Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Ders İçerikleri

Ders İçerikleri

Ders İçerikleri

IDE 100 Staj I (0-2) (2 AKTS)

Yaz stajı, öğrencilerin imalatçı firma ve kuruluşun koşullarına uyum sağlamasını, çalışanlarla doğru iletişim kurmasını, imalat çevresine ve imalatçı firma ve kuruluştaki işleyişe dair etkinlikleri gözlemlemesini ve katkıda bulunmasını sağlamayı amaçlamaktadır.

IDE 101 Tasarımın Temel Prensipleri (2-6) (8 AKTS)

Bu stüdyo dersinde öğrenciler tasarımın temel ilkeleri hakkında teorik bilgi ve pratik beceriler kazanacaklardır. Araştırma yapma, derinlemesine analiz yapma, soyutlama ve fikir üretme konularında deneyim kazanacaklardır. Stüdyo projeleri, öğrencilerin araştırmaları tasarım süreçlerine entegre etmeleri, kavramlar geliştirmeleri ve fikirlerini tasarım çözümlerine uygulamaları için bir araç olacaktır. Bu şekilde, öğrenciler sadece kapsamlı bir tasarım sürecinin nasıl tasarlanacağını öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda tasarım düşünme yeteneklerini de geliştireceklerdir. Paralel olarak, temel 2-Boyutlu ve 3-Boyutlu tasarım öğeleri ile pratik yaparak, adım adım öğrenciler tasarım dilini keşfedeceklerdir.

IDE 102 Yaratıcı Problem Çözümü Olarak Tasarım (2-6) (8 AKTS)

Öğrenciler, karmaşık ve kötü yapılandırılmış problemleri anlamak, görselleştirmek ve tanımlamak ve bunları çözmek için yaklaşımlar geliştirmek amacıyla dar uzmanlıktan daha geniş bir tasarım görüşüne kadar yaratıcı ve rasyonel becerileri birleştirmeyi öğrenirler. Yanal düşünme yöntemleri, çok boyutlu projeler için yenilikçi çözümleri keşfetmelerine, düşünmelerine ve deneyimlemelerine yardımcı olur. Ders ayrıca zihin haritalama teknikleri, beyin fırtınası kuralları, yaratıcılık teknikleri, senaryo oluşturma ve işbirlikçi fikir değerlendirme konularını ele almaktadır.

IDE 103 Tasarım Görselleştirme (2-4) (4 AKTS)

Geleneksel çizim ve anlatım teknikleri başta olmak üzere çeşitli anlatım teknikleri incelenir. 3 boyutlu düşünme yeteneğini geliştirmeye yönelik çizimler ve uygulamalar yapılır. Ders kapsamında farklı ölçeklerdeki temel çizim tekniklerinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır.

IDE 104 Hızlı Tasarım Görselleştirme (2-4) (4 AKTS)

Hızlı görselleştirme ve eskiz tasarım pratiğinin temelinde olan kavramlardır. Her endüstriyel tasarımcı tasarım fikirlerini kâğıt üzerinde perspektif ve ortografik çizimler seklinde ifade edebilme becerisine sahip olmalıdır. Bu bağlamda bu ders serbest el eskiz ve hızlı görselleştirme tekniklerine bir giriş niteliği taşımaktadır

IDE 105 Endüstriyel Tasarıma Giriş (2-0) (2 AKTS)

Endüstriyel tasarımı disiplini ve mesleğine dair temel bilgiler; endüstriyel tasarımı sürecinin evreleri; endüstriyel tasarımında biçim, işlev, kullanım ve kullanıcı için kavramlar; tasarımda insan unsurunun önemi; endüstriyel tasarımı ile mühendislik, malzeme kullanımı, imalat teknolojileri, ekonomi, pazarlama, inovasyon, kültür ve iletişim arasındaki ilişkiler; tasarımdaki çağdaş ve küresel faktörler; endüstriyel tasarımı mesleği tarihine giriş; Türkiye’deki endüstriyel tasarımının gelişimi.

IDE 106 Model Yapımı (1-2) (3 AKTS)

3 boyutlu modellemede beceri geliştirme; temel geleneksel model yapma teknikleri; ölçeği; macun modelleme, köpük ve alçı oluşturma yöntemleri; modelleme için mukavva, plastik levha, karton ve akrilik kullanmak; model yapımında estetik ve dokunsal özellikler hakkında farkındalık yaratmak.

IDE 107 Malzeme Statiği ve Mukavemeti (3-0) (2 AKTS)

Bu ders öğrencilere tasarım sürecinde kullanacakları statik, kuvvet vektörü, geometri, rijitlik ve esneklik, rijit kütle ve yapıların dengesi hakkında temel bilgileri verir. Bunun yanı sıra, tasarıma direkt etkisi bulunan düzlemsel güçler, teğetsel gerilim, bükülme ve esneme üzerine temel ilkeler, malzemelerin fiziksel ve mekanik doğaları hakkında da öğrenciye bilgiler kazandırır.

IDE 108 Sanat ve Tasarım Tarihi (3-0) (3 AKTS)

Ders sanat ve tasarımın erken dönem uygarlıklardan modern döneme kadar estetik ve tarihsel gelişimini aktaracaktır. Toplumsal yönüne vurgu yapılarak, sanat ve tasarım üretildiği dönem ve kültürle olan ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. Derste görsel sanatlar alanında ortaya çıkan ana akım ve hareketlerin üzerinde durulacak ve sanat tarihine dair genel bir giriş niteliği taşımaktadır.

IDE 110 Tasarım İçin Araştırma (2-2) (4 AKTS)

Bu ders öğrencilerin inovatif tasarım çözümleri için araştırmanın, araştırma araçlarının ve metotlarının önemi ve kapsamı konusunda gerekli temel bilgileri edinmelerini amaçlar; ayrıca araştırma metodolojisi konusunda temel bilgileri vermeyi hedefler. Görüşmeler, görüşme teknikleri, odak gruplar, gözlem, katılımcı gözlem, tasarım için etnografik araştırma, video etnografi, persona ve senaryo yaratma, görsel ve sözel hikayeleştirme gibi araştırma metotları hakkında öğrencilere bilgiler kazandırır.

IDE 200 Staj II (Ofis) (0-2) (2 AKTS)

Bir tasarım ofisinde mesleğe dair bilgi ve yaklaşımların kavranılması için uygulamalı çalışmadır.

IDE 201 Tasarım Stüdyosu I (2-8) (10 AKTS)

Öğrencilerin endüstriyel tasarım problemlerine çözümler üretebilmelerini sağlayacak tasarım bilgi ve becerilerini aktarmaktır. Bu bağlamda, endüstriyel tasarımda kullanıcı-ürün ilişkisi tasarımda insan faktörleri konusu vurgulanarak işlenecektir. Öğrencilere bu ilişkilerin anlatılabilmesi için çeşitli endüstriyel tasarım problemleri yaparak öğrenme bağlamında irdelenecek, çeşitli sınıf içi kritikler ve jürilerle öğrenme süreci desteklenecektir.

IDE 202 Tasarım Stüdyosu II (2-8) (10 AKTS)

Öğrencilerin endüstriyel tasarım problemlerine çözümler üretebilmelerini sağlayacak tasarım bilgi ve becerilerini aktarmaktır. Bu bağlamda, endüstriyel tasarımda kullanıcı-ürün ilişkisi tasarımda insan faktörleri konusu vurgulanarak işlenecektir. Öğrencilere bu ilişkilerin anlatılabilmesi için çeşitli endüstriyel tasarım problemleri yaparak öğrenme bağlamında irdelenecek, çeşitli sınıf içi kritikler ve jürilerle öğrenme süreci desteklenecektir.

IDE 203 Endüstriyel Tasarımda 3D Modelleme (2-2) (4 AKTS)

Yüzey modelleme endüstri ürünleri tasarımcılarının başlıca yeteneklerinden biridir. Bu ders bu yeteneğin geliştirilmesi için üç boyutlu modelleme programlarının kullanımına odaklanır. Derslerde yüzey modellemenin temelleri ve geometrik ve organik form geliştirme yöntemleri üzerinde durulur. Edindikleri bu bilgileri öğrenciler üç boyutlu modelleme programları kullanarak uygularlar.

IDE 204 Bilgisayar Destekli Endüstriyel Tasarım (2-2) (4 AKTS)

Bilgisayar destekli tasarım (BDT) yazılımları endüstriyel tasarımcılar tarafından en çok kullanılan araçlar arasındadır. Bu yüzden bu araçların detaylı bir kullanım bilgisine sahip olmak her tasarımcı için çok önemlidir. Bu bağlamda, bu ders bu tip Yazılımların profesyonel anlamda nasıl kullanılacağını öğretmektedir. 3 boyutlu kompleks yüzey yaratımının yansıra, malzeme, hacimlendirme teknikleri ve objelerin bilgisayar ortamında nasıl değişik ışıklandırma koşullarında görselleştirilebileceği de öğretilecektir.

IDE 205 Prototip (1-2) (2 AKTS)

Prototipleme teknolojilerine giriş; prototipleme için bilgisayar destekli imalat teknolojileri; ürün tasarımında parça modelleme için hızlı prototipleme, 3D CNC ve lazer kesim teknolojilerinin kullanımı; hizmet ve deneyimlerin prototiplenmesi için role-playing, paper-proptotying ve videoprototying gibi kavramsal araçların tanıtımı; bir beceri ve yaklaşım olarak prototipleme ile öğrencilerin problem çözümündeki teknik ve yaratıcı becerilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.

IDE 206 Tasarımda İnsan Faktörü (3-0) (3 AKTS)

Öğrencilerin tasarımda insan faktörü temel yöntem ve ilkelerini kavramalarını sağlayarak, tasarım yaparken kullanıcıların beceri ve kısıtlarını göz önünde bulundurmanın önemini göstermektir. Bu bağlamda kullanıcı ile ürün veya servis arasındaki ilişkinin fiziksel, biomekanik ve zihinsel unsurlarını inceleyebilmeleri için gerekli bilgi ve beceri aktarılacaktır.

IDE 207 Malzeme ve İmalat (4-0) (4 AKTS)

Her endüstriyel tasarımcı hem tüketici hem üreticilere aynı anda maksimum faydayı sağlayacak ürünler tasarlayabilmek için, malzeme ve üretim yöntemleri konusunda geniş bilgi sahibi olmalıdır. Malzeme ve üretim yöntemleri olası endüstriyel tasarım çözümlerinin belirleme ve sınırlamada çok önemli bir role sahip olduğu için, bunlara dahil bütüncül bir bilgi dağarcığına sahip olmak endüstriyel tasarımcıların problem çözme kabiliyeti ve yaratıcılıklarını önemli ölçüde arttırmaktadır. Bu bağlamda, bu ders mühendislik malzemeleri (örneğin metaller, plastikler, kauçuk, elastomerler, üretilmiş karbon, mühendislik seramikleri, vb.) ve üretim yöntemlerine (örneğin talaşlı ve talaşsız imalat, lazer kesim, kaynak, plastik enjeksiyon, levha kesim vb.) geniş bir giriş yapmayı amaçlamaktadır.

IDE 208 Ürün ve Hizmetler İçin Etkileşim Tasarımı (2-1) (4 AKTS)

Bu ders ürünler ve hizmetler için etkileşim tasarımı alanına giriş yapar; söz konusu alanda teknolojik faktörlerden öte insanların ihtiyaçlarını, tercihlerini ve deneyimlerini odak alır. Karmaşık tasarım sistemlerine bu tip bir yaklaşım sadece son kullanıcıları ele almakla kalmaz, aynı zamanda tüm paydaşları da ele alır. Bu ders birlikte tasarım, test etme, prototipleme, rol yapma, touch-pointler ve benzeri gibi konuları anlamak ve uygulamak için bir çerçeve hazırlar. Öğrencilerin söz konusu uygulamaları yapabilmeleri için ders içinde ve dışında gerek kişisel gerekse ekip halinde üzerinde çalıştıkları egzersizler bulunmaktadır.

IDE 209 Çağdaş Sanat ve Tasarım (2-0) (2 AKTS)

Ders geç 19. Yüzyıldan 20.yüzyıla kadar olan süreçte sanat ve tasarımı kültürel bağlamında ele alacak ve estetik ve tarihsel değerlendirmeler üzerine odaklanacaktır. Sanatın toplumsal unsurları ve kültürlerarası etkilerine üzerinde durulacak olan derste kültür tarihi üzerine genel bir bakış açısı sunulacaktır. Bu amaçla, ders geç 19. Yüzyıldan itibaren kronolojik olarak ilerleyecek ve sanat ve tasarım dünyasındaki belli başlı estetik ve toplumsal konular üzerinde duracaktır.

IDE 212 Tasarım Uygulama Teknolojileri (2-1) (3 AKTS)

Amaçlanan ürüne benzer biçimde çalışan prototipler tasarımın gerçekleştirilmesi ve imalat aşaması öncesinde hayati bir aşamayı oluşturmaktadır. Günümüzde, tasarımın gerçekleştirilmesinde çeşitli malzeme ve teknolojik metodlar kullanılmaktadır. Bunlar; eksiltmeli yöntemler veya üç boyutlu yazıcı gibi eklemeli parça biçimlendirme, Arduino&Processing kullanarak motor, sensör, ekran, ışık, ve benzerlerinin programlanması gibi birçok yazılımsal veya donanımsal teknolojiler olabilmektedir. Bu gerçekleştirme tekniklerinin, çoğu Avrupa okullarında da deneyimsel prototipleme araçları olarak popüler biçimde kullanıldığı görülmektedir. Bu bağlamda, bu ders tasarımcıların tasarım projelerini ufak miktarlardan başlayarak istenilen adetlerde uygulamalarına olanak sağlayacak gerçek ve sanal teknoloji ve işlemleri kapsamaktadır. Geleneksel metodlar da doğal olarak dersin inceleme alanına girerken, bilgisayar simulasyonları, yükseltilmiş ve sanal gerçeklik uygulamaları gibi son teknolojinin sunduğu araçlar da konuya ilişkin olarak ele alınmaktadır.

IDE 300 Staj III (Fabrika) (0-8) (4 AKTS)

Çalışma ortamının ve profesyonel hayatın kavranması için uzmanlaşma alanlarına göre seçilen uygulama çalışmasıdır.

IDE 301 Tasarım Stüdyosu III (2-8) (10 AKTS)

Ürün kimliği ve marka kavramlarını öğrencilere tanıtmaktır. Bu bağlamda, endüstriyel tasarımda anlam, form ve fonksiyon ilişkisi üzerinde durularak marka ve urun kimliği kavramlarının final endüstriyel tasarım çözümlerini nasıl etkilediği üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu ilişkilerin anlatılabilmesi için çeşitli endüstriyel tasarım problemleri yaparak öğrenme bağlamında irdelenecek, çeşitli sınıf içi kritikler ve jürilerle öğrenme sureci desteklenecektir.

IDE 302 Tasarım Stüdyosu 4 (2-8) (10 AKTS)

Bu dersin amacı kullanıcı deneyimi, çok yönlü kullanıcı etkileşimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını tanıtmaktır. Bu bağlamda, endüstriyel tasarımda anlam, form ve fonksiyon ilişkisi üzerinde durularak yukarıda belirtilen kavramların final endüstriyel tasarım çözümlerini nasıl etkilediği üzerinde durulacaktır. Öğrencilere bu ilişkilerin anlatılabilmesi için çeşitli endüstriyel tasarım problemleri yaparak öğrenme bağlamında irdelenecek, çeşitli sınıf içi kritikler ve jürilerle öğrenme sureci desteklenecektir.

IDE 303 Tasarım Yönetimi ve Stratejisi (2-0) (2 AKTS)

Öğrencilere tasarım yönetimi ve stratejisi kavramları ve araçlarını giriş seviyesinde aktarmaktır. Ders tasarımı yönetim ve strateji perspektifiyle, yerel ve küresel pazarlardaki rekabetçi rolünü vurgulayarak ele alır. Tasarım yönetimine dair vaka çalışmaları konuk konuşmacılarla desteklenir.

IDE 306 Endüstriyel Tasarım Tarihi (3-0) (3 AKTS)

Derste Sanayi Devrimi’nden günümüze kadar tasarımı şekillendiren sosyal, politik ve kültürel değişimlere üzerinde durulacaktır. Sanat ve tasarım ilişkisi, kitle üretimi, küreselleşme, sanatsal, kültürel ve toplumsal değişimlere koşut olarak tasarım fikirleri ve kavramlarındaki değişim gibi konular ele alınacaktır.

IDE 311 Tasarım İçin Etnografi (3-0) (3 AKTS)

Tasarımda ve inovasyonda etnografik araştırmanın önemi; tasarım için etnografik araştırma temelleri; kullanıcıya dair ve toplumsal bağlamı kavrama; etnografik araştırma teknikleri; doğal ortamlarında gözlem, söyleşi ve belgeleme süreçleri; gözlem ve söyleşi tipleri; alan araştırması kılavuzu, video etnografi; kültürel sorgulama; persona kavramı; etnografik araştırma bilgilerini tasarım sürecine dönüştürülmesi.

IDE 313 Endüstriyel Tasarımda Renk (3-0) (3 AKTS)

Renk konusuna giriş; renk, rengin etkisi ve birbiriyle olan ilişkilerini kavranılması; renk, biçim, malzeme, oran, işlev ve kompozisyon arasındaki ilişkiler; renk, bilgi ve işaretler arasındaki bağlantılar; endüstriyel tasarımda rengin nasıl kullanılacağına dair bilgi edinilmesi.

IDE 317 Perakende Sektöründe Deneyim Tasarımı (3-0) (3 AKTS)

Ders kapsamında görsel mağazacılık ve perakende alanları deneyim tasarımı üzerinden ele alınmaktadır. Ders görsel mağazacılığın dünyada ve Türkiye’deki tarihçesi, görsel mağazacılığın ne olduğu, perakende alanı tasarımlarında görsel mağazacılığın önemi, müşteri alışveriş psikolojisi, müşteri alışveriş fizyolojisi (mağazacılıkta 5 duyumuzu kullanmak), görsel mağazacılığın temel kuralları, görsel mağazacılıkta renklerin anlamları ve işlevsel kullanımı, görsel mağazacılıkta aydınlatma, görsel mağazacılıkta malzeme kullanımı ve alışverişe etkileri, temel tasarım kurallarının görsel mağazacılıkta yeri, vitrin ve manken düzenlemelerinde yaratıcılık ve işlevsellik, görsel mağazacılıkta ürün yerleştirme sistematiği, müşteri trafiği oluşturma esasları, marka, görsel mağazacılık ilişkisi, değişen perakende trendleri ve görsel mağazacılığa etkileri konularını kapsar.

IDE 319 İleri Görselleştirme Teknikleri (3-0) (3 AKTS)

Bu dersin amacı, öğrencilerin görselleştirme yoluyla iletişim kurma becerilerini geliştirmek ve öğrencilere illüstrasyon için yaratıcı sürecin temel bilgilerini, temel kompozisyon elemanlarını, farklı çizim ve görselleştirme yaklaşımlarını tanıtmaktır. Tasarımda eskiz; tasarımda çeşitli ortamlar aracılığıyla görsel bilgi dağarcıkları ve görsel stiller; Adobe Photoshop, Autodesk Sketchbook ve Procreate gibi dijital görselleştirme yazılımları gibi konuları içerir.

IDE 332 Hizmet Tasarımına Giriş (3-0) (3 AKTS)

Etkileşim ve hizmet tasarımı için kavramsal araçların ve metodların tanıtılması; kavramsal araçların ve metodların etkileşim ve hizmet tasarımı sürecinde uygun aşamalarda kullanılması; front stage / back stage etkileşimler; touch-point, müşteri deneyim haritaları; blueprint, ortak yaratım, mood board, eskiz prototipleme, deneyim prototiplemesi, mock-up, role yapma, hikayeler anlatma, bilişsel yürüyüş, kullanım senaryoları, persona, cultural probe, tasarım oyunları ve hizmetlerin prototiplenmesi; kavramsal araçların ve metodların görselleştirilmesi; farklı kavramsal araçların ve metodların kullanıldığı tasarım örnekleri üzerinde çalışma, analiz etme.

IDE 341 Deneyim Tasarımına Giriş (3-0) (3 AKTS)

Deneyim tasarımı tanımı ve amacı; obje olarak üründen deneyim olarak ürüne geçiş; deneyim tasarımında kültür, markalama, pazarlama ve kullanıcının rolü; ürün tasarımı, etkileşim tasarımı, perakende tasarımı, hizmet tasarımı ve sistemlerini kapsayan bütünsel bir deneyim tasarımı bakış açısı kazanmak; olay analizleri ile deneyim tasarımını kavrama.

IDE 342 Hizmet Tasarımında Prototipleme ve Test Etme (3-0) (3 AKTS)

Bu ders, hizmet tasarımını proje geliştirme ve değerlendirme için var olan test etme ve prototipleme yöntemleri üzerinden daha detaylı bilgilendirmeyi amaçlar. Hizmet tasarımında kullanılan araçlar ve hizmet tasarımına dair vaka çalışmaları üzerinden öğrencilere hizmet tasarımını tanıtır. Ders sonunda, öğrencilerin kendi hizmet tasarım projelerini geliştirebilir ve uygulanabilirliğini gösterebilir duruma gelmesi hedeflenir. Ders, derse devam ve sınıf içi katılım gerektirir. Öğrencilerin performansı proje geliştirme ve raporlama ile ders içi katılım ve derse devam üzerinden değerlendirilir.

IDE 351 Ürün İletişimi (3-0) (3 AKTS)

Bu ders endüstri ürünleri tasarımı öğrencilerinin belli başlı tipografi tekniklerini öğrenmelerini, kurumsal kimlik, ürün grafiği ve ambalaj tasarımı gibi konularda yetkinleşmelerini hedefler. Tipografi ve yazı karakterleri tarihiyle başlayan ders, var olan yazı karakterlerinin tanınması, tipografik stil ve benzeri temel tipografi kavramlarının anlaşılmasıyla geliştirilir. Logotayp ve tipografik iletişim konularıyla devam edilir ve kurumsal kimlik, ürün grafiği, ürün iletişimi konularıyla öğrencilerin ambalaj tasarımında yetkin bir düzeye gelmeleri sağlanır.   

IDE 354 İşletmelerde Müşteri Deneyimi (3-0) (3 AKTS)

Bu ders, müşteri deneyiminde kullanılan araçları ve deneyimin ölçümünü, müşteri araştırma yöntemlerini, deneyim iyileştirme metodolojilerini, deneyimin görselleştirilmesini, sonuçları ve vaka çalışmaları üzerinden öğrencilere müşteri deneyimini tanıtır. İşletmeler için müşteri deneyiminin önemi ve yönetim biçimi ele alınır. Öğrenciler hizmet tasarımı yaklaşımının işletmelerde uygulamasını deneyimler.

IDE 401 Tasarım Stüdyosu V (2-8) (10 AKTS)

Yenilikçi ve yaratıcı kavramlar üretilmesi; kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin dikkate alınması; tasarım metodolojisinin oluşturulması; tasarım probleminin tanımlanmasına yaratıcı bir bakış açısıyla yaklaşılması ve tasarım sistemleri, işlevsel koordinasyon ve kurumsal kimlik üzerinden bu problemlere tasarım çözümleri oluşturmak amacıyla stratejiler üretilmesi için yaratıcı yaklaşımlar geliştirilmesi; daha gelişmiş düzeyde sözlü ve görsel sunum becerileri edinilmesi; gelecek ihtiyaçlar doğrultusunda potansiyel kullanım biçimlerinin geliştirilmesi.

IDE 402 Tasarım Bitirme Stüdyosu VI (0-12) (14 AKTS)

Son dönem öğrencilerine lisans eğitimi boyunca edindikleri tasarıma dair bilgi ve becerileri uygulamalarına imkan veren bir alan sunulması; sanayii destekli ve destek olan firma ile ilişkili olan bir tasarım projesinin, kavram oluşturmadan sunuma kadar bütün evreleri içeren bütünlüklü ve ayrıntılı bir proje olarak tasarlanması; araştırma ve tasarımı gerçekleştirmek için uygun kurum, firma ve işletmelerle ilişki kuracak profesyonel becerilerin geliştirilmesi; öğrencilere firmaların olanakları ve sınırlarını ve piyasanın olası ihtiyaçlarını göz önüne alarak bireysel olarak gerçek bir tasarım projesi yürütme becerisinin kazandırılması; tasarım problemini tanımlama ve bu probleme bir çözüm üretme stratejileri geliştirme konusunda girişimci bir bakış açısı geliştirilmesi; tasarım probleminin ürettiği konulara açıklayıcı bir bakış açısıyla yaklaşan bir tasarım projesi yürütülmesi; tüketicilerin ve sanayinin ihtiyaçlarına yönelik farkındalık geliştirmek için gerekli araştırmaların yapılması; tasarıma dair çözümün araştırılmasından tasarım sürecinin belgelenmesine kadar bütün proje sürecinin bir rapor eşliğinde sunulması için becerileri kazandırılması.

IDE 403 Mesleki Pratik ve Portfolyo Tasarımı (3-0) (4 AKTS)

Bu ders, endüstriyel tasarımda mesleki pratik ve iş dünyasındaki beklentiler konusunda öğrencileri bilgilendirir; öğrencilerin girişimci, grup çalışmasına yönelik ve zaman yönetimi becerilerini geliştirmeleri için alt yapı hazırlar. Bu amaçla sektörde faaliyet gösteren tasarımcılar tarafından verilen seminerlerle mesleğin sektörde yeri ve yaşadıkları konusunda bilgiler verilir. Buna ek olarak özgeçmiş hazırlama ve amaç, içerik ve estetik gibi faktörlere uygun portfolyo hazırlama konusunda temel bilgiler verilir; dersin sonunda her öğrenciden bir portfolyo ve özgeçmiş hazırlaması istenmektedir.

IDE 404 İş ve Fikri Mülkiyet Hukuku (2-0) (4 AKTS)

Ulusal ve küresel fikri mülkiyet hukuku; kontrat tipleri; ulusal iş hukuku ve benzeri kanunlar; etik kavramı; araştırma etiği, tasarım etikleri, meslek etiği, hukuki işlemler; hukuki işlem tipleri; haklar; hakları kazanma ve kaybetme koşulları; fikri mülkiyet ve tasarıma dair haklar.

IDE 412 Yaratıcı Girişimcilik (3-0) (3 AKTS)

Dersin içeriği yaratıcı endüstrilerde girişimcilik üzerine yapılandırılmıştır. Girişimcilik, yaratıcı girişimcilik, sosyal girişimcilik temel kavramları, Tasarım ve Girişimcilik ekosistemlerinde problem tanımlama ve değer yaratma kavramlarının ilişkisi, dijital platformlar aracılığıyla yaratıcı girişimcilikte kurulan marka için içerik oluşturma ve bunun pazarlanması süreci, yaratıcı endüstrilerde pazar araştırmaları ve fırsat tanıma yöntemlerinin girişimcilikte uygulanması, tasarımcının iyi oluş halinde bireysel beceri ve yetkinliklerin şirket kurma süreci ile olan ilişkisi, yaratıcı girişimcilikte marka-tasarımcı-bireysel vizyon ilişkisi, iş modeli oluşturma yöntemlerinin temelleri, yaratıcı disiplinler için kaynak yaratma ve yatırım konularını içerir.

IDE 413 İleri 3B Modelleme ve Görselleştirme (3-0) (3 AKTS)

Bu ders daha önceden edinilen CAD bilgisinin üzerine yeni şeyler ekleyerek bunu bir üst seviyeye taşıyacaktır. Dersin konuları A-sınıfı yüzey modelleme, ileri 3 boyutlu hacimlendirme, üretime hazır yüzey modelleme ve ileri yüzey geçiş teknikleridir.

IDE 418 Tasarımcılar için Veri Okuryazarlığı ve Görselleştirme (3-0) (3 AKTS)

Bu ders tasarım öğrencilerine "veri okuryazarlığı" ve görselleştirme becerilerini aşılamayı amaçlamaktadır. Veri okuryazarlığı, veri tabanlı iddialara ve görselleştirmelere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilmek olarak tanımlanmaktadır. R istatistiksel hesaplama yazılımı, temel istatistiksel analiz ve görselleştirmeyi öğretmek için kullanılacaktır.

IDE 424 Sürdürülebilirlik için Döngüsel Tasarım (3-0) (3 AKTS)

Döngüsel ekonomi tarafından genel ve belirli bağlamlarda sunulabilecek fırsatları tanımlamak. Biyolojik ve teknik döngünün öğelerini tanımlayarak döngüsel tasarımın ana ilkelerini tanımlamak.  Tasarım problemlerinin tanımlanmasında ve çözüm önerileri üretilmesinde sistem düşüncesi yaklaşımı geliştirmek.  Ürün yaşam döngüsündeki her bir paydaş arasında etkili iş birliği için temel teorileri, yöntemleri ve araçları ayırt etmek. Amaç ekonomisi, ortak mallar, paylaşım ekonomisi ve vatandaş yetkilendirme kavramlarını tanımlamak.

IDE 437* Etkileşimler ve Hizmetler için Tasarım Stüdyosu (2-8) (10 AKTS)

Hizmet tasarımı konusunda kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerin dikkate alınarak yenilikçi ve yaratıcı kavramlar üretilmesi; hizmet tasarımı metodolojisinin oluşturulması; hizmet tasarımı probleminin tanımlanmasına yaratıcı bir bakış açısıyla yaklaşılması; hizmet tasarımı sistemleri, işlevsel koordinasyon ve kurumsal kimlik üzerinden söz konusu problemlere tasarım çözümleri oluşturmak amacıyla stratejiler üretilmesi için yaratıcı yaklaşımlar geliştirilmesi; daha fazla gelişmiş düzeyde sözlü ve görsel sunum becerileri edinilmesi; tasarlanan hizmetin gelecek ihtiyaçlar doğrultusunda potansiyel kullanım ve genişleme biçimlerinin geliştirilmesi.

IDE 438** Etkileşimler ve Hizmetler için Tasarım Bitirme Projesi (0-12) (14 AKTS)

Son dönem öğrencilerine lisans eğitimi boyunca edindikleri tasarıma ve 5. yarıyıldan itibaren edindikleri hizmet tasarımı alanına dair bilgi ve becerileri uygulamalarına imkan veren bir alan sunulması; sanayii destekli ve destek olan firma ile ilişkili olan bir hizmet tasarımı projesinin, kavram oluşturmadan sunuma kadar bütün evreleri içeren bütünlüklü ve ayrıntılı bir proje olarak tasarlanması; araştırma ve hizmet tasarımı gerçekleştirmek için uygun kurum, firma ve işletmelerle ilişki kuracak profesyonel becerilerin geliştirilmesi; öğrencilere firmaların ve paydaşların olanakları ve sınırlarını ve piyasanın olası ihtiyaçlarını göz önüne alarak bireysel olarak gerçek bir hizmet tasarımı projesi yürütme becerisinin kazandırılması; hizmet tasarımı problemini tanımlama ve bu probleme bir çözüm üretme stratejileri geliştirme konusunda girişimci bir bakış açısı geliştirilmesi; hizmet tasarımı probleminin ürettiği konulara açıklayıcı bir bakış açısıyla yaklaşan bir tasarım projesi yürütülmesi; tüketicilerin, paydaşların ve sanayinin ihtiyaçlarına yönelik farkındalık geliştirmek için gerekli araştırmaların yapılması; hizmet tasarımına dair çözümün araştırılmasından tasarım sürecinin belgelenmesine kadar bütün proje sürecinin bir rapor eşliğinde sunulması için becerilerin kazandırılması.

IDE 477* Mobilya Tasarımı Stüdyosu (2-8) (10 AKTS)

Mobilya tasarımı konusunda kültürel, sosyal ve çevresel faktörlerle kullanıcıların ihtiyaç ve istekleri dikkate alınarak yenilikçi ve yaratıcı kavramlar üretilmesi; mobilya tasarımı için bir araştırma metodolojisinin oluşturulması; mobilya tasarımıyla ilgili problemin tanımlanmasına yaratıcı bir bakış açısıyla yaklaşılması; mobilya tasarımı sistemleri, işlevsel koordinasyon ve kurumsal kimlik üzerinden söz konusu problemlere tasarım çözümleri oluşturmak amacıyla stratejiler üretilmesi; yaratılan ürünün gelecek ihtiyaçlar doğrultusunda potansiyel kullanım biçimlerinin geliştirilmesi.

IDE 478** Mobilya Tasarımı Bitirme Stüdyosu (0-12) (14 AKTS)

Son dönem öğrencilerine lisans eğitimi boyunca edindikleri tasarıma ve 5. yarıyıldan itibaren edindikleri mobilya tasarımı alanına dair bilgi ve becerileri uygulamalarına imkan veren bir alan sunulması; sanayii destekli ve destek olan firma ile ilişkili olan bir mobilya tasarımı projesinin, kavram oluşturmadan sunuma kadar bütün evreleri içeren bütünlüklü ve ayrıntılı bir proje olarak tasarlanması; araştırma ve mobilya tasarımını gerçekleştirmek için uygun kurum, firma ve işletmelerle ilişki kuracak profesyonel becerilerin geliştirilmesi; öğrencilere kullanıcıların ihtiyaçlarını ve isteklerini, firmaların olanaklarını ve sınırlarını ve piyasanın olası ihtiyaçlarını göz önüne alarak bireysel olarak gerçek bir mobilya tasarımı projesi yürütme becerisinin kazandırılması; mobilya tasarımı konusunda problem tanımlama ve bu probleme bir çözüm üretme stratejileri oluşturmak için girişimci bir bakış açısı geliştirilmesi; mobilya tasarımı probleminin ürettiği konulara açıklayıcı bir perspektiften yaklaşan bir tasarım projesi yürütülmesi; kullanıcıların, paydaşların ve sanayinin ihtiyaçlarına yönelik farkındalık geliştirmek için gerekli araştırmaların yapılması; mobilya tasarımına dair çözümün araştırılmasından tasarım sürecinin belgelenmesine kadar bütün proje sürecinin bir rapor eşliğinde sunulması için becerilerin kazandırılması.

*IDE 401 Tasarım Stüdyosu V eş değeri

**IDE 402 Tasarım Bitirme Stüdyosu VI eş değeri

BUS 101 İşletmeye Giriş I (Karar Verme) (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

BUS 102 İşletmeye Giriş II (Girişimcilik) (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

COD 305 Etkileşim Tasarımı (2-1) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

ENG 101 İngilizce I (1-2) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

ENG 102 İngilizce II (1-2) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

HIST 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

HIST 202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

MATH 101 Sosyal Bilimler için Matematik I (3-0) (6 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

MKTG 201 Pazarlama (3-0) (6 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

SEC 101 Üniversite Yaşamına Giriş (1 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

SEC 201 Sektörlere Giriş (0-2) (2 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

SEC 202 Yetkinlik Yönetimi (0-2) (2 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

TLL 101 Türk Dili ve Edebiyatı I (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

TLL 102 Türk Dili ve Edebiyatı II (2-0) (4 AKTS)

Güncel ders içeriğine AKTS Ders Kataloğu sayfasından ulaşabilirsiniz.

 

Program Dışı Seçmeli Dersler

Program dışı seçmeli derslerin güncel listesine Endüstriyel Tasarım Lisans Programı Mezuniyet Yükümlülükleri sayfasından ulaşabilirsiniz.

Fakülte Dışı Seçmeli Dersler

Fakülte dışı seçmeli derslerin güncel listesine Endüstriyel Tasarım Lisans Programı Mezuniyet Yükümlülükleri sayfasından ulaşabilirsiniz.