Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

COVID-19 ve Uzaktan Eğitim: Sıkça Sorulan Sorular

COVID-19 ve Uzaktan Eğitim: Sıkça Sorulan Sorular

Yükseköğretim Kurulu kararı doğrultusunda Üniversitemizde eğitim ve öğretimi 2019 – 2020 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde uzaktan eğitim araçları ile sürdürüyoruz.

Eğitim ve öğretim faaliyetlerimizin kesintisiz bir şekilde devam etmesini amaçladığımız bu süreçte, gelişmelere ilişkin güncel bilgilendirmeleri web sitemiz ve sosyal medya hesaplarımız üzerinden takip edebilirsiniz.

Bu sürece dair Sıkça Sorulan Sorular ve yanıtlarına ise aşağıdaki başlıklar aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Eğitim Öğretim
1. Akademik Takvim’de değişiklik olacak mı?

Güncellenen Akademik Takvim’e buradan ulaşabilirsiniz.

2. Bahar dönemi için son ders günü nedir?

Bahar dönemi dersinlerin son günü aşagıdaki gibidir:
Scola: 15 Mayıs 2020
Lisans Programları: 22 Mayıs 2020
Fen Bilimleri Enstitüsü: 22 Mayıs 2020
Sosyal Bilimler Enstitüsü: 22 Mayıs 2020
İşletme Doktora: 22 Mayıs 2020
İşletme Enstitüsü (MBA, EMBA, FERM): 30 Mayıs 2020

3. Akademik takvimde tatil olan 22 Nisan ve 18 Mayıs günleri ile ilgili bir güncelleme oldu mu?

Bahar 2020 dönemi için tatil olarak belirtilmiş olan 22 Nisan ve 18 Mayıs 2020, güncellenen akademik takvimde eğitim günü olarak tanımlanmıştır. Güncellenen Akademik Takvim’e buradan ulaşabilirsiniz.

4. Dersten çekilme ne zaman olacak?

Lisans ve Lisanüstü (EMBA, MBA ve MSFE hariç) için 13-17 Nisan 2020 tarihlerinde dersten çekilme işlemleri yapılabilecektir.

5. Mezuniyet tarihinde herhangi bir değişiklik olacak mı?

Mezuniyet günü Akademik Takvim’den an itibarı ile çıkarılmıştır. Mezuniyet Töreninin düzenlenip düzenlenmeyeceği, düzenlenecek olması halinde tarih ve katılım ile ilgili detaylar pandeminin seyrine bağlı ilgili mercilerin kararlarına göre değerlendirilecek olup, sizlere ayrıca duyurulacaktır.

6. Not görüntüleme tarihinde herhangi bir değişiklik olacak mı?

Ders değerlendirmelerini doldurmayan öğrencilerin notlarını görüntüleme tarihi son günü 18 Haziran yerine 11 Haziran olarak değiştirilmiştir.

1. Uzaktan eğitim ne zaman başladı ve ne kadar devam edecek?

YÖK’ün 19 Mart 2020 çerçeve kararı doğrultusunda, üniversitemizde “teorik” olarak tanımlanan dersler ile karma derslerin “teorik” kısımları için 23 Mart itibariyle uzaktan eğitime başlanmıştır ve 2019-2020 Bahar dönemi süresince söz konusu dersler, çevrimiçi olarak yürütülecektir.

2. Asenkron uzaktan eğitim nedir?

Eğitmen ve öğrencinin farklı yerlerde (uzaktan) farklı zamanlarda (asenkron) etkileşime girdiği eğitime asenkron (uzaktan) eğitim denir.

3. Senkron uzaktan eğitim nedir?

Eğitmen ve öğrencinin farklı yerlerde (uzaktan) aynı zamanda etkileşime girdiği eğitime senkron uzaktan eğitim denir.

4. Üniversitemizde uzaktan eğitim senkron mu asenkron mu sağlanacak?

Uzaktan eğitimin için gereken hazırlıkları öğrencilerimizin yapabilmeleri için eğitime yeniden başladığımız ilk hafta derslerin ağırlıklı olarak asenkron şeklinde yapılması planlanmıştır. İlk haftadan sonra öğretim elemanlarımız kendi dersleri özelinde senkrona geçiş yapabildikleri gibi 6 Nisan itibariyle öğretim elemanlarının tercihlerine göre derslerin senkron işlenmesine ağırlık verilecektir.

5. Dersleri nasıl takip etmem gerekiyor?

Kayıtlı olduğunuz derslerinizle ilgili bilgilere derslerinizin LMS'deki güncel izlenceleri (syllabus) üzerinden erişebilir, derslerinizle ilgili çalışma materyallerine yine LMS üzerinden ulaşabilirsiniz. Dersinizde takip edilecek yöntem hakkında ilgili öğretim elemanından bilgi alabilirsiniz. Derslerle ilgili tüm materyaller ders saatinde LMS’e yüklenmektedir.

6. Bilgisayarım/internet erişimim olmadığı için derslerimi takip edemiyorum, ne yapmalıyım?

Uzaktan eğitime erişim konusunda bir sorun yaşıyorsanız detaylarını Solution Center üzerinden iletebilirsiniz. İhtiyaçlarınızı giderememeniz durumunda, YÖK’ün 31 Mart 2020 tarihli kararı doğrultusunda geç kayıt dondurma için başvurabilirsiniz.

Üniversitemizin bu geç kayıt dondurma ile ilgili uygulama esaslarına buradan erişebilirsiniz.

7. Senkron dersleri saatinde mi izlemeliyim?

Bahar döneminde kayıtlı olduğunuz dersleriniz arasında asenkron veya senkron işlenen tüm dersler için, dersin öğretim elemanın tanımladığı ve önerdiği koşullar geçerlidir. Uzaktan eğitimle ilgili üniversitemizin temel yaklaşımı, senkron derslerin ders saatinde izlenilmesi ve böylece öğrencilerin yeni konuları zamanında ve ders sırasında sorulan sorular ile aktif olarak takip edilmesi yönündedir. Öte taraftan, dersin öğretim elemanının bilgisi ve onayı dahilinde senkron dersi saatinde izleyemeyen öğrencilerimiz olabileceği için, senkron derslerin ders sırasında kayıt edilmiş videosunun, eğer ders sırasında kayıt yapılmadıysa kapsamlı bir özet videosunun, daha sonra LMS üzerinden izlenecek şekilde yüklenmesine karar verilmiştir. Senkron dersleri saatinde izleyemeyen öğrencilerimizin dersin öğretim elemanı ile mazeretlerini ve gereken prosedürü takip etmeleri gerekmektedir.

8. Senkron işlenen dersler kaydediliyor mu?

Kayıt altına alınan senkron derslerde, standart uygulama olarak, öğrencilerin görüntü ve sesleri kayıt edilmeyecektir. Öğrencilere sorularını yazarak sorma imkanı tanınacaktır. Öğrencilerin derse görüntülü/sesli katılmaları gereken özel durumlar olursa, öğretim elemanı bu konuda öğrencilerin onayını alacak, onaylamayan öğrencilere görüntü ve seslerini kapatma seçeneği sunulacaktır.

9. Senkron derslerde yoklama alınacak mı? Devam zorunluluğu olan derslerde ilgili bu dönem nasıl bir uygulama yapılacak?

Uzaktan eğitime geçiş itibariyle kimi derslerde yoklama alınmasından vazgeçilmiş veya yoklama alınması durumunda bunun ders notuna etkisi kaldırılmış olabilir. Dersinizde geçerli olan yoklama kuralını öğrenmeniz için dersinizin güncellenen syllabus’ına bakmanız ve olası sorularınızı dersin öğretim elemanına iletmeniz gerekir.

10. Hocalar tarafından yüklenen videoların izlenme sınırı var mı? Belli bir süre sonra videolar kalkacak mı?

Videolarda bir izleme sınırı bulunmamaktadır. Dönem sonuna kadar videoları izleyebilirsiniz.

11. Bahar döneminde hangi derslerimin uzaktan eğitimle yapılacağını, hangilerinin yapılamayacağını nereden öğrenebilirim? Yapılamayan derslerin bir telafisi olacak mı?

“Teorik” olarak tanımlanan derslerimizin tümü, bahar dönemi içerisinde uzaktan eğitimle tamamlanacak şekilde planlanmıştır. Bu derslerin işlenişi, akademik takvimde bahar dönemi için belirlenmiş tarihlerde ve çevrimiçi olarak tamamlanacaktır, ek bir telafi dersi yapılmayacaktır.

Kimi “teorik” derslerimizin uygulama kısımları ile “uygulama” olarak tanımlanan derslerimizin, YÖK’ün 19 Mart çerçeve kararı doğrutusunda COVID-19 salgını sonrasında yaz öğretimi olarak telafi edilip, tamamlanması planlanmaktadır. Bu derslerimizin hangileri olduğuna buradan ulaşabilirsiniz.

Bu dersler için yaz döneminde Telafi Programı uygulanacaktır. Telafi Programı’na ilişkin takvim, Yaz Okulu Ders Programı ile birlikte ilan edilecektir.

12. Telafi Programı için ek eğitim ücreti ödenecek mi?

Bahar döneminde kayıtlı olduğunuz ancak “uygulamalı” olarak tanımlandığı için Yaz aylarında tamamlanacağı ilan edilen dersler için ek bir ücret ödenmeyecektir.

13. Sınavlar online mı yapılacak, nasıl bir düzenleme olacak?

Derslerdeki sınavların (ara sınavlar, final ve bütünlemeler) nasıl yürütüleceği ile ilgili yöntemler Rektörlük’e bağlı kurulan Eğtim Teknolojileri Kurulu tarafından değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucu önerilen yöntemlerden hangisinin, ne şekilde kullanılacağına her öğretim elemanı kendi derslerinin işleyişi ve gereksinimlerine göre karar verecektir. Bahar döneminde dersin izlencesine göre planlanan sınavlarla ilgili gerekli bilgiler dersin öğretim elemanından öğrenebilirsiniz.

14. Değişim Programı’ndaki öğrenciler bu süreçten nasıl etikelenecek?

Bahar döneminde Erasmus veya Global değişim programı kapsamında öğrenimlerine başka üniversitede devam eden öğrencilerimiz, pandemi sebebiyle değişim programını iptal etme kararı aldıkları takdirde, 3 Nisan 2020’ye kadar ülkeye dönüp kayıtlı oldukları akademik birime başvuruda bulunmaları halinde derslere kayıt olabilirler.

Değişim programını iptal edip 3 Nisan 2020’ye kadar dönüş yapamayan öğrencilerimizin kayıt dondurması gerekecektir. Bu öğrencilerimizin Kayıt Dondurma halinde öğrencilik hakları ile ilgili oluşabilecek önemli hususları da göz önünde bulundurarak akademik planlarını yapmaları tavsiye edilir.

15. TRACE sınavı nasıl yapılacak?

TRACE sınavı, yüz yüze öğrenime devam edilebileceği kararı alındıktan sonra yapılacaktır.

16. SEC 101 dersi bu süreçte nasıl devam edecek?

30 Mart haftası itibariyle video seminerleri kademeli olarak öğrencilerle paylaşılmaya başlanmıştır. Konuyla ilgili tarafınıza iletilen e-postaları takip etmeniz gerekmektedir.

17. Uçuş eğitimleri yapılabilecek mi?

Uçuş eğitimlerinin tekrar başlayabilmesi için MEB onayı gerekmektedir. Bu konudaki gelişmeler ayrıca duyurulacaktır.

18. Bitirme projeleri nasıl tamamlanacak?

Bitirme projelerinin online olarak tamamlanması planlanmaktadır. İstisnai durumlar dersin öğretim elemanı tarafından gerekli bilgilendirmeler yapılacaktır.

19. Yüksek lisans dönem projesi, tez çalışmaları ve tez savunmaları nasıl sunulacak?

Yüksek lisans proje ve tez çalışma ve savunmaları çoğunlukla online tamamlanacaktır. İstisnai durumlar Fakülte ve Yüksekokullar tarafından ayrıca duyurulacaktır.

20. Doktora tez aşamaları nasıl işlenecek (yeterlilik, tez önerisi, tez izleme, tez savunma)?

Tüm bu süreçlerin online olarak tamamlanması planlanmaktadır. İstisnai durumlar Enstitüler tarafından ayrıca duyurulacaktır.

21. Uzaktan eğitime devam edildiği dönemde dışaraya çıkarak herhangi bir malzeme temin etmemiz istenecek mi?

Hayır, uzaktan eğitim süresince, derslerle ilgili çalışmalar için evden dışarı çıkmayı veya Internetten eve sipariş etmeyi gerektirecek bir malzemeye ihtiyaç olmayacak şekilde düzenlemeler yapılmıştır. Dersler için tüm ihtiyaçlar online kaynaklardan elektronik olarak sağlanacaktır.

22. Kampüste akademik binalarda/sınıfımda bıraktığım materyallere uzaktan eğitim için ihtiyaç duyarsam alabilir miyim?

Kampüs tarafında bıraktığınız uzaktan eğitim veya sağlık gerekçesi ile ihtiyaç duyulan eşyalarınız için bağlı bulduğunuz Fakülte Dekanı’ndan e-posta ile uygunluk almanız gerekmektedir. Aldığınız uygunluk mesajı ekinde dekan ve dekanlık yetkilileri ile guvenlik@ozyegin.edu.tr adresini cc’de tutarak Solution Center’dan talep açabilir ya da solutioncenter.ozyegin.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

Yurt odasına bırakılan uzaktan eğitim faaliyetlerine katılımınıza engel nitelikli ders kitabı, laptop vb., ve sağlık gereçlerinin adresinize kargo ile gönderimi yapılabilmektedir. Kargo talebinizi, 27 Mart 2020 tarihinde gönderilen Yurt İade ve Eşya Alımı Duyurusu ekinde yer alan “Kargo Talep Formu”nu doldurarak yurt@ozyegin.edu.tr adresine e-posta ile iletmeniz gerekmektedir.

23. Bahar dönemi derslerinin notları ne zaman belli olacak?

Bahar döneminde on-line yapılamadığı için yaz döneminde telafisi planlanan dersler haricindeki tüm derslerin sınavlarının akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılması planlanmaktadır. Farklı bir gelişme olmadığı takdirde, ders notları akademik takvime uygun olarak ilan edilecektir.

24. Stajlara ne zaman devam edebileceğiz?

YÖK’ün 13 Mart 2020 tarihinde yayınladığı “KORONAVİRÜS (COVID-19) BİLGİLENDİRME NOTU: 1” kapsamında “5. Örgün eğitim programlarına devam eden tüm ön lisans ve lisans öğrencileri gibi sağlık, öğretmenlik, fen ve mühendislik programlarından staj, intörnlük ve uygulamalı eğitimleri olan ön lisans ve lisans öğrencilerinin de eğitimlerine ara verilmesine” karar verildiği belirtilmiştir. Özyeğin Üniversitesi’nde stajlar uygulamalı ders/çalışma olarak tanımlandığından, YÖK kararları uyarınca uzaktan eğitim döneminde yürütülmesi, bu dönemde öğrencinin kendi iradesi ile devam ettiği staj günlerinin mezuniyet yükümlülüğüne sayılması mümkün değildir.

Staj dahil uygulamalı derslerin yaz aylarında belirlenecek takvim içinde tamamlanması planlanmaktadır. Uygulamalı dersler için yüzyüze eğitime geçildiği tarih itibariyle stajlara da devam edilebilecektir.

25. Bu dönem mezun olabilecek miyiz?

Kayıtlı olduğunuz programın varsa staj dahil tüm mezuniyet yükümlülüklerini tamamladığınız takdirde 2019-2020 bahar sonunda mezun olabilirsiniz.

26. Mezuniyet Töreni yapılacak mı?

Mezuniyet Töreninin düzenlenip düzenlenmeyeceği, düzenlenecek olması halinde tarih ve katılım ile ilgili detaylar pandeminin seyrine göre ilgili merciilerin kararlarına göre değerlendirilecek olup, sizlere ayrıca duyurulacaktır.

27. Kaydını dondurarak TRACE sınavına dışarıdan hazırlanan öğrenciler için nasıl bir düzenleme yapılacak?

Dışarıdan hazırlanan öğrencilerin öğrenim statüleri ile ilgili herhangi bir değişiklik bulunmuyor. Durumunuzla ilgili bilgi almak istediğiniz konular için Öğrenci Hizmetleri’ne danışabilirsiniz (student.services@ozu.edu.tr).

28. Yaz okulunda dersler açılacak mı?

Bu aşamada, yaz okulunun akademik takvimde ilan edildiği şekilde ve yaz aylarında Bahar döneminden yaza sarkan uygulamaları derslerin telafi programı ile beraber düzenlenmesi planlanmaktadır. İlgili detaylar pandeminin seyrine göre ilgili mercilerin kararlarına göre değerlendirilecek olup, sizlere ayrıca duyurulacaktır.

29. Öğrenci belgesine / transkripte ihtiyacım var, ne yapabilirim?

Bu süreçte belgeler ıslak imzalı hazırlanmamaktadır ve elden teslimat yapılamamaktadır. Bunun yerine, e-imzalı ve doğrulama kodu olan belge hazırlanıp tarafınıza e-posta ile iletilmektedir. Belge taleplerinizi SIS üzerinden yapabilirsiniz. Belgeniz hazırlanınca OzU e-posta adresinize iletilecektir. Öğrenci belgesini ayrıca, e-devlet üzerinden de alabilirsiniz.

30. Mezun oldum, yüksek lisans başvurusu yapacağım online olarak transkript talep edebilir miyim?

Bu süreçte belgeler ıslak imzalı hazırlanmamaktadır ve elden teslimat yapılamamaktadır. Bunun yerine, e-imzalı ve doğrulama kodu olan belge hazırlanıp tarafınıza e-posta ile iletilmektedir. Belge taleplerinizi SIS üzerinden yapabilirsiniz. Belgeniz hazırlanınca OzU e-posta adresinize iletilecektir.

31. Güz dönemi sonunda mezun oldum, diplomamı alabilir miyim?

2019-2020 güz dönemi sonunda mezun olan öğrencilerin diplomaları henüz hazırlanmamıştır. Bunun yerine, e-imzalı ve doğrulama kodu olan Geçici Mezuniyet Belgesi hazırlanıp tarafınıza e-posta ile iletilmektedir. Belge taleplerinizi SIS üzerinden yapabilirsiniz. Belgeniz hazırlanınca OzU e-posta adresinize iletilecektir. Geçici mezuniyet belgesini ayrıca, e-devlet üzerinden de alabilirsiniz.

32. Diploma almaya, belge almaya gelebilir miyim?

Üniversiteye girişler, bir sonraki duyuruya kadar kapalıdır. İhtiyacınız olan bilgi veya belgeler için, e-imzalı ve doğrulama kodu olan belge hazırlanıp tarafınıza e-posta ile iletilmektedir. Talebinizi doğrudan Öğrenci Hizmetleri’ne iletebilirsiniz (student.services@ozu.edu.tr).

33. Kayıt dondurmak istersem ücret iadesi yapılacak mı?

Üniversitemiz yönetmeliklerine göre, derslerin başlamasını izleyen ilk 4 hafta sonrasında yapılan kayıt dondurma başvurularında ücret iadesi yapılmamaktadır. YÖK’ün ilan ettiği kayıt dondurma hakkı çerçevesinde, teknik donanım ve diğer alt yapı eksikliği veya bunlarla doğrudan bağlantılı bir nedenle online eğitime devam edemeyeceği için kayıt dondurmak isteyen ve en geç 10 Nisan 2020 günü mesai bitimine kadar başvuran ve gerekli belgeleri sunan öğrencilerin durumu, Üniversite tarafından değerlendirilebilir.

34. Uzaktan eğitime geçildi diye Bahar dönemi ücretlerinden iade yapılacak mı?

Üniversitemizin hiçbir dahli ve kusuru olmayan ve ülkemiz dahil olmak üzere tüm Dünya genelinde ortaya çıkan COVID 19 pandemisi karşısında, Üniversitemiz, eğitimin devamı için gereken tüm tedbirleri en üst seviyede almış, gerekli yatırımları yapmış ve bunları geliştirerek öğrencilerimizin eğitimini sekteye uğratmayacak şekilde uzaktan eğitime başlamış ve devam etmektedir. Bu kapsamda öğrenim ücretlerinde iade yapılmayacaktır.

1. Aldığım bir ders ile ilgili notum nasıl oluşacak?

Ders notunuz aldığınız dersin öğretim elemanının kendi özelinde belirleyeceği ödev, vize notu, final notu ve diğer yükümlüklerinizin Senato tarafından onaylanmış ve öğrencilere duyurulmuş notlandırma yöntemi doğrultusunda hesaplanacak ağırlıkları sonunda oluşacaktır.

2. Yılsonu notum yine harf notu olarak mı oluşacak?

Aldığınız dersin öğretim elemanı, ders başarınızı, akademik takvimde belirlenmiş tarihlerde Senato tarafından onaylanmış ve öğrencilere duyurulmuş notlandırma yöntemi ile Standart Harf Notu olarak notlandırarak SIS üzerinden ilan edecektir.

3. Bu döneme özel notlama sistemi ile ilgili bir düzenleme olacak mı?

İçinde bulunduğumuz zorlu dönem göz önünde bulundurularak not sistemi ile ilgili özel bir düzenleme yapılmıştır. Bu düzenleme çerçevesinde uzaktan eğitime dahil olan tüm derslerde harf notlarınızın ilanını takiben, notunuzun Geçti (Satisfactory) / Kaldı (Unsatisfactory) olarak düzenlenmesini talep edebilirsiniz.

Notunun Geçti (S) / Kaldı (U) olarak düzenlenmesi talep edilen derslerden, en az geçer notu sağlayan derslerin notları Geçti (S) olarak düzenlenecektir. Başarısız olunan derslerin notları ise, otomatik olarak Kaldı (U) olarak düzenlenecektir.

Ders notlarınızın “Standart Harf Notu”ndan “Geçti / Kaldı”ya çevrilmesi taleplerinizi yaparken, dönem ve genel not ortalamanız için kendi akademik ve şartlı burs durumunuzla ilgili gerekli koşulları dikkate alarak karar vermenizi önemle tavsiye eder, ders notlarınız hakkında vereceğiniz kararların ilerleyen dönemlerdeki hak ve sorumluluklarınız ile yapacağınız başvuruları etkileyebileceğini hatırlatmak isteriz.

4. Geçti (S) / Kaldı (U) not sisteminde Standart Harf Sistemine bağlı geçer not nedir?

Lisans düzeyinde Standart Harf notu sisteminde D ve üstü notlar “Geçti (S)”, diğer notlar Kaldı (U)’ya karşılık gelir. 
Lisansüstü düzeyinde Standart Harf notu sisteminde C ve üstü notlar “Geçti (S)”, diğer notlar Kaldı (U)’ya karşılık gelir. 
Öğrencilerin en az geçer notu sağlamadıkları dersleri otomatik olarak “Kaldı (U)” olarak düzenlenecektir. Bu dersler için öğrencilerin talepte bulunmaları gerekmez.

5. Bir dersin Standart Harf Notu yerine Geçti (S) / Kaldı (U) olarak notlanması ortalamamda nasıl bir fark oluşturacak?

Geçti / Kaldı notları, tamamlanan krediye katılır ancak dönem ve genel not ortalamanıza etki etmeyecektir. Standart Harf Notu tercih edilen derslerde ise notların katsayıları ile ilgili dersin kredileri, mevcut sistemde olduğu gibi not ortalaması hesaplamalarına katılacaktır.

6. Standart Harf Notu’nun Geçti / Kaldı’ya çevrilmesi için talepler ne zaman toplanacak?

Dersten alınan “Standart Harf Notu”nun “Geçti / Kaldı”ya çevrilmesi için talepler, bir defaya mahsus olmak üzere, aşağıdaki tarihlerde toplanacaktır:

  • Lisans ve Lisansüstü Programlarda (MBA, EMBA, FERM hariç): 11 – 19 Haziran 2020
  • MBA, EMBA ve FERM programları: 9 – 11 Haziran 2020

7. Not değişikliği başvurumu nasıl ileteceğim?

Başvuruların nasıl yapılacağı konusunda daha sonra ayrı bilgilendirme yapılacaktır.

8. Notlandırma yöntemindeki düzenleme çerçevesinde akademik durumlarımızın hesaplanmasında (dönemlik onur veya yüksek onur dereceleri) herhangi bir düzenleme olacak mı?

Notlandırma yönteminde yapılan düzenleme çerçevesinde, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin “Başarılı ve Başarısız Öğrenciler” maddesine, 2019-2020 Bahar dönemine mahsus olmak üzere aşağıdaki şekilde düzenleme yapılmıştır:

Başarılı ve başarısız öğrenciler
MADDE 34 – (1) Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenci yeterli, genel not ortalaması en az 2,00’ın altında olan öğrenci ise sınamalı sayılır.

(2) Genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrencilerden, ilgili dönemde en az 24 AKTS kredilik dersten standart harf notu ile geçer not almış ve başarısız bir not (F veya U) almamış olmak (NI olarak alınan dersler hariç) koşuluyla dönem sonunda dönem sonu ortalaması 3,00-3,49 arasında olanlar onur; 3,50 ve üstü olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılırlar.

9. Notlandırma yöntemindeki düzenleme çerçevesinde akademik başarı bursları hesaplanmasında herhangi bir düzenleme olacak mı?

Alınan bu karar çerçevesinde, Lisans Akademik Başarı Bursu tahsisi koşullarında yer alan aşağıdaki kuralda, 2019-2020 bahar dönemine mahsus olmak üzere düzenleme yapılmıştır. Akademik başarı bursu tahsis kurallarının tamamını buradan inceleyebilirsiniz.

  • Hem güz, hem de bahar döneminde en az 24 AKTS kredilik dersi standart harf notu ile tamamlamış olmak

10. Bahar 2020 döneminde aldığım tüm dersler için Geçti (S) / Kaldı (U) not sistemini tercih eder isem ortalamam nasıl etkilenecek?

Bahar 2020’de aldığınız tüm dersler için Geçti / Kaldı notlama sistemini kullanırsanız Bahar 2020 dönemi için bir not ortalaması oluşmayacaktır. Genel not ortalamanız geçmiş dönemlere ait notlarınız ile hesaplanacaktır. Daha önceden alıp Bahar 2020’de tekrarladığınız derslerde Geçti / Kaldı notlarını tercih etmeniz halinde, bu derslerden alınan eski notlar not ortalamanıza katılmayacaktır.

Akademik Başarı Bursu adayıysanız geçerli koşulları lütfen dikkatle okuyunuz.

11. Bahar 2020 döneminde ders almaya başlamış bir öğrenci Geçti (S)/ Kaldı (U) sistemine geçerse ortalaması nasıl hesaplanacak? Eğer bu ortalama sıfır olursa sınamalı öğrenci statüsüne mi girecek?

Geçti / Kaldı olarak notlandırılan dersler, tamamlanmış sayılır ancak not ortalamasına etki etmez. Dolayısıyla, Bahar 2020’de aldığınız bir dersin notunun harf notu yerine Geçti / Kaldı olarak transkriptinize yansımasını isterseniz, bu dersin notu, not ortalamasına sayılan krediler içinde yer almayacaktır.

Bahar 2020 öncesi oluşan bir not ortalamanız yoksa ve tüm derslerinizi Geçti (S) / Kaldı (U) olarak düzenlediğiniz takdirde; Bahar 2020’de dönem ve genel not ortalaması oluşmayacaktır, ve akademik durum hesaplanmayacaktır.

12. Geçti (S)/ Kaldı (U) not uygulaması Telafi Programı derslerinde de geçerli olacak mı?

Geçti / Kaldı not uygulaması sadece tamamı veya kısmen uzaktan eğitim ile işlenecek derslerde geçerli olacaktır. Tamamının uygulamalı olması nedeni ile yaz döneminde alınması gereken derslerde Standart Harf Notu geçerlidir. Online işlenemeyen dersler ile kısmen online işlenen dersler listesine buradan ulaşabilirsiniz.

13. Bitirme projemin notlaması için de Geçti (S) / Kaldı (U) tercihini kullanabilecek miyim?

Bu notlandırma sistemi uzaktan eğitime dahil tüm lisans dersleri için geçerlidir.

14. Standart Harf Notumu Geçti (S) / Kaldı (U)’ya çevirdim. Standart Haf Notum transkriptimde gözükecek mi?

Geçti / Kaldı olarak düzenlenen derslerin bu düzenleme öncesi ilan edilmiş olan Standart Harf Notları transkriptte yer almayacaktır. İlgili ders transkriptte Geçti (S)/ Kaldı (U) olarak gösterilecektir.

15. Geçti (S) / Kaldı (U) olarak notlanan bir dersi tekrar edebilir miyim?

Yönetmeliklerimize göre “Geçti” notları tekrar edilememektedir. 2019-2020 Bahar’da “Standart Harf Notu”nun “Geçti / Kaldı” olarak düzenlenmesini talep eden öğrenciler, diledikleri takdirde bu dersleri tekrar edebilecektir. Tekrarlanan derste, dersin tekrarlandığı dönemin güncel kuralları ve alınan son not geçerli olacaktır.

16. Hazırlık sınıfı not sisteminde herhangi bir değişiklik olacak mı?

Hazırlık sınıfındaki öğrencilerimizin dönem sonu başarı notları mevcut uygulamamızda ilgili kur sonunda düzenlenen sınav sonuçlarına göre Geçti (S)/ Kaldı (U) olarak düzenlenmektedir. Bu nedenle Hazırlık sınıfı notlama sistemi uygulamasında herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

Mali İşler
1. Burslar yatırılmaya devam edecek mi?

2019-2020 bahar döneminde almaya hak kazandığınız burslarınız, dönem başında almaya başladığınız şekilde yatırılmaya devam edecektir.

2. Ödemelerimi taksitli olarak yapıyordum. Erteleme yapılması mümkün müdür?

KMH hesabı/ kredi kartı kapsamında yapılan taksitlendirme işlemleri, ilgili banka ile yaptığınız sözleşmeye tabidir.

3. Kapalı otopark ücretlerinin iadesi yapılacak mı?

Bahar dönemi için kampüsteki kapalı park yerlerini kullanmak üzere ücretli olarak sağlanmış olan Kampüs Araç Giriş Kartlarına ilişkin ödemelerinizin iadesi ile ilgili duyuru 30 Mart 2020 tarihinde yapılmıştır (https://my.ozyegin.edu.tr/tr/duyurular/11397). Kredi kartı ile ödeme yapanların iadeleri 2-3 iş günü, banka kartı ile ödeme yapanların iadeleri ise 7-14 iş gününde hesaplarına geçecektir. Belirtilen gün geçtiği halde iadenizin gerçekleşmemesi halinde solutioncenter@ozyegin.edu.tr adresine konu ile ilgili e-posta gönderebilirsiniz.

Yurtlar
1. COVID-19 nedeni ile 16 Mart 2020 tarihinde yurttan çıkış yaptım. Dönem sonuna kadar kalmadığım için yurt ücretimin iadesini alabilir miyim?

Bahar 2020 Döneminde yurtlarımızda konaklayan ancak 16 Mart tarihinde eğitime ara verilmesi ile yurtlardan ayrılmaya başlayan ve 23 Mart itibariyle ayrılmış olan tüm öğrencilerimizin, 2019-20 Bahar Dönemi yurt ücretlerinin 16 Mart 2020’den dönem sonuna kadar olan kısmı iade edilecektir. Konu ile ilgili bilgileri ve yapılması gerekenleri yurttan çıkış yapmış olan öğrencilerimize 27 Mart 2020 tarihinde gönderilen Bahar 2020 Yurt Ücret İadesi ve Eşya Alımı duyurusundan takip edebilirsiniz. Yurt ücret iade başvuru sürecinizi tamamlamadı iseniz yurt@ozyegin.edu.tr adresine e posta ile başvurunuz.

2. Yurt ücret iade formunda ücretin yaz dönemi konaklama ücretinden düşülmesini seçtiğimde eğer yaz okuluna gelmezsem/ dersim açılmazsa nasıl bir prosedür uygulanacak?

İade işlem süreci başlamış olup 1 Nisan 2020 tarihinden itibaren iade tercihinizi değiştirmeniz mümkün olamayacaktır.

3. Yurt Ön Başvuru Süreci Nedir? Kimler ne şekilde yararlanabilir?

Ön Başvuru Süreci* sadece Bahar 2020 Yurt İade sürecinde iadesini 2020-21 Güz Dönemi Konaklaması’ndan düşülmesi alternatifini seçen öğrenciler için geçerlidir. Başvuru tarihi ile ilgili bilgilendirme MyOzU’den yapılacaktır. (*Yurt bursu bulunan ve elzem nedenlerden dolayı yurt konaklamasına onay verilen öğrencilerimiz, aşağıda detayları verilen Ön Başvuru sürecine dahil değildir)

  • İade tutarının 2020-21 Güz dönemi konaklamasından düşülmesini tercih eden öğrencilerimiz için Mevcut Öğrenci Erken Başvuru Süreci’nden önce Yurt Ön Başvuru Süreci oluşturulacaktır. Ön Başvuru Süreci’nde başvuran öğrencilerimizin kendi içlerindeki sıralamalarında mevcut Erken Başvuru Yerleşim öncelikleri geçerli olacaktır. Ön Başvuru Süreci’nde başvuran tüm öğrencilerimize yurt garantisi verilecektir.
  • 2020-21 yılı için 2019-20 fiyat uygulaması sadece Yurt Ön Başvuru Süreci’nde yapılacak yurt başvurularını kapsar. Mevcut Öğrenci Erken Başvuru Süreci veya 2020-21 Yurt Güz Başvuru Süreci’nde Üniversitemizin 2020-21 Akademik Yılı için belirleyeceği yeni fiyatlar geçerli olacaktır.
  • Başvurunun geçerli olması için öğrencinin depozito ve peşinat ödemesini yapmış olması gerekecektir.
  • 2019-20 Bahar dönemi için hesaplanan iade tutarı öğrencinin 2020-21 Güz Dönemi yerleşeceği oda tipi ücretinden düşülecektir.
  • Ön Başvuru Süreci ile yerleşen bir öğrencinin 2020-21 Güz Dönemi içerisinde yerleştiği oda tipinden daha yüksek tutarlı bir oda tipine geçmek istemesi halinde, oda fiyatı farkları 2020-21 yılı fiyatları üzerinden yansıtılacak, 2019-20 fiyatlarından yararlanılamayacaktır.

4. Yurt ücret iade formunu doldurdum ve başvurumu tamamladım. Fakat kararımı değiştirdim ne yapmam gerekiyor?

İade işlem süreci başlamış olup 1 Nisan 2020 tarihinden itibaren iade tercihinizi değiştirmeniz mümkün olamayacaktır.

5. Yurt ücretini kredi kartı ile ödedim. İadem yine de hesaba iade şeklinde mi olacak?

İade tutarınız ödeme şeklinize bakılmaksızın Yurt İade Formu ile paylaştığınız Banka Hesap Numarasına yapılacaktır.

6. İade işlemi ne zaman yapılacak?

İade işlemleri çıkış tarihinden itibaren bir ay içinde tamamlanacaktır.

7. Yurt depozitomu almak istiyorum, alabilir miyim?

Yurt depozitonuzu odanızı fiilen boşaltıp yurtlardan çıkış yaptıktan sonra geri alabilirsiniz. Bunun için ilgili duyuruları takip etmenizi öneririz.

8. Bahar döneminde uzaktan eğitime geçildiğinden yurt odamda bıraktığım eşyalarımı almak için kampüse gelebilir miyim?

Sağlık Bakanlığı COVID-19 ile mücadele önerileri doğrultusunda kamu sağlığı göz önünde bulundurularak öğrencilerimizin eşyalarını toplamak üzere yurtlara giriş yapmaları 30 Nisan 2020 tarihine dek mümkün olmayacaktır.  30 Nisan 2020 tarihini takiben uygulanacak prosedür Sağlık Bakanlığı yönlendirmeleri doğrultusunda tekrar değerlendirilecektir. Konu ile ilgili detayları e-posta adresinize gönderilen 27 Mart 2020 tarihli Bahar 2020 Yurt Ücret İadesi ve Eşya Alımı duyurusundan takip edebilirsiniz. 

9. Yurt odamdaki eşyalarımı nasıl alabilirim?   

Uzaktan eğitim faaliyetlerine katılımınıza engel nitelikli ders kitabı, laptop vb. ve sağlık gerekçeleri ile acil ihtiyaç duyulan eşyaların adresinize alıcı ödemeli kargo ile gönderimi yapılabilecektir.

Bunların dışında kalan tüm eşyalarınız odanızda bıraktığınız şekilde muhafaza edilecektir.

Kargo talebi bulunan öğrencilerimizin 27 Mart 2020 tarihli Yurt İade ve Eşya Alımı Duyurusu ekinde yer alan “Kargo Talep Formu”nu doldurarak yurt@ozyegin.edu.tr adresine e-posta ile göndermeleri gerekmektedir. Konaklama Hizmetleri’ne Kargo Talep Formu ile iletilen eşyalarınız (kitap, bilgisayar v.b) odanızdan yurt çalışanları tarafından toplanarak, adresinize alıcı ödemeli olarak kargolanacaktır.

10. Odamdaki eşyaları almak için kampüse geldim. Eşyalarımın Güvenlik noktasında bana iletilmesi mümkün müdür?

Maalesef hayır. Eşya gönderimi sadece kargo ile mümkündür.

11. Kargo Talep Formu’nu bastırmak için yazıcıya sahip değilim, formu ne şekilde iletebilirim?

Kargo Talep Formu’nu el yazınız ile yazarak imzaladıktan sonra çekeceğiniz fotografı yurt@ozyegin.edu.tr adresine iletebilirsiniz. 

12. Gönderilen kargoların ücretini kim ödeyecek?

Kargolar karşı ödemeli olarak gönderilmektedir. Kargonuz size teslim edildiğinde ödemeyi kargo şirketine yapmalısınız.

13. Kargomu nasıl takip edebilirim?

Kargonuz kargo şirketi tarafından alındığında bize verilen gönderi numarasını size e-posta ile ileteceğiz. Bu numara ile kargonuzu takip edebilirsiniz.

14. Yurt kargo ofisine gelen kargomu bana gönderir misiniz?

Kargo talebi bulunan öğrencilerimizin yurt@ozyegin.edu.tr adresine e-posta göndermeleri gerekmektedir. Konaklama Hizmetleri tarafından öğrencimize “kargo talep formu’’ gönderilir. Formun doldurularak Konaklama Hizmetlerine gönderilmesi halinde paketiniz karşı ödemeli olarak gönderilir.

15. Konaklama hizmetleri tarafından yapılan duyuruda eşyalarımızın kargolanacağı bilgisi var, bu kampüs tarafında unuttuğum eşyalar için de geçerli midir?

Kampüs tarafında unutulan eşyalar için solutioncenter@ozyegin.edu.tr adresine mail atabilirsiniz. 

16. İzinli olarak bahar döneminde yurtlarda konaklamaya devam ediyorum. Nelere dikkat etmem lazım?

Başta Yurt Yönergesi olmak üzere yürürlükte olan ve ileride yürürlüğe girebilecek ve salgın tedbirleri de dahil olmak üzere her türlü mevzuata uygun hareket etmeniz gerektiğini; aksi takdirde yurtlarda konaklama için verilmiş olan izninizin iptal edileceği ve herhangi bir ihtara gerek olmaksızın yurtlardan tahliye edileceğiniz hususunu önemle belirtmek isteriz.

COVID 19 ile mücadele kapsamında planlanan uygulamalara yurtta kalan tüm öğrencilerimizin iştiraki zorunludur.  Bu kurallardan herhangi birine uymayarak kendi ve çevresinin sağlığı için tehlike oluşturanlar için disiplin soruşturmasından yurttan çıkarılmaya kadar farklı kararlar alınacaktır. 

Herhangi bir ihtiyacınız için bizlere Yurt 3 Ofis 0216 564 9189-90; Yurt 6 Ofis 0216 564 9860; Güvenlik Merkezi 0216 564 9155; Sağlık Merkezi 0216 564 9912; Acil durum 0216 564 9911 numaralarından ulaşabilirsiniz. 

17. Neden rutin olarak sağlık kontrolünden geçmem gerekiyor?

Yurtlarda konaklayan öğrencilerimizin sağlığı önceliğimizdir. 25.03 2020 tarihinden itibaren her beş günde bir Sağlık Merkezi tarafından genel sağlık muayeneniz gerçekleştirilmektedir. Kişilerin sağlık durumlarının izlenerek, olası bir rahatsızlıkta zamanında tanı konulması hem kişinin kendi sağlığı, hem de yaşam alanındaki diğer kişilerin sağlığını koruyacaktır. Rutin sağlık muayenelerinin her beş günde bir düzenli olarak Sağlık Merkezi’nde yapılması gerekmektedir. 

18. Yurttan çıkış yaptım, geri dönerek konaklamaya devam edebilir miyim?

Özel nedenlerinden dolayı izinli olarak yurtta kalmaya devam eden öğrencilerimizin sağlığı açısından alınan tedbirler ve sosyal mesafelendirmeye göre yapılan düzenlemeler nedeni ile sağlık kontrolleri yapılan yurt görevlileri dışında yurtlara dışardan girişlere izin verilmemektedir. Bu bağlamda, yurtlardan çıkış yapmış olan öğrencilerimizin yurt odalarına geri dönerek yurtlarda konaklamaları mümkün değildir.   

19. Kampüs dışına çıkmam gerekiyor, ne yapmalıyım?

25.03.2020 tarihinden itibaren üniversite yerleşkesinin dışına çıkışlar izine tabidir. Acil bir durum olması halinde, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü’ne yazılı olarak bilgi verilip, onay alındıktan sonra Güvenlik birimimiz çıkışa izin verecektir.  Bu prosedüre uymadan dışarı çıkanlar, üniversite yerleşkesine geri alınmayacaktır.

20. E-ticaret sitelerine kampüse teslim etmek üzere sipariş verebilir miyim?

E-ticaret sitelerinden market alışverişi veya sıcak yemek siparişi verilebilmektedir. Verilen siparişler Yurtlar bölgesi girişindeki güvenlikten teslim alınabilir.

21. Bu dönemde yurt temizlik uygulamaları ile ilgili bilgi alabilir miyim?

Yurtta konaklayan öğrencilerimizin odaları Pazartesi ve Perşembe günleri olmak üzere haftada iki kez temizlenmektedir. Periyodik olarak yapılan oda temizliklerinizde iptal talepleriniz kabul edilmeyecek olup, bu süreçte oda temizliklerinin yapılması zorunludur. Ortak alan temizlikleri 7/24 esasına dayalı olarak belirli periyotlarda yapılmaktadır. Standart yapılan temizliğe ek olarak kapı kolları, asansör düğmeleri vb. sıklıkla temas edilen bölgelere gün içinde belirli bir rutin dahilinde dezenfektanlar ile temizlik uygulaması yapılmaktadır. 

22. Yurt reviri açık mı?

Öğrenci Merkezimizde bulunan Sağlık Merkezimiz 7/24 hizmet vermektedir. Bu nedenle yurt reviri kapalıdır. Herhangi bir ihtiyaç durumunda koridorunuzda bulunan acil durum telefonuzu kaldırmanız yeterlidir. Herhangi bir ihtiyacınız için bizlere Yurt 3 Ofis 0216 564 9189-90; Yurt 6 Ofis 0216 564 9860; Güvenlik Merkezi 0216 564 9155; Sağlık Merkezi 0216 564 9912; Acil Durum 0216 564 9911 numaralarından ulaşabilirsiniz.

Kampüs Hizmetleri
1. Psikolojik Gelişim Birimi - Çevrim içi Hizmetten nasıl yararlanabilirim?

Dünyada COVID – 19 pandemisi sürecinde insanların kaygı seviyesinin arttığı bu günlerde ruhsal dayanıklılığınızı arttırmak için desteğe ihtiyacınız olabilir. Üniversitemizin uzaktan eğitim ve uzaktan çalışmaya geçmesi ile birlikte Psikolojik Gelişim Birimimiz de uzaktan hizmet vermeye devam edecek.

Online olarak devam edecek psikolojik danışmanlık hizmeti için: Daha önceden birimimize başvurmamış olan öğrencilerimiz, counseling@ozyegin.edu.tr e-mail adresinden başvuruda bulunarak randevu alabilirsiniz. Birimle aktif olarak görüşen ve bu süreçte online destek almak isteyen öğrencilerimiz ise Görüştükleri psikolojik danışmanına e-mail gönderebilirler. Linkten Microsoft Teams uygulamasını bilgisayar, tablet veya telefonunuza yükleyiniz, ÖzÜ hesabınız ile giriş yapınız ve randevu saatinizde uygulamayı açınız. https://products.office.com/tr-tr/microsoft-teams/download-app

2. Kütüphaneye açık mı? Kitap almak için gelebilir miyim?

Kütüphane 30.03.2020 tarihinden itibaren bir sonraki duyuruya kadar kapalı olacaktır. Her türlü konuda sizlere library@ozyegin.edu.tr e-mail adresinden destek sağlamaya devam edecektir.

3. Kütüphaneden aldığım kitabın iade süreci geçti. Ne yapmalıyım?

Hesabınızda bulunan kaynakların iade süreleri yeni akademik yılın başlangıcına kadar uzatılmıştır. 

4. Muhaberat biriminde kargom var. Kargomu bana iletebilir misiniz?

Kargonuzu ücreti alıcı tarafından ödenmek üzere size iletebiliriz. Bunun için muhaberat@ozyegin.edu.tr adresine ad/ soyad ve kargo bilgilerinizi içeren e posta göndermeniz gerekmektedir.

5. Kampüste hangi işletmeler açık?

Yurt 6 Sleepless market sabah 11:00 akşam 20:00 arası hizmet vermektedir. Ayrıca Yurt 2’de yer alan Cafe 24 sadece al-götür olarak hizmet vermektedir.

6. Shuttle hizmeti devam ediyor mu?

Kampüse ulaşımda shuttle araçları hizmet vermemektedir.  IETT araçları hizmetlerine devam etmekte olup, araç ve güzergah bilgilerine üniversitenin internet sitesinde iletişim kısmında IETT hatları ile kampüse ulaşım başlığından ulaşabilirsiniz. (https://www.ozyegin.edu.tr/tr/iletisim/iett-hatlari-ile-kampuse-ulasim)

COVID-19
1. COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Nedir?

Yeni Koronavirüs (COVID-19), ilk olarak Çin’in Vuhan Eyaleti’nde Aralık ayının sonlarında solunum yolu belirtileri (ateş, öksürük, nefes darlığı) gelişen bir grup hastada yapılan araştırmalar sonucunda 13 Ocak 2020’de tanımlanan bir virüstür.

Prof. Dr. Serhat ÜNAL - Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi - Video

2. COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Nasıl Bulaşır?

Hasta bireylerin öksürmeleri aksırmaları ile ortama saçılan damlacıkların solunması ile bulaşır. Hastaların solunum parçacıkları ile kirlenmiş yüzeylere dokunulduktan sonra ellerin yıkanmadan yüz, göz, burun veya ağıza götürülmesi ile de virüs alınabilir. Kirli ellerle göz, burun veya ağıza temas etmek risklidir.

Prof. Dr. Ateş Kara - Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi - Video

3. COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Belirtileri Nelerdir?

Belirtisiz olgular olabileceği bildirilmekle birlikte, bunların oranı bilinmemektedir. En çok karşılaşılan belirtiler ateş, öksürük ve nefes darlığıdır. Şiddetli olgularda zatürre, ağır solunum yetmezliği, böbrek yetmezliği ve ölüm gelişebilmektedir.

Prof. Dr. Ateş Kara - Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi - Video

4. COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) 'na Yakalanmamak İçin Öneriler

Mümkün olduğu kadar yurtdışına yolculuk yapılmaması önerilmektedir. Yurtdışına çıkışın zorunlu olduğu durumlarda aşağıdaki kurallara dikkat edilmelidir:

Akut solunum yolu enfeksiyonlarının genel bulaşma riskini azaltmak için önerilen temel ilkeler Yeni Koronavirüs (COVID-19) için de geçerlidir. Bunlar;

  • El temizliğine dikkat edilmelidir. Eller en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla yıkanmalı, sabun ve suyun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmalıdır. Antiseptik veya antibakteriyel içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.
  • Eller yıkanmadan ağız, burun ve gözlerle temas edilmemelidir.
  • Hasta insanlarla temastan kaçınmalıdır (mümkün ise en az 1 m uzakta bulunulmalı).
  • Özellikle hasta insanlarla veya çevreleriyle doğrudan temas ettikten sonra eller sık sık temizlenmelidir.
  • Hastaların yoğun olarak bulunması nedeniyle mümkün ise sağlık merkezlerine gidilmemeli, sağlık kuruluşuna gidilmesi gereken durumlarda diğer hastalarla temas en aza indirilmelidir.
  • Öksürme veya hapşırma sırasında burun ve ağız tek kullanımlık kağıt mendil ile örtülmeli, kağıt mendilin bulunmadığı durumlarda ise dirsek içi kullanılmalı, mümkünse kalabalık yerlere girilmemeli, eğer girmek zorunda kalınıyorsa ağız ve burun kapatılmalı, tıbbi maske kullanılmalıdır.
  • Çiğ veya az pişmiş hayvan ürünleri yemekten kaçınılmalıdır. İyi pişmiş yiyecekler tercih edilmelidir.
  • Çiftlikler, canlı hayvan pazarları ve hayvanların kesilebileceği alanlar gibi genel enfeksiyonlar açısından yüksek riskli alanlardan kaçınılmalıdır.
  • Seyahat sonrası 14 gün içinde herhangi bir solunum yolu semptomu olursa maske takılarak en yakın sağlık kuruluşuna başvurulmalı, doktora seyahat öyküsü hakkında bilgi verilmelidir.
Prof. Dr. Serhat Ünal- Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi - Video

5. COVID-19 (Yeni Koronavirüs Hastalığı) Tanı Nasıl Konur?

Yeni Koronavirüs tanısı için gerekli moleküler testler ülkemizde mevcuttur. Tanı testi sadece Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Ulusal Viroloji Referans Laboratuvarında ve belirlenmiş Halk Sağlığı Laboratuvarlarında yapılmaktadır.

6. Daha fazla bilgiyi nereden edinebilirim?
cheap nfl jerseys from china wholesale nfl jerseys from china discount nfl jerseys from china cheap nfl jerseys from china wholesale nfl jerseys from china discount nfl jerseys from china cheap nfl jerseys from china wholesale nfl jerseys from china discount nfl jerseys from china cheap nba jerseys from china wholesale nba jerseys from china discount nba jerseys from china cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discount nba jerseys cheap nba jerseys wholesale nba jerseys discont nba jerseys