Özyeğin University, Çekmeköy Campus Nişantepe District, Orman Street, 34794 Çekmeköy - İSTANBUL
Phone : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
E-mail: info@ozyegin.edu.tr

Prof. Dr. Tülin Erdem'den Seminer: 'Markalar: Dindar Olmayan Kitlelerin Afyonu mudur?'
American Marketing Association'ın (Amerikan Pazarlama Birliği) yayınladığı "Journal of Marketing Research"ün ilk kadın editörü ve New York Üniversitesi Stern İşletme Fakültesi öğretim üyesi Prof. Tülin Erdem, 26 Aralık saat 15:00'te Özyeğin Üniversitesi'nde, "Markalar: Dindar Olmayan Kitlelerin Afyonu mudur?" konulu bir seminer verdi.
Tülin Erdem, Ron Shachar, Gavan J. Fitzsimons ve Keisha M. Cutright tarafından yürütülen "Markalar: Dindar Olmayan Kitlelerin Afyonu mudur?" araştırması, markalarla din arasında yapılan üstü örtülü çağrışımlara dayanarak, tüketicilerin dindarlığı ve markalı ürünlere olan talebi (ör. markalı ürünleri markasız ürünlere tercih etme oranları) arasında önemli bir ilişki olup olmadığını tespit etmeyi hedefliyor.
Araştırma,
- Eyalet, bölge ve bireyesel seviyede Amerikalılar üzerindeki veri setleri,
- Çeşitli dindarlık ölçütleri ve çeşitli marka güveni ölçütleri ve
- Üç farklı amprik yaklaşım (saha çalışmaları, anket çalışmaları ve deneysel çalışmalar)
Bu farklı veri setlerinden, ölçütlerden ve yöntemlerden elde edilen sonuçlar; dindar olmayan tüketicilerin -özellikle gelir düzeyleri yüksek olanların- dindar tüketicilere kıyasla, markalara daha fazla değer verdiğini ve onlara daha çok talep gösterdiğini ortaya koyuyor.
Tarih: 26 Aralık 2008
Prof. Tülin Erdem Kimdir?
Prof. Tülin Erdem, lisans derecesini (Boğaziçi Üniversitesi) ve yüksek lisans derecesini Ekonomi dalında, doktora derecesini ise (Alberta Üniversitesi) İşletme alanında tamamladı. Araştırma alanları arasında reklamcılık, marka yönetimi ve özsermaye, tüketici tercihleri, belirsizlik koşullarında karar alma, ekonometrik modelleme, pazarlama karması verimliliği ve fiyatlandırma gibi konular yer almaktadır. Dünyanın önde gelen dergilerinde çok sayıda makalesi yayınlanmış olan Tülin Erdem, aynı zamanda çeşitli en iyi makale ödülleri kazandı ve Ulusal Bilim Vakfı'nın sunduğu iki büyük fon da dahil olmak üzere önemli araştırma fonlarının sahibi oldu. Erdem aynı zamanda Marketing Science'ta Alan Editörü ve Quantitative Marketing and Economics ile Journal of Consumer Research'te Yardımcı Editör olarak görev yaptı. Kariyeri süresince Journal of Marketing Research, Journal of Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, Marketing Letters ve International Journal of Research in Marketing dergilerinin editoryal kurulunda da yer almış olan Erdem, son olarak INFORMS Society for Marketing Science'ın (ISMS) başkanlığına atandı ve halen geçmiş dönem başkanı olarak görev yapmaktadır.Halen New York Üniversitesi Leonard N. Stern Kürsüsü İşletme Profesörü ve Stern İşletme Fakültesi Pazarlama Profesörü olan Tülin Erdem, geçtiğimiz ay Journal of Marketing Research'ün editörlüğüne getirildi. 1 Temmuz 2009'da üç senelik görev süresi başlayacak olan Erdem, JMR'ün ilk kadın editörü olacak. Tülin Erdem, Nisan 2006'dan beri JMR'ün editörlüğünü yapmakta olan Joel Huber'dan görevi devralacak. Tülin Erdem'i seçen editör araştırma komitesi, Richard Lutz (komite başkanı), Peter Dacin, Michael Houston, Jeff Inman, Scott MacKenzie, Leigh McAlister ve AMA yayıncısı Jack Hollfelder'dan oluşuyor.