Özyeğin University, Çekmeköy Campus Nişantepe District, Orman Street, 34794 Çekmeköy - İSTANBUL

Phone : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

E-mail: info@ozyegin.edu.tr

Ödeme Yöntemleri

Ödeme Yöntemleri

 

  • Yaz okulu öğrenim ücreti Akademik Takvim'de duyurulan tarihlerde ödenir.
  • Konukevi/yurt ücretleri, her dönem başında öğrencilere duyurulan tarihlerde ödenir.
  • Taksitli ödemelerde, ilk taksitten sonraki taksit tutarları, bir önceki taksitin ödendiği tarihten bir ay sonra kredi kartı hesap ekstresine yansır.
  • Adlarına ödeme yapacak kişileri bilgilendirmek öğrencinin sorumluluğundadır.

 

 

Ödeme Yöntemleri

Ödemeler nakit olarak Fibabanka'nın şubelerinden; Fibabanka mevduat hesabınız var ise internet bankacılığından veya telefon bankacılığı aracılığıyla ve banka/kredi kartı ile Üniversitemizin Kart ile Ödeme sayfası üzerinden tahsil edilir. Üniversiteye doğrudan ücret ödemesi yapılamamaktadır. 

  • TL bazında belirlenen ücretlerin ödemeleri TL ile yapılır. 
  • ABD doları bazında belirlenen ücretler, TL ile ödenebileceği gibi ABD doları ile de ödenebilir. ABD doları bazında belirlenen ücretlerin TL ödemelerinde; Güz dönemi için Ağustos, Bahar dönemi için Ocak, Yaz okulu için Mayıs ayının ilk 5 iş günü için T.C. Merkez Bankasının belirlediği döviz satış kurlarının en küçük ve en büyük olanı dışındaki kurların aritmetik ortalaması alınarak hesaplanan TL karşılıkları geçerlidir. 
Üniversitemizde öğrenim ücretleri ve yurt ücretleri peşin veya taksitli olarak ödenebilir. Yurt Yıllık Kayıt ücreti, Yurt depozito ücreti, Kütüphane ücretleri ve bilgi-belge ücretleri ise yalnızca peşin olarak ödenebilir. Peşin ve taksitli ödeme yöntemlerinin detayları aşağıda belirtilmiştir.
 

Peşin Ödeme

Öğrenim, yurt, yurt yıllık kayıt, kütüphane ve bilgi-belge ücretleri peşin olarak ödenebilmektedir. Peşin ödeme seçenekleri, TL bazında belirlenen ücretlerin ödemelerinde ve ABD doları ile belirlenen ücretlerin TL ile ödemelerinde geçerlidir. ABD doları ile belirlenen ücretleri ABD doları ile ödemek isteyen öğrencilerin Uluslararası Ofis ile iletişime geçmesi gerekir. Peşin ödeme yapmak isteyen adaylar, akademik takvimde belirtilen ücret ödeme tarihleri içinde aşağıdaki peşin ödeme yöntemlerinden birini tercih ederek ödeme yapabilirler.
 
  • Fibabanka Şubesi’nden Peşin Ödeme: Ödeme yapacak kişi, son ödeme tarihine kadar, herhangi bir Fibabanka şubesine giderek yetkili kişiye, Özyeğin Üniversitesi öğrenim ücreti ödemesi yapacağını, öğrenci numarası ile birlikte öğrencinin adını ve soyadını vererek bildirir. Banka sisteminde görüntülenecek tutar, banka yetkilisi tarafından nakit olarak tahsil edilir. 
  • Fibabanka İnternet Bankacılığı'ndan peşin ödeme: Fibabanka müşterileri, Fibabanka İnternet Bankacılığı'ndan giriş yaparak, Ödemeler menüsünde yer alan  “Okul Ödemeleri” seçeneğinden, öğrenci numarasını girerek tüm borç bilgilerini görüntüleyebilir ve hesabından peşin ödeme yapabilir. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız. 
  • Banka (ATM/Debit Kart) veya Kredi Kartı ile Peşin Ödeme: Ödemeler, herhangi bir banka (ATM/Debit Kart) veya kredi kartı ile Üniversitemiz web sayfasında Öğrenci Hizmetleri / Ücret ve Ödemeler / Kart ile Ödeme sayfasından yapılır. Banka (ATM/Debit Kart) veya kredi kartı ile ödeme yapabilmeniz için kartınızda aşağıdaki kriterlerin bulunması gerekir:
  • Sanal pos işlem izninin olması
  • 3D Secure işlem izninin açık olması 
  • İnternet üzerinden yapılan işlemlere ait limitin yeterli olması
  • Yabancı kredi kartı ve banka kartları için ayrıca yurt dışında işlem yapmaya açık olması
Banka kartı veya kredi kartı ile ödeme yapmak için tıklayınız.
 

Sayfa başı

Taksitli Ödeme

Kredi Kartı ile Taksitli Ödeme

Taksitli ödeme seçeneği, öğrenim ücreti ve yurt ücretleri için geçerlidir. ABD doları ile ödemelerde taksitli ödeme seçeneği bulunmamaktadır. Taksitli ödemelerde herhangi bir vade farkı uygulanmaz. Taksitli ödeme yapmak isteyen adaylar, akademik takvimde belirtilen ücret ödeme tarihleri içinde aşağıdaki kredi kartlarından birini tercih ederek ödeme yapabilirler. Kredi kartı ile ödeme yapabilmeniz için kartınızda aşağıdaki kriterlerin bulunması gerekir:

  • Sanal pos işlem izninin olması 
  • 3D Secure işlem izninin açık olması 
  • İnternet üzerinden yapılan işlemlere ait limitin yeterli olması
  • Yabancı kredi kartı ve banka kartları için ayrıca yurt dışında işlem yapmaya açık olması
Üniversite, dönemlik ücretlere anlaşmalı banka kredi kartları için 2 ve 4 taksit olanağı sunmaktadır.
 
  • CardFinans Bireysel Kredi Kartları ile yapılacak 2 taksitli işlemlerde +2 taksit olanağı sunulacaktır. CardFinans Nakit kartlar, Enpara kartları ve ParaPuan kullanılarak yapılan işlemler 2 taksit olanağına dahil değildir. 
  • HSBC Advantage Bireysel Kredi Kartları ile yapılacak 2 taksitli işlemlerde +2 taksit olanağı sunulacaktır. HSBC Ticari Kartlar ve Advantage NakitPuan kullanılarak yapılan işlemler 2 taksit olanağına dahil değildir.
  • Ziraat Bankası Bankkart Kredi Kartları ile yapılacak işlemlerde 2 taksit olanağı sunulacaktır. Ticari Kartlar ve BankkartLira kullanılarak yapılan işlemler 2 taksit olanağına dahil değildir.
  • Bonus programı üyesi bankaların Bonus özellikli Kredi Kartları ile yapılacak işlemlerde 4 taksit olanağı sunulacaktır. Ticari Kredi Kartları ve BonusPuan kullanılarak yapılan işlemler 4 taksit olanağına dahil değildir.
  • Vakıfbank ve Yapı Kredi Bankası World Card Bireysel Kredi Kartları ile yapılacak işlemlerde 2 taksitli işlemlerde +2 taksit olanağı sunulacaktır. Vakıfbank ve Yapı Kredi Bankası Ticari Kartları ve WorldPuan kullanılarak yapılan işlemler kampanyaya dahil değildir.
 Banka kartı veya kredi kartı ile ödeme yapmak için tıklayınız.

Sayfa başı

Ödemelerle ilgili Önemli Hatırlatmalar

1.KMH ile ödeme yapacak öğrenciler

Yaz okulunda KMH ile ödeme yöntemi bulunmamaktadır.
 

2. Öğrenim ücretini zamanında ödemeyen öğrenciler

Yaz okulu isteğe bağlıdır. 

İngilizce Hazırlık programında yaz okuluna katılım başvurusunda bulunan öğrencilerin, ilan edilen tarihlerde yaz okulu öğrenim ücreti ödemelerini tamamlamaları gerekir. Ödemelerini tamamlayan öğrencilerin ilgili düzeylere ders kaydı yapılır. Gecikmeli ödeme olanağı bulunmamaktadır. Giriş bursları yaz okulunda da geçerlidir.

Program ücreti uygulanan lisansüstü programlarda öğrenciler, program ücreti kapsamında belirlenen ücretleri ödemekle yükümlüdürler. Ödemelerini tamamlayan öğrenciler, ders kayıt sistemine erişemeyecektir. Gecikmeli ödeme yapacak öğrencilerin öğrenim ücretlerini ve gecikme ücretini ödemeleri gerekir. Giriş bursları yaz okulunda da geçerlidir.

Yıllık öğrenim ücreti uygulanan lisans ve lisansüstü programlarda, öğrenciler önce ders kayıtlarını yaparlar ve sonrasında alınan kredi miktarına göre öğrenim ücretlerini öderler. Bu öğrencilerin borçlandırmaları ders ekleme-bırakma dönemi sonrasında almış oldukları krediye göre yapılır. Ödemelerini ilan edilen tarihlerde yapmayan öğrencilerin ders kayıtları iptal edilir. Gecikmeli ödeme olanağı bulunmamaktadır. Giriş bursları yaz okulunda da geçerlidir.

3. Aile ve ÖzÜ / FİBA İndirimi Hakkında Hatırlatma

Aile indiriminin aile üyelerinin (iki kardeş, anne çocuğu veya baba ve çocuğu) beraber okuduğu süre için geçerli olup her iki aile üyesinin kayıtlı olması, giriş yaptığı ilgili yıl için belirlenen ve ilan edilen burs süresi kadar uygulanır. Kayıt yenileme yapılan dönem için aile üyelerinden birinin mezun olması veya üniversiteden ayrılmış olması durumunda yararlanılan indirimin iptal edileceği ve %5 farkın borç olarak yansıtılacağını hatırlatırız.

ÖzÜ / FİBA indirimi ise çalışanın Özyeğin Üniversitesi ve FİBA Grubunda tam zamanlı çalıştığı dönemlerde geçerlidir. Öğrencilerin, her dönem başında ücret ödeme tarihlerinden önce çalışma durumuna ait ilgili kurumdan alacakları belgeyi Öğrenci Hizmetlerine sunmaları gerekir. Durumunu belgeleyen öğrencilere bu indirim giriş yaptığı ilgili yıl için belirlenen ve ilan edilen burs süresi kadar uygulanır.

2019-2020 Yaz okulu için; Hazırlık düzeyindeki öğrenciler en geç 8 Haziran 2020 Pazartesi saat 16:00'ya kadar, Lisans/Lisansüstü düzeyindeki öğrenciler en geç 26 Haziran 2020 Cuma saat 16.00’ya kadar güncel belgesini e-posta ile student.services@ozu.edu.tr adresine iletmelidir. 

 

Sayfa başı

Faturalar

Ödemelere ait faturalar öğrenci adına ve eğitim dönemine bölünerek dört eşit tutarda düzenlenir. Öğrencinin fatura talep etmek için maliisler@ozyegin.edu.tr e-mail adresine öğrenci numarası ve ad/soyad belirtilerek e-mail göndermesi sonrası faturalar hazırlanarak Mali İşler Tahsilat bölümünden öğrenciye elden teslim edilir.

Sayfa başı

İadeler

İlgili yönetmelikler ve uygulamalar doğrultusunda ücret iadesi gerektiren durumlarda (kayıt dondurma, üniversiteden ayrılma, vb.), iadeler ancak öğrencinin üniversiteye karşı herhangi bir borcunun olmaması ve kendisine kullanım için üniversite tarafından sağlanan mal ve teçhizatı hasarsız olarak iade etmiş olması koşuluyla yapılır. İadeler ödeme yöntemine ve döviz cinsine uygun olarak iade edilir.

Sayfa başı