Özyeğin University, Çekmeköy Campus Nişantepe District, Orman Street, 34794 Çekmeköy - İSTANBUL

Phone : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

E-mail: info@ozyegin.edu.tr

University Enrollments of Undergraduate Programs Admitted with 2020 YKS

University Enrollments of Undergraduate Programs Admitted with 2020 YKS

Üniversitemize yerleşen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Üniversiteye kayıt işlemlerinizi tamamlamak için aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumanızı ve belirtilen tarihlere dikkat ederek işlemlerinizi tamamlamanızı önemle tavsiye ederiz.

2020-2021 akademik yılında Özyeğin Üniversitesi’nin lisans programlarına kayıt hakkı kazanan öğrenciler, aşağıda belirtilen tarihler arasında üniversite kayıtlarını online olarak yapabilirler. Online kayıt için kullanılabilecek iki yöntem bulunmaktadır: 

  • 29 Ağustos – 4 Eylül 2020 tarihleri arasında E-Devlet kapısı üzerinden online kayıt yapılabilir.
  • 31 Ağustos – 4 Eylül 2020 tarihleri arasında ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden online kayıt yapılabilir.

Her iki yönteme göre takip edilmesi gereken işlemler “Adım Adım Kayıt İşlemleri” başlığı altında açıklanmıştır.  Öğrencilerimizin bu iki yöntemden birini tercih ederek kayıt olmaları yeterlidir; Üniversiteye gelerek şahsen kayıt yaptırmanıza veya her iki sistem üzerinden ayrı ayrı kayıt yapılmasına gerek yoktur. Bu yöntemlerden biri ile belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapmayanlar Üniversiteye kayıt hakkını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir. 

 

1. Yerleştirme Sonuçları Açıklandıktan Sonra

Üniversitemize kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin, öncelikle, Duyuru Modülü üzerinden yayınlanacak olan, "Öğrenci Numarası" ile, öğrenim hayatları boyunca Üniversitedeki tüm online sistemlere erişim için kullanacakları "kullanıcı adı" ve "ÖZÜ e-posta adresi"ni kontrol etmeleri gerekir. Duyuru Modülüne giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarası olarak belirlenmiştir. Sonrasında, kayıt işlemlerini kolaylaştırmak ve Üniversitedeki ilk günlerinde ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri edinebilmek için web sayfamızı dikkatlice okumanızı önemle tavsiye ederiz.

Sayfa başı

2. Adım Adım Kayıt İşlemleri 

Öğrenci Kayıt Bilgi Formu

Kayıt işlemlerinin başlatılması için ilk olarak Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurmanız gerekmektedir. Form, yerleştirme sonuçları Üniversitemize açıklandıktan sonra öğrencilerin erişebilmesi için aktif hale getirilecektir. Formlara giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, yerleşen öğrencinin T.C. kimlik numarası olarak belirlenmiştir. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişemezsiniz.

Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun İçeriği:

  • İletişim Bilgileri 
  • Üniversite Bilgileri (Varsa, geçmiş Üniversite bilgileri)
  • Askerlik Bilgileri (T.C. uyruklu erkek öğrenciler için)
  • Aile Bilgileri
  • Sağlık Bilgileri
  • Engellilik Bilgileri
  • Üniversite Seçim Bilgileri
  • Belge Yükleme Modülü (Havacılık Yönetimi ve Pilotaj programı öğrencileri için)
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

Önemli Not:

Öğrenci Kayıt Bilgi formunda kişisel e-posta adresinizi girmeniz istenecektir. Üniversiteye kayıt işleminiz kesinleştikten sonra, kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir. Kayıt sonrasında tüm bilgilendirmeler, ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresinize iletilecek olup, İngilizce dil yeterliği için gireceğiniz sınavlarda da OzU.Net hesabınızın kullanıcı adı ve şifresine ihtiyaç duyacaksınız. Tüm bu işlemleri sorunsuz bir şekilde tamamlayabilmek için Kayıt Bilgi Formunda aktif olarak kullandığınız bir e-posta adresini tanımlamanızı önemle tavsiye ederiz.

E-Devlet Kapısı Üzerinden Elektronik Kayıt (E-Kayıt)

YKS kontenjanları kapsamında aşağıda belirtilen programlara kayıt hakkı kazanan öğrencilerin, 29 Ağustos-4 Eylül 2020 tarihleri arasında e-devlet kapısı üzerinden e-kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekir.

  • Hukuk Fakültesi: Hukuk
  • İşletme Fakültesi: Uluslararası Finans, Yönetim Bilişim Sistemleri, Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret, Ekonomi, İşletme, Girişimcilik
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, İletişim Tasarımı, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Mimarlık (Türkçe), Mimarlık (İngilizce)
  • Mühendislik Fakültesi: Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Makina Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği
  • Sosyal Bilimler Fakültesi: Uluslararası İlişkiler, Psikoloji
  • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu: Otel Yöneticiliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Kayıt İçin Adımlar:

  • E-devlet sistemine giriş için, ilk kez giriş yapılıyorsa, PTT şubelerinden e-devlet şifresi temin edilir.
  • Öğrenci Kayıt Bilgi Formu eksiksiz bir şekilde doldurulur. 
  • Öğrenim ücreti ödenir. 
  • E-Kayıt İşlemleri için web sayfası  https://www.turkiye.gov.tr adresine girilir. 
  • Giriş yaptıktan sonra, “E-Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek Üniversite kaydı tamamlanır ve kesin kayıt yapılmış olur. YÖK tarafından yayınlanan e-kayıt kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.
2020-2021 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
2020-2021 akademik yılı burs ve finansal destek olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrencilerin kişisel e-posta adresine OzU.Net hesabının şifresini oluşturabilmeleri için bir e-posta gönderilir. Bu e-postada iletilen adımları takip ederek şifrenizi oluşturmanız gerekmektedir. E-kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerin Üniversiteye gelmesine ve herhangi bir evrak teslimi yapmasına gerek yoktur. Üniversite kaydınızı teyit etmek üzere, e-devlet sistemi üzerinden kayıt olduğunuzu gösteren barkodlu belgeyi görüntüleyebilirsiniz. 

Önemli Not:

1- Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu doldurma ve öğrenim ücreti ödeme işleminden herhangi birini gerçekleştirmeden e-kayıt yapmak isteyen öğrencilere e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır. Öğrenim ücretini ödeyen öğrencilerin Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu doldurduktan sonra e-kayıt işlemini tamamlamaları gerekir.

2- Kayıt Dondurma Talepleri: Öğrenciler sağlık, askerlik, maddi, aile, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar gibi gerekçelerle kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. Kayıt dondurma talebinde bulunacak öğrencilerin, üniversite kaydını tamamlamadan önce taleplerini Öğrenci Hizmetleri'ne iletmeleri gerekir. Kayıt dondurma talebinizi, Kayıt Dondurma Başvuru Formunu doldurup kayıt dondurma sebebinizi destekleyen belgeleri de ekleyerek Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletebilirsiniz. 

 

Kimler E-Kayıt Yapamaz?

  • Havacılık Yönetimi veya Pilotaj programına kayıt olacak öğrenciler
  • Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olduğuna dair bilgi alınamayanlar 
  • MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisi alınamayanlar  
  • Yükseköğretim Bilgi sisteminde aktif öğrenci kaydı bulunanlar 

Durumları yukarıda belirtilen öğrencilerin en geç 4 Eylül 2020 saat 16.00’ya kadar, ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden gerekli belgelerini yükleyerek kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekir. 

ÖZÜ Kayıt Sistemi Üzerinden Online Kayıt

Havacılık Yönetimi ve Pilotaj lisans programlarına kayıt hakkı kazanan adaylar ile herhangi bir sebeple e-devlet kapısı üzerinden e-kayıt yöntemi ile kaydını yapamayan öğrenciler, 31 Ağustos – 4 Eylül 2020 tarihlerinde Özyeğin Üniversitesi Kayıt Sistemi üzerinden kayıtlarını yapabilirler. 4 Eylül 2020 Cuma günü saat 16.00 itibariyle kayıt sistemi kapanacağından, işlemlerin 16.00 öncesinde tamamlanması gerekir.

Kayıt İçin Adımlar:

  • Öğrenim ücreti ödenir.
  • Öğrenci Kayıt Bilgi Formu eksiksiz bir şekilde doldurulur. 
  • Varsa kayıt için gerekli belgeler Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklenir ve form tamamlanır. Yüklenen belgelerin pdf veya jpeg formatında olması gerekir.
  • Forma yüklenen belgeler, Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından, belirtilen kayıt günleri içinde 09.00-16.00 saatleri arasında kontrol edilip onaylanır ve kaydınız kesinleştirilir. 

Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrencilerin kişisel e-posta adresine OzU.Net hesabının şifresini oluşturabilmeleri için bir e-posta gönderilir. Bu e-postada iletilen adımları takip ederek şifrenizi oluşturmanız gerekmektedir. Üniversiteye kesin kayıt işlemlerinizi tamamladıktan sonra 24 saat içinde e-Devlet üzerinden onaylı öğrenci belgenizi alabilirsiniz. 

Ücretler hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Burs ve finansal destek olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden Üniversiteye kayıt işlemlerini yapan öğrencilerin Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız. İlerleyen haftalarda, kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklenen belgelerin Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edilebilmesi için randevu verilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini sağlamaması durumunda üniversite kaydının iptal edilme hakkı saklıdır.

Havacılık Yönetimi Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler: 
  • Nüfus cüzdanı: Nüfus cüzdanının arkalı önlü kopyası. (Sürücü belgesi kabul edilmez.)
  • Sağlık Sertifikası: Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde alınmış sağlık raporu. (İşitme kaybı/eksikliği, görme kaybı eksikliği, Dahiliye, Nöroloji, Genel Cerrahi, Psikiyatri v.b.). (Rapor, özel hastaneden veya devlet hastanesinden temin edilebilir.)
  • Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: T.C. uyruklu öğrencilerin, Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı ve Adli Sicil Arşiv kaydı bulunmadığını gösterir 1 adet arşiv kayıtlı adli sicil belgesi aslı. (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğeri seçebilirsiniz.)
Pilotaj Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler: 
  • Lise Diploması: Lise diplomasının kopyası. Diplomanın aslı henüz temin edilmemişse, yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi kopyası.
  • Nüfus cüzdanı: Nüfus cüzdanının arkalı önlü kopyası. (Sürücü belgesi kabul edilmez.)
  • Fotoğraf: Son 1 ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik (30x40mm) fotoğraf
  • Arşiv Kayıtlı / Apostil Tasdikli Adli Sicil Belgesi: Pilot olmasına engel Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğeri seçebilirsiniz.)
  • Yerleşim Yeri (İkametgah) Belgesi: Yerleşim yeri bildirir belge aslı. (E-devlet sistemi üzerinden alınan belgeler kabul edilir.)
  • ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine uygun sağlık raporu: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun 1’inci sınıf sağlık sertifikasının aslı ile bir kopyası. Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsinizYetkili havacılık tıp merkezinden alınan sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülme zorunluluğu bulunmaktadır ve öğrencilerin sorumluluğundadır. Sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülmesi ile ilgili işlemlere SHGM resmi web sayfasından veya aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Kayıt gününe kadar sağlık raporlarını bürokratik işlemlerin uzaması nedeniyle sertifikaya dönüştüremeyen öğrencilerin kayıt işlemleri sağlık raporunun bir kopyası ile yapılabilecektir. Öğrenciliğiniz süresince her yıl yenilenme ve kopyasının Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’ne teslim edilme sorumluluğu sizlerde olacaktır.  

 

Sayfa başı 

3. Kayıt Dondurma Talepleri

Öğrenciler sağlık, askerlik, maddi, aile, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar gibi gerekçelerle kayıt dondurma talebinde bulunabilirler. Kayıt dondurma talebinde bulunacak öğrencilerin, üniversite kaydını tamamlamadan önce taleplerini Öğrenci Hizmetleri'ne iletmeleri gerekir. Kayıt dondurma talebinizi, Kayıt Dondurma Başvuru Formunu doldurup kayıt dondurma sebebinizi destekleyen belgeleri de ekleyerek Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletebilirsiniz. 

 

4. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonra

  • ÖzÜ Hesabı Şifre İşlemleri: Üniversiteye kesin kaydınız tamamlandıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunda belirttiğiniz kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için tarafınıza bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir.
  • Kayıt Belgelerinin Teslim Edilmesi: ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden kayıt evrakları yükleyerek Üniversite kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilere, ilerleyen haftalarda kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri belgeleri Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edebilmeleri için randevu verilecektir. Randevuyla ilgili bilgiler, öğrencilerin ozu.edu.tr uzantılı e-posta adreslerine gönderilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini şahsen getirmesi gerekecektir. 
  • Öğrenci Kimlik Kartları (Kampüs Kart): Öğrenci Kimlik Kartları, Üniversiteye giriş esnasında kullanılır ve kütüphane, öğrenci servisleri, fotokopi ve yazıcı gibi çeşitli olanaklardan yararlanmanızı sağlar. Üniversiteye kayıt olduktan sonra kartların ne zaman teslim edileceği bilgisi öğrencilere ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri aracılığıyla duyurulacaktır.
  • İngilizce Dil Yeterlik Sınavları: Öğrenim dili İngilizce olan programlara kayıt olan öğrencilerin İngilizce dil yeterliklerinin belirlenmesi için Üniversite tarafından düzenlenecek olan sınavlara girmeleri zorunludur. Düzenlenecek sınavlar hakkında,  aşağıda yer alan “İngilizce Dil Yeterliği” bölümünden bilgi alabilirsiniz. Öğrenim dili Türkçe olan programlara kayıt olan öğrencilerin bu sınavlara girmeleri zorunlu olmamakla birlikte, sınava katılmaları tavsiye edilir.

Sayfa başı

5. İngilizce Dil Yeterliği

Öğrenim Dili İngilizce Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği

Öğrenim dili İngilizce olan lisans programlarına kayıtlı tüm öğrencilerin, İngilizce dil yeterliliklerini sağlamaları gerekir. Bu programlara yeni kayıt yaptıran öğrencilerin dil yeterliği, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Üniversiteye ilk kayıtlarını yaptırdıkları akademik yılın başında düzenlenen 1. Aşama - İngilizce Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT) ve 2. Aşama - İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE) ile ölçülür. Sınavlardan başarılı olan öğrenciler, İngilizce Hazırlık Programından muaf olur ve lisans programında öğrenimlerine başlarlar. Sınavlardan yeterli puanı alamayan öğrencilerimiz ise, sağladıkları başarıya göre İngilizce Hazırlık Programına yerleştirilirler. 

Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi olan öğrenciler, belgelerini 31 Ağustos – 4 Eylül 2020 tarihleri arasında Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra Yabancı Diller Yüksekokulu’na sunarak İngilizce Hazırlık Programından muafiyet talebinde bulunabilirler. Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir. Belgesi uygun olmayan öğrencilerin mutlaka Üniversite tarafından düzenlenen dil yeterlik sınavlarına girmeleri gerekir.

Öğrenim Dili Türkçe Olan Programlarda İngilizce Dil Yeterliği

Öğrenim dili Türkçe olan Hukuk ve Mimarlık lisans programlarında İngilizce Hazırlık Programı isteğe bağlıdır, isteğe bağlı olarak hazırlık okumak isteyen öğrenciler, taleplerini Üniversite kayıtlarını tamamladıktan sonra ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri üzerinden en geç 4 Eylül 2020 Cuma saat 16.00'ya kadar student.services@ozu.edu.tr adresine e-posta ile iletmelidirler. Öğrencilerin seviye ve düzeylerinin belirlenebilmesi için Üniversite tarafından düzenlenen sınavlara girmeleri veya Üniversite tarafından kabul edilen ve geçerlik süresi içinde ulusal veya uluslararası sınav belgesi sunmaları gerekir. 

Türkçe programa kayıt olan ve isteğe bağlı hazırlık okumak istemeyen öğrencilerin de, Üniversite tarafından yapılan dil yeterlik sınavlarına girmeleri tavsiye edilir. Bu sınav sonuçlarına veya iletilen ulusal/uluslararası sınav belgelerine göre öğrenciler:

  • Lisans programı müfredatında yer alan zorunlu “ENG 103 İngilizce I (Türkçe Programlar)” ve ENG 104 İngilizce II (Türkçe Programlar)” derslerinden muaf olabilirler. Muaf olunan ders için ilgili dönemdeki kredi yükü çerçevesinde kalmak koşuluyla başka ders alınabilir. 
  • TRACE sınavından başarılı olmaları veya kabul edilen ulusal / uluslararası sınav belgelerine sahip olmaları durumunda, programlarının seçmeli dersleri arasında yer alan öğrenim dili İngilizce olan dersleri alabilirler.

Kabul edilen sınavlar hakkında detaylı bilgi, “Dil Yeterlik Koşulu” sayfasından alınabilir.  

İngilizce Seviye Tespit ve Yeterlik Sınavları

1. Aşama: Online Düzey Belirleme Sınavı (PLACEMENT)
Kapsamı Lisans programlarına yeni kabul edilen öğrenciler
İçeriği Okuduğunu anlama, dil bilgisi, ve kelime bilgisi ölçümü yapılacaktır. Sınavda toplam 70 soru vardır. Sınav süresi 40 dakikadır.
Sınav Yöntemi https://lms-exam.ozyegin.edu.tr/my/ adresi üzerinden online olarak düzenlenecektir. Sınava girebilmek için ihtiyaç duyacağınız bilgilere Online İngilizce Düzey Belirleme Sınavı Yönergesinden ulaşabilirsiniz. Sınavdan önce bu dokümanı dikkatli bir şekilde okumanızı ve gerekli hazırlıkları yapmanızı önemle hatırlatırız.
Sınav Tarihi 7 Eylül 2020 Pazartesi
Sınav Saati Duyuru Modülü”ne giriş yaparak sınav giriş saatinizi öğrenebilirsiniz.
Başarı Koşulu 70 üzerinden 48
Notlandırma "S": Başarılı, "U": Başarısız
Sonuçların Açıklanması 9 Eylül 2020 Çarşamba, saat 19.00 itibarıyla https://sis.ozyegin.edu.tr/ adresi üzerinden OzU.Net kullaıcı adı ve parolanızla giriş yaparak sınav sonucunuzu öğrenebilirsiniz
2. Aşama: Online İngilizce Yeterlik Sınavı (TRACE)
Kapsamı PLACEMENT sınavında başarılı olan öğrenciler
İçeriği Dinlediğini anlama, okuduğunu anlama ve yazma becerilerinin ölçümü yapılacaktır. Sınav süresi aralar dahil yaklaşık 3,5 saattir.
Sınav Yöntemi https://lms-exam.ozyegin.edu.tr/my/ adresi üzerinden online olarak düzenlenecektir. Sınava girebilmek için ihtiyaç duyacağınız bilgilere Online İngilizce Yeterlik Sınavı Yönergesinden ulaşabilirsiniz. Sınavdan önce bu dokümanı dikkatli bir şekilde okumanızı ve gerekli hazırlıkları yapmanızı önemle hatırlatırız.
Tarihi-Saati  14 Eylül 2020 Pazartesi, saat 10.00
Başarı Koşulu 100 üzerinden 65
Notlandırma "S": Başarılı, "U": Başarısız
Sonuçların Açıklanması 21 Eylül 2020 Pazartesi, saat 19.00 itibarıyla https://sis.ozyegin.edu.tr/ adresi üzerinden OzU.Net kullaıcı adı ve parolanızla giriş yaparak sınav sonucunuzu öğrenebilirsiniz.
Sınavlara Girecek Öğrencilerin Dikkatine!
  • Sınav öncesinde, Özyeğin Üniversitesi web sayfasında yer alan sınav örneklerini incelemenizi tavsiye ederiz. 
  • Fotoğraflı resmi bir kimliğinizi (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport gibi) mutlaka yanınızda bulundurunuz. 
  • Sınav başlangıcından en az yarım saat önce hazır bulununuz.
  • Sınavların hiçbir aşaması için her ne sebepten olursa olsun, mazeret sınavı düzenlenmez. Sınava girmeyen öğrenciler, sınavdan başarısız olmuş sayılırlar.
  • Placement sınavından başarılı olan öğrencilerin Online TRACE Deneme sınavına katılmaları zorunludur. Deneme sınavına erişim yetkileri Placement sınav sonucuna göre verilecektir.
Sınav için Donanım Gereklilikleri:
  • Bu sınavlara girebilmek için bir masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır. Tablet veya cep telefonu ile sınava erişemezsiniz. 
  • Bilgisayarınızın aşağıda belirtilen donanıma sahip olduğundan emin olmanız gerekir:
    • En az i3 işlemcisi ve 4GB RAM bellek kapasitesi
    • Uygun bir işletim sistemi (Windows 10, Mac OS Sierra (en az))
    • En az 8 mbps güvenilir internet erişimi
    • Çalıştığından emin olduğunuz dâhili veya harici web kamerası, hoparlör ve mikrofon
    • Sınav öncesi, olabilecek elektrik ve/veya internet bağlantısı kesintisine karşı tedbir almanız gerekliliğini hatırlatırız. Alınabilecek önlemler:
    • Bilgisayarınızın şarjının dolu olması ve elektriğe bağlı olması
    • Modeme yakın bir yerde oturmanız ve gerekirse ethernet kablosu ile internete bağlanmanız
    • 4G mobil internet bağlantısına sahip olmanız
Sınav Ortamı Gereklilikleri:
  • Sınava sessiz ve size ait olan bir odada tek başınıza katılmanız tavsiye edilir. İnternet kafe, kafeterya veya açık bir alanda sınava giremezsiniz. 
  • Sınav boyunca bilgisayarınızı bir masaya koyun ve uygun bir pozisyonda sandalyede oturun (Ayakta, veya yatakta oturarak/uzanarak sınava giremezsiniz.
  • Bilgisayarınızı koyduğunuz masanın üstü temiz ve boş olmalıdır.
Sınav Öncesinde:
  • Yukarıda belirtilen tüm gereklilikleri yerine getirdiğinizden emin olun (teknik donanım, çevre koşulları ve diğer şartlar).
  • LMS sayfasından belirtilen Zoom toplantısına açıklanan saatte katılın.
  • Toplantıda sınav gözetmeni ile tanışıp, kendisinin okuyacağı yönergeleri dikkatli bir şekilde takip edin.
Sınav Sırasında:
  • Dikkatle okuduğunuz Çevrimiçi Placement Test ve TRACE Sınavı yönergelerini yerine getiriniz.
  • Sınavlarınız kayıt altına alınacaktır.

Sınav Sonuçlarına Göre Değerlendirme

PLACEMENT ve TRACE sınavlarına giren öğrenciler, aldıkları puanlara göre aşağıdaki şekilde değerlendirileceklerdir:

 

Sayfa başı

6. Ücretler, Ödemeler ve Burslar

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin kayda gelmeden ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir.

2020-2021 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

30 Ağustos 2020 tarihli 31229 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, 2913 Sayılı Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar doğrultusunda KDV dahil öğrenim ücretlerimiz güncellenmekte olup, en kısa sürede güncel öğrenim ücretleri ilan edilecektir. 

2020-2021 akademik yılında öğrencilere sağlanan burs ve finansal destek olanaklarına buradan ulaşabilirsiniz.
  • Uluslararası Diploma Bursu, Şehit Çocuklarına Öğrenim Ücreti Muafiyeti Bursu, GSB Mutabakatı Milli Sporcu Bursu, FİBA/ÖZÜ Çalışan İndirimi veya Aile İndiriminden faydalanabilecek öğrencilerin durumlarını açıklayan dilekçe ve ilgili belgenin onaylı kopyasını Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne (student.services@ozu.edu.tr) e-posta ile iletmeleri gerekir. 
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 
2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

7. Yurtlar

Yurtlar ve yurt başvuruları hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.

2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

8. İletişim ve Ulaşım

Çağrı Merkezimiz 9.00 - 16.00 saatleri arası hizmet vermektedir. Üniversiteye kayıtlar hakkında detaylı bilgi için, çağrı merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr

Sayfa başı