Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Başvuru ve Kayıt

Başvuru ve Kayıt

Başvuru

Yurt başvurularınız için tıklayınız.

Yapacağınız başvurunun değerlendirilmeye alınması için depozito ücretinin (500 TL) ödenmiş olması gerekmektedir.

Yukarıdaki link üzerinden ulaşacağınız giriş ekranında sizlere ‘Kullanıcı Adı’ sorulacaktır.

  • TC uyruklu öğrencilerimiz için ‘Kullanıcı Adı’ TC Kimlik Numarasıdır.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise “Kullanıcı adı” varsa Yabancı Kimlik Numarası yoksa Öğrenci Numarasıdır. Yabancı kimlik numarası henüz oluşmamış veya yabancı kimlik numarasını öncesinde Üniversiteye bildirmemiş yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise kullanıcı adı, öğrenci numarası ve doğum yılı birleşiminden oluşur. (Örn: S00XXXX1996)

Erken Başvuru Sistemi

Erken Başvuru; Hali hazırda Özyeğin Üniversitesinde kayıtlı olan mevcut öğrencilerin bir sonraki akademik yılı kapsayan talepleri doğrultusunda öncelikli olarak oda tercihi yapma hakkını sunan yurt başvurusudur.  Başvuru koşulları aşağıda belirtilmiştir.

Bahar dönemi sonunda açılan Erken Başvuru, yalnızca yıllık kayıt olarak değerlendirilir ve duyurulan öncelik sıralamasına göre yerleşim işlemi yapılır.

Mevcut öğrenciler için açılan Erken Başvuru Döneminde başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için, depozito ve yıllık kayıt ödemesinin başvuru bitimine kadar yapılması gerekmektedir. Ödemelerden herhangi birinin yapılmaması durumunda, başvuru geçersiz sayılır.

Mevcut öğrenciler için açılan Erken Başvuru Döneminde; duyurularda belirtilen tarih aralığında yurt oda ücretinin ödenmesi gerekmektedir. Ödemelerin belirtilen sürede gerçekleşmemesi halinde, oda rezervasyonu iptal edilir.

Erken Başvuru Döneminde yıllık kayıt ödemesini yapan öğrenciler, yurtta kalmaktan vazgeçmeleri halinde başvuru son tarihine kadar SIS üzerinden başvuru iptali yapmalıdır. Aksi takdirde yıllık kayıt ücreti iadesi yapılmaz. Ancak Yeni kayıt haftasında yeniden yıllık kayıt opsiyonunu seçmesi durumunda, öğrencinin tekrar yıllık kayıt ücreti ödemesine gerek yoktur.

Erken Başvuru döneminde başvuruda bulunan yurt burslu öğrencinin fark ücretini belirtilen sürede ödememesi durumunda, odasının iptali gerçekleştirilir.

Öğrenci Erken Başvuru döneminde burslu olarak hak kazandığı oda tipinden de feragat etmiş sayılır. Öğrencinin yeni kayıt haftasında başvuru hakkı saklı kalır. 

Yıllık Kayıt Sistemi

  • Öğrencilere yurt yerleşimlerinde öncelik sağlar,
  • Güz Dönemi sonunda Bahar Dönemi için yurt başvurusu yapmadan konaklamaya devam etmesini sağlar.

Yıllık Kayıt sisteminin seçilmesi halinde 1.500 TL ödeme yapılması gerekmektedir. 1.500 TL ödeme Bahar Dönemi yurt ücretinden düşülür. Öğrencinin Bahar Dönemi’nde kalmaması durumunda ücret iade edilmez.

Yıllık Kayıt için ödenecek olan 1.500 TL her yeni akademik yılın başında, yurt başvurusu sırasında tahsis edilir. Yıllık Kayıt ücretleri Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen tarihler arasında, FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘T.C Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilebilir.

Yıllık Kayıt ile depozito ayrı ücretlerdir. Yıllık Kayıt sistemini seçen ve daha önce depozito ödememiş öğrencilerimizin 1.500 TL Yıllık Kayıt ücreti ve 500 TL depozito olmak üzere toplam 2.000 TL ödemesi gerekmektedir.

Dönemlik Kayıt

Dönemlik Kayıt sistemini tercih eden  öğrencilerimizin yurt yerleşimleri Yıllık Kayıt yerleşimlerinden sonra gelir. Bu sistemde Güz döneminin sonunda odalardan çıkış yapma zorunluluğu vardır. Bahar dönemi için SIS üzerinden tekrar başvuru gerektirir. 

Dönemlik Kayıt sistemini tercih eden öğrencilerimiz eğer daha önce depozito yatırmamışlar ise, toplam 500 TL depozito ödemesi yapmaları gerekmektedir.

Yurt başvurunuz

  • İlgili başvuru dönemi için  depozito ödemesinin yapılmaması durumunda,
  • Başvuru formunuzda tam doldurulmamış bilgiler olması halinde
    değerlendirmeye alınmayacak ve geçersiz sayılacaktır.

Depozito Ödemesi

Öğrencilerimizin öncelikle sistemden başvuru yaparak, tercih belirtmeleri gerekmektedir. Sonrasında depozito ücretini  ilgili başvuru dönemi için Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen tarihe kadar  FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘TC Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirebilirler. 

Depozito ücreti bir defaya mahsus alınmaktadır. Depozito ücreti; yurtta kalmaya devam ettiğiniz sürece adınıza tanımlı olup, yurttan ayrılmanız durumunda gerekli hasar kontrolleri yapılarak tarafınıza iade edilmektedir. Sonraki dönemlerde gerçekleşebilecek olan depozito ücret artış farkı, yeni yurt başvurusu döneminde tamamlanacaktır. 

Yerleşim Sonuçları

Yurt başvuru sonucunuzu  SIS>>Yurt İşlemleri>>Yurt Başvuru Sonucu ekranını kullanarak öğrenebilirsiniz.

Başvurunuz olumlu sonuçlanmış ve yerleşiminiz yapılmış ise; gerekli belgeleri  Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurular ile belirtilen tarihlerde, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğüne teslim ederek odanıza yerleşebilirsiniz.

Gerekli belgeler şunlardır; 

  • Adli Sicil Kaydı
  • Yurtta Kalabilir Raporu (Özel ve Devlet'e bağlı Sağlık kurumlarından alınabilir.)

Gerekli Belgeler her akademik yıl için 1 defaya mahsus alınır.

Yurt Ücret Ödemeleri

Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde, tarafınıza tahsis edilen yurt odasına ait ücretin Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen son ödeme tarihine  kadar kredi kartı ya da bankadan ödeme seçeneği ile FİBABANKA şubelerinden ödenmesi gerekmektedir. FİBABANKA üzerinden ödemelerinizi "Öğrenci Numarası" ve "TC Kimlik Numarası" bilgilerinizle gerçekleştirebilirsiniz.

Ödemelerle ilgili taksit seçeneklerini güncel olarak “Ödeme Yöntemleri ve İade Koşulları” başlığıyla buradan takip edebilirsiniz.

Başvurunun Olumsuz Sonuçlanması Halinde;

Süreç sonunda yurda yerleştirilememeniz durumunda depozito ücretiniz; belirteceğiniz banka hesabınıza iade edilecektir.

İadenin gerçekleşebilmesi için Konaklama Hizmetleri ofisine gelerek ilgili formun doldurulması gerekmektedir.

Yurt Yerleşimleri

Size tahsis edilen odanızı teslim alıp yerleşebilmeniz için;

  • Üniversite kayıt işlemlerini tamamlamanız;
  • Yurt ücreti ve depozitonuzu ödemeniz;
  • Gerekli belgelerinizi hazırlayarak en geç yurda girişiniz ile birlikte Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü'ne ulaştırmanız gerekmektedir.

Yurt kayıt işlemlerinizi tamamlamış olmanız durumunda Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen giriş tarihinde odanıza yerleşebilirsiniz. Oda anahtar teslimi öncesinde ‘Oda Giriş Formu’ nu eksiksiz doldurmanız ve imzalamanız gerekmektedir.