Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Başvuru ve Kayıt

Başvuru ve Kayıt

Başvuru

SIS üzerinden yurt başvurunuzu nasıl yapacağınızı öğrenmek için tıklayınız.

Yurt başvuru ve ödeme sistemlerini görüntülemek için tıklayınız.

 

Yurt başvurularının tamamı yıllık olarak* alınacak olup, ödemeler Güz ve Bahar olmak üzere iki dönem olarak yansıtılacaktır. Başvurunuzun geçerlilik kazanabilmesi için depozito (500 TL) ve peşinat ücreti (2.500 TL) ödemeleri başvuru tarihleri içerisinde yapılmalıdır.  (Yurt burslu öğrenciler peşinat ücretinden muaftır.)

*Akademik sebepler ile dönemlik kayıt olma koşullarını görmek için yurt yönergesini okuyunuz.

Yukarıdaki link üzerinden ulaşacağınız giriş ekranında sizlere ‘Kullanıcı Adı’ sorulacaktır.

  • TC uyruklu öğrencilerimiz için ‘Kullanıcı Adı’ TC Kimlik Numarasıdır.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise “Kullanıcı adı”; varsa Yabancı Kimlik Numarası yoksa Öğrenci Numarasıdır. Yabancı kimlik numarası henüz oluşmamış veya yabancı kimlik numarasını öncesinde Üniversiteye bildirmemiş yabancı uyruklu öğrencilerimiz için ise kullanıcı adı, öğrenci numarası ve doğum yılı birleşiminden oluşur. (Örn: S00XXXX1996)

Erken Başvuru Sistemi

Erken Başvuru; hali hazırda Özyeğin Üniversitesinde kayıtlı olan mevcut öğrencilerin bir sonraki akademik yılı kapsayan talepleri doğrultusunda öncelikli olarak oda tercihi yapma hakkını sunan yurt başvurusudur.  Başvuru koşulları aşağıda belirtilmiştir.

Mevcut öğrenciler için açılan Erken Başvuru Döneminde başvurunun değerlendirmeye alınabilmesi için, depozito ve peşinat ödemesinin başvuru bitimine kadar yapılması gerekmektedir. Ödemelerden herhangi birinin yapılmaması durumunda, başvuru geçersiz sayılır.

Mevcut öğrenciler için açılan Erken Başvuru Döneminde; duyurularda belirtilen tarih aralığında yurt oda ücretinin ödenmesi gerekmektedir. Ödemelerin belirtilen sürede gerçekleşmemesi halinde, oda rezervasyonu iptal edilir.

Erken Başvuru Döneminde peşinat ödemesini yapan öğrenciler; yurtta kalmaktan vazgeçmeleri halinde başvuru son tarihine kadar SIS üzerinden başvuru iptali yapmalıdır. Aksi takdirde Başvuru son günü ile 15 Eylül tarihi arasında yapılan oda iptallerinde belirlenen odanızın yıllık ücretinin %10’u kesilerek, geri kalan tutar iade edilmektedir.

Erken Başvuru döneminde başvuruda bulunan yurt burslu öğrencinin fark ücretini belirtilen sürede ödememesi durumunda, odasının iptali gerçekleştirilir.

Öğrenci Erken Başvuru döneminde burslu olarak hak kazandığı oda tipinden de feragat etmiş sayılır. Öğrencinin yeni kayıt haftasında başvuru hakkı saklı kalır. 

Peşinat Ödemesi

Peşinat ödemesi (2.500 TL) başvuru sırasında, başvurunuzun geçerli olabilmesi için ödemeniz gereken tutardır. Yıllık oda borcunuz peşinat ödemesi düşüldükten sonra, geri kalan tutar 2’ye bölünerek güz ve bahar dönemi olarak yansıtılacaktır. Burslu öğrenciler dışında tüm öğrencilerimizin peşinat ödemesi yapmaları gerekmektedir.

Peşinat ücreti Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen tarihler arasında, FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘T.C Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilir.

Peşinat ile depozito ayrı ücretlerdir. Daha önce depozito ödememiş öğrencilerimizin 2.500 TL peşinat ücreti ve 500 TL depozito olmak üzere toplam 3.000 TL ödemesi gerekmektedir.

Yurt başvurunuz;

  • İlgili başvuru dönemi için depozito ve peşinat ödemesinin yapılmaması durumunda,
  • Başvuru formunuzda tam doldurulmamış bilgiler olması halinde,
    değerlendirmeye alınmayacak ve geçersiz sayılacaktır.

Depozito Ödemesi

Öğrencilerimizin öncelikle sistemden başvuru yaparak, tercih belirtmeleri gerekmektedir. Sonrasında depozito ve peşinat ücreti ilgili başvuru dönemi için Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen tarihe kadar FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘TC Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilir.

Depozito ücreti bir defaya mahsus alınmaktadır. Depozito ücreti; yurtta kalmaya devam ettiğiniz sürece adınıza tanımlı olup, yurttan ayrılmanız durumunda gerekli hasar kontrolleri yapılarak tarafınıza iade edilmektedir. Sonraki dönemlerde gerçekleşebilecek olan depozito ücret artış farkı, yeni yurt başvurusu döneminde tamamlanacaktır. 

Yerleşim Sonuçları

Yurt başvuru sonucunuzu  SIS>>Yurt İşlemleri>>Yurt Başvuru Sonucu ekranını kullanarak öğrenebilirsiniz.

Başvurunuz olumlu sonuçlanmış ve yerleşiminiz yapılmış ise; gerekli belgeleri Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurular ile belirtilen tarihlerde, Konaklama Hizmetleri Müdürlüğüne teslim ederek odanıza yerleşebilirsiniz.

Gerekli belgeler şunlardır; 

  • Adli Sicil ve Arşiv kaydı
  • Yurtta Kalabilir Raporu (Özel ve Devlet'e bağlı Sağlık kurumlarından alınabilir.)

Gerekli Belgeler her akademik yıl için 1 defaya mahsus alınır.

Yurt Ücret Ödemeleri

Başvurunuzun olumlu sonuçlanması halinde, tarafınıza tahsis edilen yurt odasına ait ücretin Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından belirtilen son ödeme tarihine kadar kredi kartı ya da bankadan ödeme seçeneği ile FİBABANKA şubelerinden ödenmesi gerekmektedir. FİBABANKA üzerinden ödemelerinizi "Öğrenci Numarası" ve "TC Kimlik Numarası" bilgilerinizle gerçekleştirebilirsiniz.

Ödemelerle ilgili taksit seçeneklerini güncel olarak “Ödeme Yöntemleri ve İade Koşulları” başlığıyla buradan takip edebilirsiniz.

Başvurunun Olumsuz Sonuçlanması Halinde;

Süreç sonunda yurda yerleştirilememeniz durumunda depozito ve peşinat ücretiniz; belirteceğiniz banka hesabınıza iade edilecektir.

İadenin gerçekleşebilmesi için Konaklama Hizmetleri ofisine gelerek ilgili formun doldurulması gerekmektedir.

Yurt Yerleşimleri

Size tahsis edilen odanızı teslim alıp yerleşebilmeniz için;

  • Üniversite kayıt işlemlerini tamamlamanız;
  • Yurt ücreti ve depozito ücretini ödemeniz;
  • Gerekli belgelerinizi hazırlayarak en geç yurda girişiniz ile birlikte Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü'ne ulaştırmanız gerekmektedir.

Yurt kayıt işlemlerinizi tamamlamış olmanız durumunda Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen giriş tarihinde odanıza yerleşebilirsiniz. Oda anahtar teslimi öncesinde ‘Hizmet Sunum Taahhütnamesi’ ni eksiksiz doldurmanız ve imzalamanız gerekmektedir.