Sıkça Sorulan Sorular

Özyeğin Üniversitesi’ni kazandım, şehir dışından geleceğim. Yurtlara kaydımı ne zaman ve nasıl yaptırabilirim?


2016 - 2017 Güz Dönemi yurt başvurularınızı 15 Ağustos 2016 Pazartesi 09:00 ile 19 Ağustos 2016 Cuma 17:00 tarihleri arasında http://www.ozyegin.edu.tr/kayit     linki üzerinden yapabilirsiniz.

*Yurtlara kayıt alınması için öğrencinin öncelikle okul kaydını yaptırması gerekmektedir.
 
Yıllık  Kayıt Sistemi  nedir?

Yurt basvurularımızda “Yıllık Kayıt” ve “Dönemlik Kayıt”olarak iki farklı sistem bulunmaktadır. Ögrencilerimiz istedikleri sistemi seçerek basvurularını yapabilirler.
 
Yıllık Kayıt Sistemi,
 
-          Öğrencilerin yurt yerleşim kriterlerinde bir üst seviyeye çıkmasını sağlayarak tercih ettiği odanın çıkma olasılığını                    yükseltir,
-          Güz Dönemi sonunda Bahar Dönemi için yurt başvurusu yapmadan konaklamaya devam etmesini sağlar,
-          Yıllık Kayıt seçen arkadaşları ile aynı odada kalma şansını artırır.

Bu sistemi tercih etmeyen ögrencilerimizin yurt yerleşim kriterleri “Yıllık Kayıt” yerleşimlerinden sonra gelir. Güz Dönemi’nin sonunda odalardan çıkıs yapma zorunlulugu vardır. Bahar Dönemi için SIS üzerinden tekrar basvuru gerektirir.

**Burslu ve yabancı ögrencilerin “Yıllık Kayıt”tan bağımsız yerlesim öncelikleri vardır.
 
Önceki dönemde yurtlarda kalan ve tekrar başvuru yapanlar hangi belgeleri getirmelidir?

Yurtlarda kalan öğrencilerimizin başvuru formunu doldurarak kaydetmeleri yeterlidir. LYS adreslerinde değişiklik meydana gelmiş ise yeni adres bilgilerini başvuru tarihleri içinde Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’ne bildirmeleri gerekmektedir.

.Yurt yerleştirmelerinde öncelik sırası nedir?

Öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir: ( Farklı kişilerin aynı tip odayı tercih etmeleri durumunda başvuru tarihi ve saatine göre yerleştirme yapılır.)
 
 
 1.      Yurt burslu öğrencilerimiz

2.      Uluslararası öğrencilerimiz

3.      İstanbul dışı yeni öğrenciler (Yıllık Kayıt)

4.      İstanbul dışı yeni öğrenciler (Dönemlik Kayıt)
 
5.      İstanbul dışı mevcut öğrenciler (Yıllık Kayıt)

6.      İstanbul dışı mevcut öğrenciler (Dönemlik Kayıt)

7.      İstanbul içi yeni öğrenciler (Yıllık Kayıt)

8.      İstanbul içi yeni öğrenciler (Dönemlik Kayıt)
 
9.      İstanbul içi mevcut öğrenciler (Yıllık Kayıt)

10.    İstanbul içi mevcut öğrenciler*  (Dönemlik Kayıt)
 
 
*İstanbul içinde ikamet eden öğrenciler için kullanılacak yerleştirme önceliği aşağıdaki gibidir:
1            Bölge: Arnavutköy, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Çatalca, Esenyurt, Silivri
2.           Bölge: Adalar, Avcılar, Başakşehir, Küçükçekmece, Pendik, Tuzla
3.           Bölge: Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Beykoz, Esenler, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kartal,                                                 Sultanbeyli, Sultangazi, Zeytinburnu
4.           Bölge: Bayrampaşa, Beyoğlu, Eyüp, Fatih, Maltepe, Sarıyer, Şişli
5.           Bölge: Beşiktaş, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar
6.           Bölge: Ataşehir, Çekmeköy, Sancaktepe, Şile, Ümraniye


Her öğrenci başvuru formunda belirttiği oda tipine yerleşebilir mi?

Yurtlarımızda bir, iki, üç ve dört kişilik  oda tipleri mevcuttur.Oda uygunluk durumu olması halinde , bir üst maddedeki kriterlere göre oda ataması yapılmaktadır. 
 
ÖSYM’nin yapmıs oldugu yerleştirme islemleri sonucunda yurt bursu kazandım. Hangi tip odalarda konaklayabiliyorum?
 
2016 ÖSYS Yüksekögretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda da belirtildigi üzere, ilk altı tercihinizden birisine tam burslu kontenjandan yerlesip, yerlestiginiz puan türünde Türkiye sıralamanız ilk 1.000 ise, 2 kisilik
banyolu oda (Yurt 4) ücretinden muafiyet kazanıyorsunuz. Eger yerlestirildiginiz puan türündeki sıralamanız 1.001-10.000 arasında ise en düşük oda tipi ücretinden (4 kisilik banyosuz oda) muaf oluyorsunuz. Oda tipi, aradaki ücret farkı ödenerek yükseltilebilir.

Yurt başvuru tarihlerini kaçırdığım takdirde ne yapmalıyım, daha sonra başvuru şansım var mı?

Başvuru tarihini kaçıran öğrenciler için uygunluk durumuna göre yeni başvurular açılır. Öğrenciler başvurular hakkında özü uzantılı mail yoluyla bilgilendirilir.

Yurtlarınıza başvuru yaparken oda arkadaşımı seçebilir miyim?

Yurtlarımıza internet sayfamız üzerinden başvurunuz esnasında birlikte kalmak istediğiniz arkadaşınızın öğrenci numarası ve ismini belirttiğiniz takdirde, olanaklarımız ve yerleşim önceliklerimiz dahilinde talebiniz karşılanabilir.
Aynı talebin, birlikte kalmak istediginiz arkadasınız tarafından da yapılması ve tercih sıralamalarınızın da aynı olması gereklidir. Ayrıca Yıllık Kayıt’ı seçmeniz seçtiğiniz arkadaşınız ile kalma olasılığını arttırır. Birlikte kalma taleplerinin karsılanabilmesi için, talep sahiplerinin hepsine aynı oda tipinin çıkmıs olması gerekmektedir. Konaklanacak oda tipine göre tercih edilecek oda arkadası sayısı degisiklik göstermektedir
(Örnegin, 3 kisilik odada kalmak isteyen bir ögrenci, iki farklı arkadasını tercih edip, yukarıdaki koşullar saglandıktan sonra aynı odada kalabilir).

Yurtta oda arkadaşımla anlaşamadığım takdirde oda değişikliği yapabilir miyim?

Her dönem bir defaya mahsus olmak üzere   yurt@ozyegin.edu.tr  adresine mail atarak geçerli sebebini olması durumunda oda değişimi konusunda müracaat ettiğinizde, olanaklar dahilinde mümkün olan en kısa süre içerisinde talebiniz karşılanmaya çalışılacaktır.

Yurtlara hangi tarihte girebilirim? Yurtlardan hangi tarihte ayrılabilirim?

Yurtlara giriş ve çıkış tarihleri her yıl akademik takvime göre Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirlenir. Yurt başvurusu olumlu sonuçlanan öğrenciler Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’nün belirttiği şekilde ve zamanda yurt kayıt işlemlerini yerine getirmiş olarak gerekli formları imzalayıp yurda giriş yapabilirler.
Yurtlardan son çıkış tarihi her dönemin sonunda gönderilen duyurularda belirtilmektedir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli sebeplerden dolayı da çıkış işlemlerini yaparak yurttan ayrılabilirler.

Başvurumun olumsuz sonuçlanması durumunda depozito ücretim ne olacak?
 
Süreç sonunda yurda yerlestirilememeniz durumunda, depozito ücretiniz belirteceginiz banka hesabınıza iade
edilecektir. Iadenin gerçeklesebilmesi için yurt yönetim ofisinden temin edebileceğiniz ücret iade formunun doldurulması gerekmektedir.

Yurttan ayrılırsam ödediğim ücret geri verilir mi?

.  Kendisine atanan odayı yurt yerleşimlerinden önce iptal eden öğrencinin oda ücreti iade edilir.
.  Akademik takvimde belirtilen derslerin başlamasını izleyen dördüncü haftanın sonuna kadar, yurttan ayrılan öğrencilere dönemlik ücretin  50%’si iade edilir.
·   Dördüncü haftadan sonra öğrencilere yurt ücreti iade edilmez.
.  Yıllık Kayıt için güz döneminde ödenecek olan 1500 TL’lik ücret, öğrenci Bahar Dönemi yurtta kalmadığı takdirde iade edilmez.
· Yurtlardan uzaklaştırma cezası alan öğrencilere ücret iadesi yapılmaz.

Depozito iadesi: Yurttan çıkış işlemlerini tamamlayıp oda kartını teslim eden öğrencilerin yurt ofisine gelerek, ücret iade formunu doldurmaları gerekmektedir. Öğrenci kaldığı oda ve eşyasına hasar vermiş ise, hasar bedeli düşüldükten sonra kalan depozito tutarı, hasar verilmemiş ise depozitonun tamamı ödenir.
 
Eğitim dönemi bittiğinde yurttan çıkmak için herhangi bir işlem yapmalı mıyım?

Öğrencilerimiz yurttan ayrılacakları gün odalarını tamamen boşalttıktan sonra Yurt Yönetim Ofisine gelerek oda çıkış formunu imzalayıp oda kartını teslim ederler. Oda kontrollerinde hasar tespit edilmesi halinde öğrencilere haber verilerek depozitolarından hasar bedeli kesilir.
 
Ben Özyeğin Üniversitesi’nde okuyorum, kardeşim de İstanbul’da başka bir Üniversite’yi kazandı. Özyeğin Üniversitesi yurtlarında birlikte kalabilir miyiz?

Özyeğin Üniversitesi yurtları yalnızca Özyeğin Üniversitesi öğrencilerine açıktır. Yurtlarımızda Özyeğin Üniversitesi öğrencisi dışında öğrenci/öğrenci misafiri kalamaz.

Özyeğin Üniversitesi öğrencisi olup yurtta kalmayan bir arkadaşım sınav zamanı, kötü hava koşulları ya da parti akşamları odamda kalabilir mi?

Öğrencilerimizin odaları sadece kendileri için tahsis edilmiştir. Herhangi bir sebeple yurtta kalan/kalmayan kişilerin konaklamasına müsaade edilmez. Böyle durumlarda oda uygunluğuna göre belli bir ücret karşılığında öğrencimize konaklayabilecekleri oda sağlanabilir.

Odada kullanmadığım kişisel eşyalarımı nerede tutabilirim?

Öğrencilere ait kullanılmayan eşyaların dönem içinde muhafaza edilebileceği depo vb. bir kullanım alanı bulunmamaktadır. Sadece yaz dönemi için geçerli olmak üzere öğrencilerin bagaj teslim formunu imzalayarak 2 adet koli bırakma hakkı vardır. Güz dönemi başladığında kolilerin teslim alınması zorunludur. Bildirilen tarihe kadar teslim alınmayan kolilerden Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü sorumlu tutulamaz.
 
Eşyalarımı taşımamda bana yardımcı olunabilir mi?

Eşya taşıyabilecek veya bu konuda asli görevi bulunan kişiler Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü kadrosunda bulunmamaktadır. Bu sebeple her öğrenci kendi eşyasından sorumludur.
 
Yaz tatili dönemlerinde yurtlarda kalabilir miyim?

Yaz dönemi içinde yaz okulu öğrencileri, staj yapacak öğrenciler ve Üniversite bünyesinde bazı özel çalışmalara katılacak öğrenciler fakültelerinden aldıkları onay ile Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü ’nün kendilerine göstereceği odalarda kalabilirler. Başvuru tarihleri yapılacak işlemler öğrencilere mail yoluyla duyurulacaktır.
 
Annem, babam, kardeşim veya arkadaşım odamda kalabilir mi?

Öğrencilerimizin odalarında kendileri dışında, aile bireyleri de dahil olmak üzere, kimsenin konaklamasına izin verilmez
  
Sağlık sorunum olduğunda üniversitede başvurabileceğim bir yer var mı?

Kampüste sağlık merkezlerindeki hekim ve hemşirelerimiz 7/24  hizmet vermektedir. Sağlık personeli 07:00-19:00 saatleri arasında Öğrenci Merkezi’nde bulunan sağlık merkezinde, 19:00-07:00 saatleri arasında Yurt 3 binasında -2.kattaki revirde hizmet vermektedirler. Özyeğin Üniversitesi’ne kayıtlı öğrenciler her türlü sağlık problemlerinde 0216 564 91 12 no.lu telefon numarasından Sağlık Merkezi’ne ulaşabilirler. Sağlık merkezinde bulunan ambulans, gerekli olduğu takdirde tam teşekküllü hastanelere sevk için kullanılmaktadır.
 
İlk sene yurtlara yerleştirildikten sonra mezun olana dek aynı odamda kalabilir miyim?

Öğrencilerimiz Yıllık Kayıt seçmeleri durumunda Bahar Dönemi sonunda odalarını tamamen boşaltarak yurtlardan ayrılır. Dönemlik Kayıt yapmaları durumunda, her dönem sonu odalarını boşaltıp, yeni dönem için yurt başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Yurt yerleştirme kriterlerine göre sistem tarafından belirlenen bir odaya atanırlar.
 
Güz döneminde yurtta kalırken bahar dönemi için tekrar yurt başvurusu yapmalı mıyım?

Yalnızca başvuru sırasında Yıllık Kayıt opsiyonunu seçen öğrencilerimiz yıl boyunca aynı tip odada kalma imkanına sahiptirler. Yıllık Kayıt opsiyonunu seçmeyen öğrenciler ise  Bahar Döneminde tekrar başvuru yapmalıdırlar.
 
Neden her senenin sonunda odamı tamamen boşaltmam gerekiyor? Eşyalarımı odamda bırakıp yaz dönüşü aynı odamda kalmaya devam edemez miyim ya da yaz dönüşü yeni odama taşınamaz mıyım?

Öğretim yılı boyunca yurtlarda öğrencilerimiz konakladıkları için detaylı ve büyük çaplı tadilatlar gerçekleştirilememektedir. Yurtlarımızın öğrencilerimize her sene bakımlı, düzenli ve yenilenmiş olarak hizmet verebilmesi için yazın, doluluğun en düşük olduğu dönemlere yurtların tadilat programları planlanmaktadır. Bu dönemde boya badana, temel bakım, temizlik, ilaçlama ve yenilenme gibi çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin yurt planlamaları, yurt yerleştirme kriterleri doğrultusunda ve öğrencinin bulunduğu sınıfa göre her yıl yeniden sistem tarafından belirlenmektedir.
 
Sömestr tatiline girerken odamı tamamen boşaltmak zorunda mıyım?

Güz dönemi başvurularında Yıllık Kayıt opsiyonunu seçen öğrenciler bütün yıl aynı odalarında kalma hakkına sahiptirler ve odalarını boşaltmak zorunda değillerdir. Bunun dışında sadece Dönemlik Kayıt opsiyonunu seçen öğrenciler  Sömestr tatilinde odalarını boşaltmak zorundadırlar. Gerekli gördüğü durumlarda Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü oda optimizasyonu amacıyla oda değişimi yapabilir.
 
Önümüzdeki dönem Exchange öğrenci olarak yurt dışına gideceğim takip eden dönem için yurt başvurumu nasıl yapabilirim?

Exchange öğrenci olarak yurt dışına gidecek öğrencilerimiz yurt başvurularının başlangıç ve bitiş tarihlerini okulumuzun web sayfasındaki duyurulardan takip ederek, belirtilen tarih aralığında internet üzerinden başvurularını gerçekleştirebilirler.
 
Oda kartımı kaybettiğimde ne yapmalıyım?

Yurtta konaklayan öğrencilerimizin oda kart kaybetmeleri  durumunda, 20 TL ücret karşılığında yenisi temin edilmektedir
 
Yurtlarda elektronik ve teknik sorunla karşılaştığımda ne yapabilirim?
 
Yurtta konaklayan öğrencilerimizin karşılaştıkları elektronik ve teknik sorunları http://solutioncenter.ozyegin.edu.tr/ adresine bildirmeleri gerekmektedir.
 
Yurtlarda odamda hayvan besleyebilir miyim?

Yurtlarımızda hayvan beslenmesine ve bulundurulmasına izin verilmemektedir.
 
Odamda TV seyredip, müzik dinleyebilir miyim?

Odalarda, ses seviyesi başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde müzik dinlenebilir, TV seyredilebilir.
 
Yurtlardaki pano ya da ortak alanlara afiş, duyuru, resim, poster v.s asabilir miyim?

Yurtlarda belirtilen yerlere, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’ne başvurularak onayı alınmış ve Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından kaşelenmiş bir duyuru veya afiş asılmasına izin verilmektedir.
 
Yurt kurallarına uymamanın yaptırımı nedir?

Yurt Yönergesinde belirtilen kurallara uymayan öğrenciler hakkında, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü  ve Yurt Komisyonu tarafından gerekli uyarı ve cezai işlem yapılır. Kural ihlallerinin öğrenci tarafından bu uyarı/kınama cezalarına rağmen devam ettirilmesi durumunda öğrenci yurtlardan çıkarılabilir ve bir daha yurtlara yerleştirilmeyebilir.
 
Yurtlardan çıkarılırsam sonraki dönemde yine yurtlara yerleştirilebilir miyim?

Yurtlardan çıkartılan veya yurt kurallarına aykırı davranışları görülen öğrenciler, bir daha yurtlara alınmayabilir.
 
İhtiyaç halinde cep telefonumu kullanamadığım durumlarda yetkiliye nasıl ulaşabilirim?

Koridorlarda bulunan telefonları açtığınız anda direkt yönetim ofisine ulaşabilirsiniz. Hiçbir numara tuşlamanıza gerek yoktur, ofisten açılmadığı durumda telefon otomatik olarak güvenlik merkezine aktarılacaktır.
 
Yurda yerleşmek üzere gelirken kişisel eşyalarım dışında neler getirmeliyim?

Yurt odalarında yatak, alez, battaniye, yatak mobilyaları, gardrop, çalışma masası ve sandalyesi, buzdolabı, koltuk(bazı oda tiplerinde bulunmamaktadır) ve masa lambası mevcuttur. Yastık, nevresim, havlu, isteğe göre yorgan gibi tekstil malzemelerini öğrenciler kendileri temin etmektedirler.
 
Şehir merkezine ulaşım var mı? Var ise nasıl yararlanabilirim?

www.ozyegin.edu.tr  adresinden ‘’Özü’de Yaşam’’> ‘’Çekmeköy Kampüsü Ulaşım’’> ‘’Shuttle Saatleri’’ sekmeleri aracılığı ile ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.
 
Kampüs içerisinde alışveriş yapabileceğim yerler var mı?

Üniversitemiz içerisinde bulunan markette 09.00-20:00 saatleri arasında öğrencilerimizin alışveriş yapması mümkündür. Tatil dönemlerinde çalışma saatlerinde yapılan değişiklikler mail yoluyla öğrencilere duyurulur.
 
Yurtlardaki çamaşır makinelerini kullanmak için ne yapmalıyım?

Tüm yurt binalarımızda çamaşırhane mevcuttur. Çamaşırhanelerdeki çamaşır yıkama/kurutma makineleri o binada kalan öğrencilerimizin kullanımına açık ve ücretsizdir. Öğrencilerimiz kullanacakları deterjanı kendileri temin etmektedir. Ütü yapmak isteyen öğrenciler çamaşırhanelerde bulunan ütü masalarını kullanabilirler.
 
Yazın eşyalarımı bırakabileceğim bir depo var mı?

Tüm öğrencilerimiz , yazın yurtlardan ayrılırken boyutları duyurular ile iletilen iki adet koliyi depoya bırakabilmektedir. Bunun dışında herhangi bir depo hizmeti mevcut değildir. Her öğrenci yalnız iki koli bırakma hakkına sahiptir.
 
Ödediğimiz yurt ücretlerinin kapsamı nedir?

Yurt ücretleri, tahsis edilen odada kalış, temizlik hizmetleri, ısınma, aydınlatma, sıcak su, ortak alanların kullanımı( çamaşırhane, mutfak, dinlenme odalarındaki TV vs.) ve sınırsız internet hizmetlerini kapsamaktadır. Yol, yemek vs. içermez.
 
Yurt ücretini ödememe ile ilgili yaptırımlar nelerdir? Zamanında ödeme yapmazsam ne olur?

Bir önceki dönemden yurt borcu olan öğrencilere kesinlikle yurt tahsisi yapılmaz. Her eğitim öğretim yılına ait yurt ücretlerini, belirtilen son ödeme tarihine kadar ödemeyen öğrencilerin yurtlarla ilişiği kesilir. Yurtlara yerleşim için gelen öğrenciler, istenen sağlık belgelerini yanlarında getirmek ve ödemeyi yapmış olmak zorundadırlar. Önceden belirtilen tarihlerde yurt ücret ödemesini yapmadığı takdirde yurtlarla ilişiği kesilerek yurt hakkı yedekte bekleyen öğrencilere Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’nce devredilir.
 
Yurt ücretini aylara bölerek taksitlendirme imkanı var mı?

Öğrenciye tanımlanan odanın dönemlik ücreti, yurt yerleştirme sonuçları açıklanırken duyurulan tarihe kadar, dönemlik ve peşin olarak ödenir. Kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksitlendirme yapılabilmektedir. ( Taksit miktarı bankalara göre değişiklik gösterebilmektedir)
 
Yurt başvurumun değerlendirilmesi için internet üzerinden yapacağım başvuru dışında yapmam gerekenler var mı?

Yurt başvurusunun değerlendirilmesi için, yurt depozitosunun yatırılması gerekmektedir. Daha önceki yıllarda yurt depozitosunu yatıran ancak depozitosundan kesinti yapılan öğrencilerin, yurt depozitolarını 500 TL’ye tamamlamaları gerekmektedir. Bu işlemleri belirtilen süre içinde tamamlamayan öğrencilerin başvuruları dikkate alınmaz.
 
Depozito ücretini yatırmazsam, ya da depozitomdan bir sebeple kesilen tutarı tamamlamazsam ne olur?

Depozito ücretini yatırmayan/tamamlamayan öğrenciler yurtlara alınmazlar.
 
Yurt burslu öğrencilerin de depozito yatırmaları gerekiyor mu?

Yurtlarda kalan ya da kalmak için başvuru yapan burslu/burslu olmayan tüm öğrencilerin depozito yatırması gerekmektedir.
 
Yazın yurttan ayrılırken depozitomu geri alabilir miyim?

Öğrenci yurtlar ile tamamen ilişiğini kesiyor ise ücret iade formu doldurarak depozito iadesi talep edebilir.
 
Okuldan herhangi bir sebeple uzaklaştırma cezası aldığımda bu durum yurtlarda kalmamı etkiler mi?

Okuldan uzaklaştırma cezası alan yurt öğrencileri uzaklaştırma süresi boyunca yurtlarda da kalamazlar.
 
Dönem içinde yurtlardan ayrılabilir miyim?

Öğrenciler dönem içinde Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’ne bildirerek yurttan ayrılabilirler. 

Yurt bursluyum, istediğim farklı bir oda tipinde konaklayabilir miyim?

Farklı oda tipinde kalmak isteyen öğrenciler müsaitlik olması halinde aradaki farkı ödeyerek başka tip odada konaklayabilirler.
 
 Planlama sonrasında açıklanan oda kalmak istediğim oda tipi değilse odamı kabul etmemem mi gerekiyor?

Öğrenciler açıklanan odalarını öncelikli olarak kabul etmeli daha sonra verilen tarih aralığında oda değişim talebinde bulunmalıdırlar. Açıklanan odayı reddetmeleri ya da kabul etmemeleri halinde yurt haklarından feragat etmiş sayılırlar.
 
Yurt başvurumu yaptım ama İstanbul dışı ikametli olmama rağmen yurtlara yerleştirilmedim. Sebebini öğrenebilir miyim?

Yurt başvurusunun değerlendirilebilmesi için, depozito ücretinin yatırılması gerekmektedir. Depozito ücretinden herhangi bir sebeple kesinti yapılmış olan öğrencilerin depozitolarındaki eksik bedeli tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca oda tercih sıralamanıza göre açıkta kalma durumunuz mevcuttur.
 
Yurtlara yerleşmek üzere gelirken yanımda getirmem gereken herhangi bir belge var mı?

Yurtlara yerleşmek üzere gelen öğrencilerimiz yanlarında, sağlık belgelerini getirmeleri gerekmektedir.

Yurtlara hafta sonu giriş yapmam gerekirse ne yapmalıyım?

Hafta sonu giriş yapacak öğrencilerimiz ödemesini önceden yapmış olmalı ve istenen belgeleri yanında bulundurmalıdır.
 
Bir arkadaşım çift kişilik odada kalıyor ve odadaki diğer yatak boş. Ben de yurt öğrencisi olduğuma göre bazen arkadaşımın odasındaki boş yatakta kalabilir miyim?

Öğrenciler Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü  tarafından yerleştirildikleri odalarda kalmak zorundadırlar. Herhangi bir sebeple başka bir odada kalamazlar.
 
Örneğin kütüphanede ders çalışırken başka bir arkadaşıma odamda bir saat dinlenebilmesi için oda kartımı verebilir miyim?

Oda kartının yurtta kalan kalmayan başka bir öğrenciye verilmesi kesinlikle yasaktır.
 
 SIS nedir?

Öğrencilerin tüm bilgilerinin bulunduğu yazılım programının ismidir. Öğrencilerimiz Özyeğin Üniversitesi web sayfasından SIS’e girerek işlemlerini yapabilirler.
 
Yurtlardan çıkış işlemi yapmadan gidersem ne olur?

Yurt çıkış işlemlerini belirtilen tarihler arasında ve ilgili hükümler uyarınca yapmayan öğrencilerin eşyaları, Yurt Yönetimi tarafından toplatılarak Duyarlı Özü’ye gönderilir. Yurt Yönetimi öğrenciler tarafından bırakılan eşyalardan sorumlu değildir. Ayrıca çıkış işlemlerini yapmayan öğrencilerimiz için Yurt Yönergesi gereğince 2 ceza puanı verilir.
 
Yurt Müdürlüğü ile iletişime geçebileceğimiz mail adresi  nedir?
 
Her türlü istek, dilek, şikayet ve önerileriniz için  her zaman    yurt@ozyegin.edu.tr adresi ile iletişime geçebilirsiniz.
 
 Odamı tamamen boşalttım. Hiç eşyam kalmadı ama acelem olduğu için kartımı oda arkadaşıma bırakıp, çıkış formunu imzalamadan gittim. Bir sorun yaratır mı?

Odasını boşaltmış dahi olsa her öğrenci kendi çıkış işlemini kendisi gerçekleştirmekle yükümlüdür. Bu sorumluluk başkasına devredilemez.
 
Yurtta kalan bir arkadaşımın oda numarasını öğrenebilir miyim?

Öğrencilerimize ait hiçbir bilgi başkası ile paylaşılamaz. Bu bilgiyi yalnızca istediği takdirde arkadaşınızın kendisinden alabilirsiniz.
 
Saat 23:00 olmadan yurt sorumlusu gelerek odamda bulunan ziyaretçimin çıkması gerektiğini söyledi. Ziyaret saati bitmeden öğrenciye ve ziyaretçiye müdahale edilebilir mi?

Öğrenci misafirleri, ziyaret saatleri arasında Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’nce  belirlenen dinlenme salonlarında bulunabilir. Misafirlerin yurt odalarına çıkması kesinlikle yasaktır ve öğrenci odalarında ziyaretçi bulunamaz.
 
Adıma gelen kargoyu veya kredi kartını  nereden teslim alabilirim?

Adınıza gelen kargoyu Yurt 3 135 no.lu kargo odasından imza karşılığı teslim alabilirsiniz. Kredi kartları güvenlik açısından teslim alınmamaktadır.
 
Herhangi bir sağlık sorunum nedeniyle Sağlık Merkezine başvurduğumda aileme haber verilir mi?

Sağlık ile ilgili konular tamamen nöbetçi doktorun inisiyatifindedir. Doktorun gerekli gördüğü haller dışında aileye bilgi verilmez. Bilgilendirme, nöbetçi doktor ya da Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından yapılır.

Psikolojik/özel problemler yaşıyorum ve yurt sorumlusu bu durumdan haberdar oldu; başkalarının da durumumu öğrenmesinden çekiniyorum. Böyle bir risk var mı?

Yurt sorumluları öğrencilerin özel durumlarını gerekli görülen haller ve ilgili kişiler dışında hiç kimse ile paylaşmaz/paylaşamaz. Sorunlarınız doğrultusunda sizinle işbirliği yaparak Psikolojik Danışmanlık Birimi’ne ve/veya Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü’ne ve/veya Sağlık Merkezine yönlendirilmenizi gerçekleştirir. Bir öğrenci hakkında başka bir öğrenci ile kesinlikle bilgi paylaşımı yapılmaz.
 
Oda arkadaşımla ilgili bazı şikayetlerim var. Fakat bunu size mail ile bildirirsem bir şekilde öğrenebileceğinden ya da duyabileceğinden çekiniyorum. Böyle bir risk var mı?

Öğrencilerimizin bizlerle paylaştığı hiçbir konu görevliler dışında bir başkasına bildirilmez ya da başkasına bu konuda bilgi verilmez/verilemez. Öğrencilerimizin bildirdiği problemler başka öğrencilerin bulunduğu ortamlarda kesinlikle konuşulup değerlendirilmez.
 
Psikoloji Birimi ile paylaştığım bilgilerim başkası tarafından öğrenilebilir mi?

Gizlilik esastır.
 
Yurt sorumlusundan istediğim ölçüde destek alamadığımı düşündüğüm durumlarda ne yapmalıyım? Kendisini aşıp bir üst birime gidersem Yurt Sorumlum bana cephe alır mı?

Okulumuzdaki tüm makamların kapıları öğrencilerimize ve velilerimize sonuna kadar açıktır. Bir konuda yeterli yardım ya da destek alamadığınızı düşündüğünüzde Konaklama Hizmetleri Direktörü ve Ekip Yöneticisi ile irtibata geçerek sorunlarınızı gönül rahatlığı ile paylaşabilirsiniz. Yaşanan sorun her ne olursa olsun yurt sorumluları tarafından kişiselleştirilmesi söz konusu değildir.
 
Kaldığım bina/kat ile ilgili sorunlarım var. Bunların çözülmesi için öncelikle kime/kimlere başvurmalıyım?

Her türlü sorununuz için yurt@ozyegin.edu.tr adresine mail atabilir ya da 0216 564 9190-9189 numaralı telefonlardan Yurt  Yönetimine ulaşabilirsiniz.
 
Odamdaki gardrobun çekmecesi bozuldu ve attığım mail sonucunda görevli gelerek tamir etti. Depozitomdan kesinti yapılır mı?

Kullanıcı hatası ya da kasıtlı bir durum olmadığı takdirde inşai, mekanik, elektrik onarımlarında herhangi bir ücret kesintisi uygulanmamaktadır
 
Oda kartımı odamda unutursam ne yapmalıyım?

Yurt Ofisi’nden kart talep formu doldurarak bir gün süreli yedek oda kartı temin edilebilmektedir.
 
Aldığım yedek kartımı iade etmeyi unutursam ne olur?

Alınan yedek kart yurt ofisine teslim edilmediği takdirde öğrenci 20 TL borçlandırılacaktır.
 
Temizlik günlerinde odamın daha detaylı temizlenmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Odanızın temizlik günlerinde odanızı, masanızın üstünü derli toplu bırakırsanız, odanın zemininde çok fazla ayakkabı, valiz, kutu gibi eşyaların bulunmamasına ya da o gün bunları kaldırmaya özen gösterirseniz odanızın daha detaylı temizlenmesi mümkün olacaktır.
 
Odam haftada kaç kez temizlenir? Ekstra temizlik talebinde bulunmam mümkün mü?

Odalar haftada bir kez temizlenmektedir. Standart temizlik uygulamalarımızın dışında fazladan temizlik taleplerini karşılama yönünde uygulamamız mevcut değildir.
 
Ortak alan temizliklerinin periyodu nedir?

Ortak alanlar gündüz ve gece olmak üzere 24 saat içerisinde iki kere detaylı olarak temizlenmektedir. Bunun dışında gün içerisinde ortak alan kontrol ve gerekli olduğu hallerde müdahaleleri devam eder.
 
Yurt odalarındaki yangın dedektörleri hakkında bilgi edinebilir miyim?

Yurt odalarındaki dedektörler duman algılayıcı dedektörlerdir. Kontrol merkezine önce sessiz sonra sesli alarm olarak sinyal gitmektedir. Dedektörlerin oda kullanıcıları tarafından herhangi bir cisimle kapatılması ya da yerinden sökülmesi durumunda güvenliği tehlikeye atan davranışlar çerçevesinde değerlendirilerek cezai işlem uygulanır.
 
Yurtlardaki katlarda bulunan yangın tüpleri hakkında bilgi edinebilir miyim?

Katlardaki yangın tüpleri kuru kimyevi toz, mutfaklardaki yangın tüpleri karbondioksit gazı içeren tüplerdir. Amacı dışında kullanılmaları halinde güvenliği tehlikeye atan davranışlar çerçevesinde değerlendirilerek cezai işlem uygulanır.
 
Yurtlardaki internet hızı/arızası ile ilgili olarak kiminle bağlantı kurmalıyım?

Yurtlardaki internet problemleriyle IT birimi ilgilenmektedir. Her türlü probleminiz için solutioncenter@ozyegin.edu.tr adresine mail atarak yardım talep edebilirsiniz.
 
Okulunuzu burslu olarak kazandım. Yurtlarda da bursum oranında ücret indirimi yapılacak mı?

Okul bursu sadece okul ücretini kapsamaktadır. Ayrıca yurt bursu bulunmayan öğrenciler yurtlarda tam ücret ödeyerek kalabilmektedirler. Yurt bursu için detaylı bilgiyi Öğrenci Hizmetlerinden alabilirsiniz.
 
Yurtlara yerleştikten iki ay sonra ayrılma kararı alırsam yatırdığım ücreti geri alabilir miyim?

Belirtilen süre geçtikten sonra çıkış yapan öğrencinin oda ücretinden herhangi bir iade yapılmaz. İade koşulları ile ilgili detaylı bilgiyi web sayfamızdan yurttan çıkış işlemleri ve ücret iade kuralları kısmından öğrenebilirsiniz.
 
Dönem başladıktan 1 ay sonra odamı değiştirdim. İlk odam 4 kişilikti ve 4 kişilik oda ücreti yatırmıştım. Yeni odam 2 kişilik olduğuna göre iki kişilik oda ücretinin tamamını yatırmam mı gerekiyor?

Öğrencinin oda planlaması yurtların açılış tarihinden sonraki bir tarihte yapılırsa, oda ücreti, yurt odasının öğrenciye tanımlandığı tarih baz alınarak hesaplanır.
 
 Acil durumlarda aramam gereken numaralar nelerdir?

Her katta acil durum telefonları mevcuttur. Telefonu açtığınız anda herhangi bir numara tuşlanmadan direk Yurt Ofisine bağlanabilirsiniz. Cevap verilmediği durumda telefon otomatik olarak güvenlik merkezine aktarılacaktır.
 
Bunun dışında
                    Yurt Yönetim       :  0216 564 91 90
                    Yurt Güvenliği      :  0216 564 72 25
                    Sağlık Merkezi     :  0216 564 91 12
                   Güvenlik Merkezi   :  0216 564 91 55
Numaralı telefonlardan 7/24 aranabilir. Her odada acil durum telefonları listesi mevcuttur.
 
Yurt binalarında mutfak var mı?
Bütün yurt binalarında ortak mutfaklarımız mevcuttur.
 
Mutfaklarda öğrenci kullanımı için konulmuş mutfak gereçleri nelerdir?

Mutfaklarımızda dörtlü elektrikli ocak,  mikrodalga fırın ile havalandırmayı sağlayan aspiratörler mevcuttur. Diğer tüm malzemeleri öğrencinin kendisi temin etmektedir. (Tencere, tabak, çatal, kaşık vs. gibi)
 
Yurt odama halı getirebilir miyim?

Öğrenciler oda arkadaşlarının da kabul etmesi halinde odalarına halı serebilirler. Yurt çıkışı sırasında öğrenciler halıyı odadan çıkarmakla yükümlüdür. Yurt çıkışı yapan öğrencilerin odada bıraktıkları eşyalar Yurt Yönetimi tarafından çöp olarak değerlendirilmektedir.
 
Yurt odalarında ayna var mı? Kendim odaya ayna getirebilir miyim?

Yurt odalarında standart yurt demirbaşı olarak ayna bulunmamaktadır. Odanızda herhangi bir yere yapıştırmamak suretiyle odanızda portatif aynalar kullanabilirsiniz.

Sağlık raporumu geçen yıl vermiştim bu yılda yenilemem gerekir mi? Sağlık raporumu nereye, ne zaman vermem gerekiyor?

Önceki yıldan sağlık raporu olan öğrenciler sağlık raporlarını her sene yenilemek zorundadır. Yurda giriş yapılacağı zaman yurt yönetimine teslim edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde yurda giriş izni verilmemektedir.
 
Yurt odalarında buzdolabı var mı?

Tüm yurt odalarımızda buzdolabı mevcuttur.
 
Hafta sonları ya da yurtta kalmadığım günlerde Yurt Yönetiminden izin almam gerekiyor mu?

Böyle bir uygulamamız yoktur. Öğrencilerimizin yurtta kalmayacakları günler için Yurt Yönetimine bilgi vermeleri ya da izin almaları gerekmemektedir.
 
Yurda giriş çıkışlarda saat sınırlaması var mı?

Öğrencilerimizin kendi kaldıkları yurtlara giriş-çıkış saatlerinde herhangi bir saat sınırlaması söz konusu değildir.
 
Yurtlarda kablosuz internet bağlantısı (wireless) var mı?

Tüm yurt binalarımızda kablosuz sınırsız internet erişimi mevcuttur.
 
Ortak mutfaklarda kirli bulaşıklarımı bırakırsam ne yapılır?

Ortak mutfaklarda bırakılan/unutulan eşyaların sorumluluğu öğrencilerimize aittir ve bir gün süreyle sahip çıkılmayan mutfak gereçleri atılacaktır.
 
Çamaşırhanede eşya bırakırsam/unutursam ne yapılır?

Çamaşırhaneler yurtlarda konaklayan tüm öğrencilerin kullanımına 7/24 açık olduğu için çamaşırhaneye bırakılan/unutulan eşyaların sorumluluğu öğrencilerimize aittir ve  bir gün süreyle sahip çıkılmayan çamaşırlar atılacaktır.