Yurt Başvuru ve Kayıt Yöntemleri


 Yurt Başvuruları
 
Yurt başvurularınızı http://www.ozyegin.edu.tr/kayit linki üzerinden yapabilirsiniz.

Yapacağınız başvurunun değerlendirilmeye alınması için depozito ücretinin (500 TL ödenmiş olması gerekmektedir.

Yukarıdaki link üzerinden ulaşacağınız giriş ekranında sizlere ‘Kullanıcı Adı’ sorulacaktır;

a. TC uyruklu öğrencilerimiz için ‘Kullanıcı Adı’ TC Kimlik Numarası dır.

b. Yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise “Kullanıcı adı” varsa Yabancı Kimlik Numarası yoksa Öğrenci Numarasıdır. Yabancı kimlik numarası henüz oluşmamış veya yabancı kimlik numarasını öncesinde Üniversiteye bildirmemiş yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise, kullanıcı adı, öğrenci numarası ve doğum yılı birleşiminden oluşur. (Örn: S00XXXX1996)

Yurt başvurularımızda Yıllık Kayıt ve Dönemlik Kayıt olarak iki farklı sistem bulunmaktadır. Öğrencilerimiz istedikleri sistemi seçerek başvurularını yapabilirler.

  Yıllık Kayıt Sistemi,

-    Öğrencilere yurt yerleşimlerinde öncelik sağlar,
-    Güz dönemi sonunda Bahar dönemi için yurt başvurusu yapmadan konaklamaya devam etmesini sağlar.
 
Yıllık Kayıt sisteminin seçilmesi halinde 1.500 TL ödeme yapılması gerekmektedir. 1.500 TL ödeme Bahar Dönemi yurt ücretinden düşülür. Öğrencinin Bahar Dönemi’nde kalmaması durumunda ücret iade edilmez.

Yıllık Kayıt için ödenecek olan 1.500 TL her yeni akademik yılın başında, yurt başvurusu sırasında tahsis edilir. Yıllık Kayıt ücretleri Yurt Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen tarihler arasında, FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘T.C Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilebilir.

Yıllık Kayıt ile depozito ayrı ücretlerdir. Yıllık Kayıt sistemini seçen ve daha önce depozito ödememiş öğrencilerimizin, 1,500 TL Yıllık Kayıt ücreti ve 500 TL depozito olmak üzere toplam 2,000 TL ödemesi gerekmektedir.

Dönemlik Kayıt,

Dönemlik Kayıt sistemini tercih eden  öğrencilerimizin yurt yerleşimleri Yıllık Kayıt yerleşimlerinden sonra gelir. Bu sistemde Güz döneminin sonunda odalardan çıkış yapma zorunluluğu vardır. Bahar dönemi için SIS üzerinden tekrar başvuru gerektirir. 

Dönemlik Kayıt sistemini tercih eden öğrencilerimizin, eğer daha önce depozito yatırmamışlar ise, toplam 500 TL depozito ödemesi yapmaları gerekmektedir.

Yurt başvurunuz;

a. İlgili başvuru dönemi için  depozito ödemesinin yapılmaması durumunda;
b. Başvuru formunuzda tam doldurulmamış bilgiler olması halinde; 
değerlendirmeye alınmayacak ve geçersiz sayılacaktır.
 
Depozito Ödemesi
 
Öğrencilerimiz depozito ücretini  ilgili başvuru dönemi için Yurt Müdürlüğü tarafından belirtilen tarihe kadar  FIBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘TC Kimlik Numarası’ bilgilerinizle nakit olarak gerçekleştirebilirler. Bu öğrencilerimizin sistemden tekrar başvuru yaparak, tercih belirtmeleri gerekmektedir.

Depozito ücreti bir defaya mahsus adınıza tanımlanacak olup,  Özyeğin Üniversitesi’nde eğitim gördüğünüz ve yurtta kalmaya devam ettiğiniz süreçte  eğer geri ödemesini talep etmediyseniz tekrar ödemeniz gerekmeyecektir. Depozito ücretinde herhangi  bir artış olursa, aradaki farkı ödemeniz gerekecektir.
 
Başvuru Değerlendirme Öncelikleri
 
Yurt yerleşiminizdeki öncelik aşağıdaki düzenlenmiş kriterlere ve başvuru tarihi- saatine göre düzenlenecektir.*

1.      Yurt burslu öğrencilerimiz

2.      Uluslararası öğrencilerimiz

3.      İstanbul dışı yeni öğrenciler (Yıllık Kayıt)

4.      İstanbul dışı yeni öğrenciler  (Dönemlik Kayıt)
 
5.      İstanbul dışı mevcut öğrenciler (Yıllık Kayıt)

6.      İstanbul dışı mevcut öğrenciler  (Dönemlik Kayıt)

7.      İstanbul içi yeni öğrenciler (Yıllık Kayıt)

8.      İstanbul içi yeni öğrenciler  (Dönemlik Kayıt)
 
9.      İstanbul içi mevcut öğrenciler (Yıllık Kayıt)

10.    İstanbul içi mevcut öğrenciler*  (Dönemlik Kayıt)

 
*İstanbul içi mevcut öğrenciler için kullanılacak yerleştirme önceliği aşağıdaki gibidir:

1. Bölge: Arnavutköy,Beylikdüzü, Büyükçekmece, Çatalca, Esenyurt, Silivri

2. Bölge: Adalar, Avcılar, Başakşehir, Küçükçekmece, Pendik, Tuzla

3. Bölge: Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Beykoz, Esenler, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kartal, Sultanbeyli, Sultangazi,             Zeytinburnu

4. Bölge: Bayrampaşa, Beyoğlu, Eyüp, Fatih, Maltepe, Sarıyer, Şişli

5. Bölge: Beşiktaş, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar

6. Bölge: Ataşehir, Çekmeköy, Sancaktepe, Şile, Ümraniye

 **Yukarıdaki bölgeler Özyeğin Üniversitesi –ilçe uzaklığı ( şahsi araç kullanımı ve toplu tasıma + shuttle kullanımları seklinde ) baz alınarak hesaplanmıştır. Toplu tasıma araçları ve shuttle ulaşımlarında Altunizade merkez alınmıştır. ( Kaynakça: İstanbul Büyükşehir Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü IUAP Özet Raporu, www.istanbul.net, www.arasıkackm.com ) 

Yerleşim Sonuçları
  
Yurt başvuru sonucunuzu  Yurt Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtiler tarihten itibaren, mevcut öğrencilerimiz için SIS üzerindeki duyurular adımından, yeni öğrencilerimiz için de WEB'deki duyurular kısmından görüntüleyebilirsiniz.
 
Başvurunuz olumlu ve yerleşiminiz yapılmış ise; gerekli belgeleri*  Yurt Müdürlüğü tarafından duyurular ile belirtilen tarihlerde, Yurt Müdürlüğüne  teslim ederek   odanıza yerleşebilirsiniz..

*Gerekli sağlık belgeleri şunlardır; Hepatit B, Hepatit C markerleri, HbsAg, Anti HCV, HIV, PA Akciğer Raporu.

** Sağlık Belgeleri her akademik yıl için 1 defaya mahsus alınır.
 
Yurt Ücret Ödemeleri
 
Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde, tarafınıza tahsis edilen yurt odasına ait ücretin Yurt Müdürlüğü tarafından belirtilen son ödeme tarihine  kadar kredi kartı ya da bankadan ödeme seçeneği ile FIBABANKA şubelerinden ödenmesi gerekmektedir. FİBABANKA üzerinden ödemelerinizi ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘TC Kimlik Numarası’ bilgilerinizle gerçekleştirebilirsiniz.

Ödemelerle ilgili taksit seçeneklerini  “Ödeme Yöntemleri ve İade Koşulları” kısmından güncel olarak buradan takip edebilirsiniz.

 
Başvurunun Olumsuz Sonuçlanması Halinde;
 
Süreç sonunda yurda yerleştirilememeniz durumunda depozito ücretiniz; belirteceğiniz banka hesabınıza iade edilecektir.
İadenin gerçekleşebilmesi için yurt yönetim ofisine gelerek ilgili formun doldurulması gerekmektedir.
 
Yurt yerleşimleri
 
Size tahsis edilen odanızı teslim alıp yerleşebilmeniz için;

• Üniversite kayıt işlemlerini tamamlamanız;
• Yurt ücreti ve depozitonuzu ödemeniz;
• Gerekli sağlık belgelerini (Hepatit B, Hepatit C markerleri, HbsAg, Anti HCV, HIV, PA Akciğer Raporu) hazırlayarak en geç yurda girişiniz ile birlikte “Yurt Müdüriyeti” ne ulaştırmanız gerekmektedir.
Yurt kayıt işlemlerinizi tamamlamış olmanız durumunda Yurt Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen giriş tarihinde odanıza yerleşebilirsiniz. Oda anahtar teslimi öncesinde ‘Oda Giriş Formu’ nu eksiksiz doldurmanız ve imzalamanız gerekmektedir.