Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Başvuru ve Kayıt

Başvuru ve Kayıt

Başvuru

SIS üzerinden yurt başvurunuzu nasıl yapacağınızı öğrenmek için tıklayınız.

Yurt başvurularının tamamı yıllık olarak* alınacak olup yıllık kayıt Güz ve Bahar dönemlerini kapsamaktadır. Ödemeler Güz ve Bahar olmak üzere iki dönem olarak yansıtılacaktır.

Yaz okulundan ders alan öğrenciler için yaz dönemi yurt başvurusu ayrıca açılmakta olup duyuru ve mailler ile öğrencilerimize bilgilendirme yapılmaktadır. Yaz dönemi yurt ücret ödemeleri ve ödeme koşulları Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından gönderilecek duyurularda ayrıca iletilecektir.

*Akademik sebepler ile dönemlik kayıt olma koşullarını görmek için yurt yönergesini okuyunuz.

Bu link üzerinden ulaşacağınız giriş ekranında sizlere ‘Kullanıcı Adı’ sorulacaktır.

  • TC uyruklu öğrencilerimiz için ‘Kullanıcı Adı’ TC Kimlik Numarasıdır.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise “Kullanıcı adı”; varsa Yabancı Kimlik Numarası yoksa Öğrenci Numarasıdır. Yabancı kimlik numarası henüz oluşmamış veya yabancı kimlik numarasını öncesinde üniversiteye bildirmemiş yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise kullanıcı adı, öğrenci numarası ve doğum yılı birleşiminden oluşur. (Örn: S00XXXX1996)

Erken Başvuru Sistemi

Erken Başvuru; hali hazırda Özyeğin Üniversitesi'nde kayıtlı olan mevcut öğrencilerin bir sonraki akademik yılı kapsayan talepleri doğrultusunda öncelikli olarak oda tercihi yapma hakkını sunan yurt başvurusudur.  Başvuru koşulları aşağıda belirtilmiştir.

Mevcut öğrenciler için açılan Erken Başvuru Döneminde; duyurularda belirtilen tarih aralığında depozito ve yurt oda ücretinin ödenmesi gerekmektedir. Ödemelerin belirtilen sürede gerçekleşmemesi halinde oda rezervasyonu iptal edilir.

Erken Başvuru Döneminde yurda başvuru yapan öğrenciler; yurtta kalmaktan vazgeçmeleri halinde başvuru son tarihine kadar SIS üzerinden başvuru iptali yapmalıdır. Aksi takdirde başvuru son günü ile 15 Eylül tarihi arasında yapılan oda iptallerinde belirlenen odanızın bir aylık ücreti kesilerek geri kalan tutar iade edilmektedir.

15 Eylül ve sonrasında ayrılan öğrencilerden ise barınma hizmeti aldığı aylar ve içinde bulunulan ayın ücretinin tamamı ve kalan aylara ait barınma hizmeti ücretinin en fazla %50’si alınır. Bu öğrencilere depozitoları ile peşin ödeme yapılan hallerde bu fıkraya göre hesaplanacak ücret mahsup edilerek geriye kalan tutar bir ay içinde iade edilir ve hizmet sunum taahhütnamesi feshedilir.

Erken Başvuru döneminde başvuruda bulunan yurt burslu öğrencinin fark ücretini belirtilen sürede ödememesi durumunda, odasının iptali gerçekleştirilir.

Öğrenci, Erken Başvuru döneminde burslu olarak hak kazandığı oda tipinden de feragat etmiş sayılır. Öğrencinin yeni kayıt haftasında başvuru hakkı saklı kalır. 

Not: Yukarıda belirtilen detaylar başvuru kurallarını içerir. Erken yurt başvurusunun açılması halinde öğrencilerimizin ozu.edu.tr uzantılı mail adreslerine ve/veya myozu duyuru ekranına başvuru özelinde tüm detayları içeren bilgi metni gönderilmektedir.

Depozito Ödemesi

Öğrencilerimizin öncelikle SIS'ten başvuru yaparak, tercihlerini belirtmeleri gerekmektedir. Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde depozito ücreti, ilgili başvuru dönemi için Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen tarihe kadar SIS>>FinansalBilgiler>>Borç Görüntüleme ve E-Ödeme ekranından kredi/banka kartı ile ya da Fibabanka şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘T.C Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilir.

Depozito ücreti bir defaya mahsus alınmaktadır. Depozito ücreti; yurtta kalmaya devam ettiğiniz sürece adınıza tanımlı olup, yurttan ayrılmanız durumunda gerekli hasar kontrolleri yapılarak tarafınıza iade edilmektedir. Sonraki dönemlerde gerçekleşebilecek olan depozito ücret artış farkı, yeni yurt başvurusu döneminde tamamlanacaktır. 

Yerleşim Sonuçları

Yurt başvuru sonucunuzu  SIS>>Yurt İşlemleri>>Yurt Başvuru Sonucu ekranını kullanarak öğrenebilirsiniz.

Başvurunuz olumlu sonuçlanmış ve yerleşiminiz yapılmış ise; gerekli belgeleri Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurular ile belirtilen tarihlerde, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğüne teslim ederek odanıza yerleşebilirsiniz.

Gerekli belgeler şunlardır; 

  • Sağlık durumunun yurtta kalmaya elverişli olduğunun belirtildiği sağlık raporu (Aile hekiminden, Özel Hastanelerden veya Devlet Hastanelerinden alınabilir.)
  • Adli Sicil Kaydı (E-Devlet üzerinden temin edilebilir.)
  • Yabancı uyruklu öğrencilerden öğrenim izni belgesi ve pasaport örneği

Not: Yurt Yönetimi tarafından gerektiğinde ilave belgeler istenebilir.

Gerekli Belgeler her akademik yıl için 1 defaya mahsus alınır.

Yurt Ücret Ödemeleri

Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde, depozito ve tarafınıza tahsis edilen yurt odasına ait ücretin Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen son ödeme tarihine kadar kredi kartı ya da bankadan ödeme seçeneği ile FİBABANKA şubelerinden ödenmesi gerekmektedir. FİBABANKA üzerinden ödemelerinizi "Öğrenci Numarası" ve "TC Kimlik Numarası" bilgilerinizle gerçekleştirebilirsiniz.

Ödemelerle ilgili güncel bilgi için tıklayınız. 

Yurt Yerleşimleri

Size tahsis edilen odanızı teslim alıp yerleşebilmeniz için;

  • Üniversite kayıt işlemlerini tamamlamanız;
  • Yurt ücreti ve depozito ücretini ödemeniz;
  • Gerekli belgelerinizi hazırlayarak en geç yurda girişiniz ile birlikte Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü'ne ulaştırmanız gerekmektedir.

Yurt kayıt işlemlerinizi tamamlamış olmanız durumunda Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen giriş tarihinde odanıza yerleşebilirsiniz. Oda kart teslimi öncesinde ‘Hizmet Sunum Taahhütnamesi’ ni eksiksiz doldurmanız ve imzalamanız gerekmektedir.

Not: Üniversitemiz, yukarıdaki bilgiler üzerinde önceden haber vermeksizin değişiklik yapma hakkını saklı tutar.