Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

2013-14 Lisans Akademik Başarı Bursları

2013-14 Lisans Akademik Başarı Bursları

2013-14 Lisans Akademik Başarı Bursları


Lisans programlarında üstün başarı gösteren öğrencilere sağlanan burslardır. Burs kapsamları, kontenjanlar ve yararlanma koşulları, her akademik yıl için Mütevelli Heyeti tarafından yeniden belirlenebilir. 2013 Ocak MH kararınca 2013-14 akademik yılı sonunda uygulanacak Lisans Akademik Başarı Bursları aşağıda belirtilmiştir.

Burs Kapsamı
 
Akademik başarı bursları; karşılıksız olup Güz döneminde Ekim-Kasım-Aralık-Ocak ayları, Bahar döneminde ise Şubat-Mart-Nisan-Mayıs aylarında olmak üzere yılda 8 ay süreyle aylık nakit burs ödemesini kapsar.
 
Burslar, öğrencilerin başarı düzeylerine göre aylık 750 TL, 600 TL, 450 TL ve 300 TL olmak üzere dört ayrı kategoride sağlanır.
 
Bir sonraki akademik yılda sağlanacak aylık nakit burs tutarları, her yıl Ocak ayında Mütevelli Heyeti tarafından yeniden belirlenebilir.
 
Burslardan Yararlanma Koşulları
 
Aşağıdaki koşulları sağlayan öğrenciler, belirlenen kontenjanlar dahilinde burslardan yararlanabilir.

  • ÖZÜ lisans diploma programlarında halen kayıtlı öğrenci statüsünde bulunmak
  • Hem güz hem de bahar döneminde ÖZÜ lisans öğrencisi olarak öğrenim görmüş olmak
  • Bahar dönemi sonu itibarıyla, İngilizce Hazırlık Programı ve yaz okulu hariç, lisans öğreniminin en az 2 dönemini en fazla 7 dönemini tamamlamış olmak
  • Bahar dönemi sonu itibarıyla, mezuniyet kredisini tamamlamamış olmak
  • Hem güz, hem de bahar döneminde en az 24 AKTS kredilik ders tamamlamış olmak
  • Hem güz, hem bahar döneminde en az 2,50 dönem not ortalaması getirmiş olmak
  • Bahar dönemi sonunda en az 3,00 genel not ortalaması getirmiş olmak
  • Son bir akademik yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almamış olmak

Burs Kontenjanları
 
Burs kontenjanları; her bir burs kategorisi için olmak üzere, lisans diploma programı ve giriş bursu (öğrenim ücreti muafiyet oranı) bazında ayrı ayrı belirlenir.
 
“Burslardan Yararlanma Koşulları”nda belirtilen ilk dört kriteri sağlayan öğrenciler, kayıtlı oldukları lisans diploma programlarına ve giriş burslarına göre ayrı ayrı gruplandırılır. Her bir grup için ayrılacak toplam burs kontenjanı; o grupta yer alan öğrenci sayısının %20’sidir. Bu kontenjan; her burs kategorisine eşit dağıtılır (%5, %5, %5, %5). Kontenjanlar Bahar dönemi sonu itibarıyla belirlenir ve Rektör onayı ile kesinleşir.
 
Bursların Tahsisi
 
Akademik başarı bursu almaya hak kazanan öğrenciler, Bahar dönemi sonu akademik başarı değerlendirme sonuçlarına göre aşağıdaki yöntem kullanılarak Öğrenci Hizmetler Direktörlüğü tarafından belirlenir ve Rektör onayı ile kesinleştikten sonra Temmuz ayının son haftasında öğrencilere duyurulur.

  • “Burslardan Yararlanma Koşulları”nda belirtilen ilk dört kriteri sağlayan öğrenciler, kayıtlı oldukları lisans diploma programları ve giriş burslarına göre ayrı ayrı listelenir.
  • Her bir listede yer alan öğrenciler kendi aralarında genel not ortalamasına göre yüksekten düşüğe doğru sıralanır. Genel not ortalamalarının eşitliği durumunda öncelik tamamlanan kredi sayısı daha yüksek olan öğrenciye verilir.
  • Akademik başarı bursları, listenin en başında yer alan öğrenciden başlamak üzere her bir burs kategorisi için belirlenen kontenjana giren öğrencilerden "Burslardan Yararlanma Koşulları"nı tümünü sağlayan sayıda öğrenciye tahsis edilir.
  • Giriş bursu kapsamında öğrenim ve teknoloji ücreti muafiyeti dışında nakit, yurt, yemek, kitap gibi burslardan yararlanan öğrenciye, akademik başarı bursu kapsamında hak kazandığı nakit bursun yıllık değeri ile bu bursların yıllık değeri arasındaki fark akademik başarı bursu olarak tahsis edilir.

 
Süre ve Devam Koşulu
 
Akademik başarı bursları, izleyen akademik yıl için geçerlidir. Öğrencilerin, bir sonraki akademik yılda başarı burslarından yeniden yararlanmaları mümkündür. Öğrencinin, disiplin cezası alması durumunda bursu kesilir.