’tan İki Öğretim Üyemize 2232 Desteği

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Programı (BİDEB) 2232 - Yurda Dönüş Araştırma Burs Programı kapsamında, Mühendislik Fakültemizden Yrd. Doç. Dr. İhsan Yanıkoğlu ve İşletme Fakültemizden Yrd. Doç. Dr. Cem Bahadır, projeleriyle desteklenmeye  hak kazandı. 2232 Programının amacı, yurtdışında yaşayan başarılı Türk araştırmacıların Türkiye’ye dönmelerini teşvik etmek ve çalışmalarını yurt içinde sürdürebilmeleri için destek vermektir.

Desteklenen projelerin başlıkları ve detayları aşağıda yer almaktadır.

 “Doğrusal Olmayan Karar Kuralları”

 

Proje Yürütücüsü: Yrd. Doç. Dr. İhsan Yanıkoğlu

Araştırma, ayarlanabilir gürbüz optimizasyon için doğrusal olmayan karar kurallarının geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bugüne kadar yapılan araştırmalarda, doğrusal ve parçalı doğrusal karar kuralları statik gürbüz optimizasyona göre önemli iyileştirmeler sağlamıştır. Doğrusal olmayan karar kuralları ise, karmaşık modellere neden olmalarından ötürü net bir şekilde ele alınamamışlardır. Bu karmaşık modellerin çözülebilir yeniden biçimlendirmeleri veya güvenilir yaklaştırımları geliştirilirse, doğrusal olmayan karar kurallarının en az doğrusal ve parçalı doğrusal kararlar kuralları kadar iyi sonuçlar vereceği öngörülmektedir. Araştırma kapsamında, doğrusal olmayan karar kurallarının birçoğu ele alınacak ve ortaya çıkan karmaşık modellerin çözülebilir yeniden biçimlendirmeleri geliştirilecektir. Metodun gerçek hayat uygulamaları da ele alınacaktır.
 

“Şirket Satın Alma ve Birleşmelerinde Müşteri Portföylerinin Değerini Etkileyen Faktörler”

Proje Yürütücüsü: Yrd. Doç Dr. Cem Bahadır

Şirket satın alma ve birleşme anlaşmalarında hedef şirketlerin müşteri portföyleri önemli bir yer tutmaktadır. Örneğin Yahoo şirketinin satın aldığı Seven Networks şirketi için ödediği bedelin %51’ini Seven Networks şirketinin müşteri ilişkileri için ödediğini duyurmuştur. Hedef şirketin ve/veya satın alıcı şirketin müşteri yoğunlaşması müşteri portföylerinin değerini etkilemekte midir? Satın alıcı şirketin stratejik varlık tabanı hedef şirketin müşteri ilişkilerinin değerini etkiler mi? Projenin amacı bu sorulara cevap arayarak pazarlama stratejilerinin müşteri portföylerinin değeri üzerindeki etkisi hakkında yeni ampirik bulgular sunmaktır.

 

Akademisyenlerimizi başarılarından dolayı tebrik ederiz.