Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

COVID 19 - Koronavirüs
COVID 19 - Koronavirüs
COVID 19 - Koronavirüs

Dünya çapında hızla yayılan Koronavirüs “COVID-19” salgını ile ilgili üniversitemizin hayata geçirdiği uygulamalar ile alınan önlem ve kararların yanı sıra gerektiği takdirde de uygulamaya konulabilecek ilave aksiyon planlarını dikkatinize getirmek isteriz.
5 Şubat, 19 Şubat, 6 Mart ve 9 Mart 2020’de MyÖzÜ üzerinden yayınlanan duyurularımızda belirtilen konulara ek olarak Olağanüstü Durum Komisyonumuzun gelişmeler doğrultusunda yürürlükte olan ve güncellenen tedbirleri aşağıda bilgilerinize sunarız.
Bu duyurularda detaylandırılan ve hala yürürlükte olan önlem ve aksiyonlarımız:
- Sağlık Bakanlığı tarafından güncellenen riskli ülkelere üniversite/iş ile ilgili seyahatler ertelendi veya iptal edildi, diğer ülkelere planlanan seyahatlerin ertelenmesi tavsiye edildi;
- Acil durumlar da dahil olmak üzere tüm yurt dışı seyahatler için çalışanların bağlı bulunduğu yöneticisine bilgi vermesi ve onay alması; öğrencilerin ise seyahat planlarını bağlı oldukları fakülte/yüksekokul/enstitü bilgisine sunmaları istendi;
- Son bir ay içinde yurt dışına seyahat etmiş olan tüm ÖzÜ mensuplarının ülkeye dönüşlerinde 14 gün boyunca izinli olarak üniversite yerleşkesinde bulunmamaları istendi;
- Derslerimizin devam ettiği süreçte 14 gün izinli olan öğrencilerin telafi hakları kayıtlı oldukları fakültenin yetkisinde takip edildi;
- Akademik ve idari kadromuzun 14 günlük sürenin sonunda alınması gereken genel sağlık durumunu gösterir raporu, e-posta ile ilgili yöneticilerine iletmeleri ve onay paralelinde kampüse dönmelerine izin verildi;
- Korona benzeri üst solunum yolu enfeksiyonu belirtilerinin olması durumunda ilgili yöneticinin bilgisi dahilinde ve alınacak sağlık raporu doğrultusunda evden çalışılmasına izin verildi;
- Bağışıklık sistemi baskılanmış olan ve/veya akciğer, kalp rahatsızlığı olan çalışan ve öğrencilerimizin, durumlarını belgeleyerek talep etmeleri halinde idari izinli sayılabilmesi için gerekli düzenlemeler yapıldı.
- Değişim programları ile yurt dışında bulunan öğrencilerimizle irtibata geçildi, belirtilen süre içinde dönme kararı verenlerin 14 günlük izin süreci akabinde Bahar Dönemi derslerine devam edebilmeleri için gereken düzenlemeler tanımlandı;
- Üniversitemizde yapılması planlanan tüm uluslararası etkinlikler ve ziyaretler iptal edildi.
Yukarıdaki önlemler ve uygulamalarımızla eş zamanlı olarak:
- Sağlık Merkezindeki doktorumuz ve personelimizle olası bir vaka durumunda alınacak aksiyonlar değerlendirildi ve gerekli görüldüğü şekilde güncellendi;
- Üniversitemizde faaliyet gösteren tüm işletmelere konu ile ilgili gerekli bilgilendirme yapıldı, alınması gereken önlemler tanımlandı;
- Kampüsümüzde yemek hizmeti veren işletmelerin personeline özel eğitim düzenlendi, koronavirüse karşı önlem olarak neler yapılacağı aktarıldı. Ayrıca personelin her gün düzenli olarak revirde doktor kontrollerinin yapılması sağlandı.
- Tüm shuttle ve personel servislerinin periyodik olarak dezenfekte edilmesi sağlandı.
- Tüm binalarda kapı kolları, döner kapılar, asansörler, korkuluk ve trabzanlar gibi yoğun el teması olan yüzeylerin düzenli olarak dezenfektan sıvılar ile temizliği yapılmaya başlandı.
- Yurtlarımızda ortak alanların ve sık kullanılan bölgelerin dezenfektan madde ile (%70 alkol içeren) gün içinde belli periyotlarla temizlenmesi iş planına dahil edildi.
- Tuvaletlere dezenfektan sıvılar (%70 alkol içeren) konuldu.
- Koronavirüs ile ilgili bilgilendirici kısa video görseller iç ekranlarda ve HSE web sayfasında yayına alındı.
- Yurtlar da dahil olmak üzere tüm binalardaki pano ve asansörlere virüsten korunma yöntemleri ile ilgili afiş hazırlandı.
Olağanüstü Durum Komisyonumuzun bu hafta gerçekleştirdiği toplantısında son gelişmeler dikkate alınarak, duyurularla paylaşılan ve yukarıda özetlenen tüm önlemlerin devamına karar verilmiştir.
Benzer şekilde, ilgili resmi kurumların önerileri temel alınarak üniversitemizin ana faaliyetleri değerlendirilmiş ve bu aşamada Bahar Dönemi akademik takvimimizde ve derslerimizde bir değişiklik yapılmaksızın üniversitemiz yerleşkesinde eğitime devam edilmesine karar verilmiştir.
Ayrıca, ileriye dönük oluşabilecek farklı gereksinimler için yeni çalışmalar başlatılmıştır. Bunların başlıcaları:
- Kampüsümüzde yapılması planlanan, dışarıdan katılımcısı olan tüm etkinliklerin mümkün olan en kısa sürede ve tedbir amaçlı iptal edilmesi;
- Kampüsümüzde eğitim faaliyetlerimizin devam edememesi durumunda Bilgi Teknolojileri biriminin uzaktan eğitime sağlayacağı altyapı desteğinin belirlenmesi ve gereken hazırlıkların yapılması,
- Yurtta kalan ve hastalık belirtileri gösteren öğrencilerimizin, evlerine/yakınlarının yanına gidene kadar, risk yaratmadan konaklamaları için yurt binalarındaki bir katın izolasyon alanı olarak düzenlenmesi.
Kampüs dahilinde acil durum desteğine ihtiyacı olan tüm ÖzÜ mensupları her zaman olduğu gibi 0216 564 9 911 no’lu telefonu aradıkları takdirde 7/24 ambulans ve sağlık hizmeti alabilirler.
Sizlerle bu dönemde de etkin iletişim politikamızı devam ettirebilmek için Solution Center İstek Kataloğu’nda “Koronavirüs COVID-19” sekmesi açılmıştır. Konu ile ilgili tüm sorularınızı bu sekmeden ilettiğiniz takdirde, ilgili birimlerimize yönlendirilip en kısa sürede cevaplandırılması mümkün olacaktır.
Üniversitemizin uygulamaları ile ilgili tüm güncel bilgiler ve duyurular için sadece resmi mecralarımızı dikkate almanızı özellikle hatırlatmak isteriz.