Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Ağu 11, 2020 - Ağu 22, 2020

2020-2021 Akran Danışmanlık Programı Başvuruları

ÖzÜ Akran Danışmanlığı Programının bir parçası olun!

Gönüllü bir Akran Danışmanı olarak, yeni öğrencilerin ÖzÜ'deki yaşama uyum sağlamalarına yardımcı olmanın yanı sıra, ayrıca gelecekteki çalışma ortamlarında size yardımcı olacak faydalı liderlik becerileri kazanacaksınız:

* Takım Oluşturma
* Zaman Yönetimi
* Liderlik
* Problem Çözme

Akran danışmanlardan haftada en az 2 saat ayırabilmesi beklenir. Bu süreye, danışanlarla ayda bir gerçekleştirilecek 1 grup toplantısı, ve diğer akran danışmanlar ve ilgili personel ile ayda bir gerçekleştirilen 1 grup toplantısı da dahildir.

Son Başvuru Tarihi: 21.08.2020, 23:59
Başvuru formunu doldurmak için tıklayınız.

Pozisyon İçeriği
ÖzÜ Akran Danışmanları, fakültelerine göre eşleştirilir ve akademik yıl içerisinde SEC 101 dersini almak zorunda olan birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinden oluşan küçük bir grupla çalışır. Akran Danışmanları, öğrencilere ders seçimleri, ders çalışma alışkanlıkları, konaklama, yaz stajları ve araştırma fırsatları, ÖzÜ kampüsü ve çevresini tanıma ve sosyal konularda danışmanlık yapar.

Daha da önemlisi, akran danışmanları iyi birer dinleyicidir. Farklı geçmişlerden gelen kişilere kucak açarlar ve yeni öğrencilerin kendilerini ÖzÜ’nün bir parçası gibi hissetmeleri için ellerinden geleni yapmaya hazırdırlar.

Görev Tanımı
Akran danışmanların birincil görevleri, öğrencilerin yönelttikleri temel danışmanlık soruları konusunda yardımcı olmaktır. Akran danışmanları aynı zamanda, yeni öğrencileri, SEC 101 Üniversite Yaşamına Giriş dersi ve genel kampüs kaynakları ile tanıştıran bir kaynak görevi görür.

Görev ve Sorumluluklar 
Akran danışmanlar, öğrencilere birinci sınıftan itibaren aşağıdaki konularda destek olur:

  • Yeni öğrenciler ile buluşmalar organize ederek onları fakülteleri ile tanıştırırlar,
  • Haftalık, yüz yüze ve e-danışmanlık yöntemi ile çalışırlar,
  • Üniversite derslerine uyum, öğrenimi destekleyici kampüs kaynaklarını ve araçlarını keşfetme ve ÖzÜ’de kampüs hayatına alışma gibi konularda öğrencilerin sıkça sorduğu sorulara yanıt verirler,
  • Tek seferlik veya düzenli olarak gerçekleştirilen eğitim programlarına ve toplantılara talep üzerine katılırlar,
  • Danışanlarının kayıtlı oldukları diploma programları ve üniversite genelinde geçerli yönetmelik, prosedür, kural ve şartları anlamalarına yardımcı olurlar,
  • Yeni öğrencileri kampüs hayatında daha aktif bir rol oynamaya teşvik ederler,
  • Danışanların, SEC 101 Üniversite Yaşamına Giriş dersini tamamlaması için destek olurlar,
  • Danışanlar ilgili ofislere, akademik ve idari kadroya yönlendirirler,
  • Ders ve müfredata ilişkin verilen danışmanlık bir akran ilişkisi çerçevesinde gerçekleştirilir ve Akademik Danışmanlık Ofisi tarafından sunulan akademik danışmanlık hizmetleri ile eşdeğer değildir.

Genel Nitelikler

  • Mükemmel iletişim, organizasyon ve kişisel iletişim becerileri sergileyen, pozitif, ÖzÜ ve yeni öğrenciler konusunda tutkulu,
  • Kişisel liderlik, etik karar verme, özerk bir rolde yüksek sorumluluk alabilme, pozitif ve tutarlı bir ÖzÜ imajı sunabilme konularında mükemmeliyet sergileyebilen,
  • Gerek kişisel iletişimde gerekse farklı iletişim ortamlarında (sosyal medya, e-posta vs) iyi iletişim becerisine sahip ve öğrencilerle anlamlı bağlar kurabilen,
  • Detaylara özen gösteren,
  • Farklı kültür, köken, yaşam tarzı ve geçmişler konusunda açık görüşlü,
  • Akranlarla gerek online gerekse kişisel iletişimde profesyonel sınırları anlayan ve bu sınırlar dahilinde karşılıklı iletişim kurabilen,
  • Öğrencileri ne zaman tam zamanlı ÖzÜ personeline yönlendirmesi gerektiğinin farkında olan,
  • Karşılaştığı gizli bilgilerle nasıl çalışması gerektiğini bilen.

GENEL BAŞVURU KOŞULLARI VE SEÇİM
Adayların, akademik ve sosyal performanslarının iyi olması, genel not ortalamalarının en az 2.50 olması, 2020-2021 akademik yılı için üniversiteye kayıtlı olması ve kampüste derslerine devam ediyor olması, yaz boyunca e-posta ve telefon ile ulaşılabilir olması, 2020-2021 akademik yılı oryantasyon haftasından önceki hafta kampüse dönebilecek (Covid-19 önlemleri kapsamında bu konuda yeni bir bilgilendirme yapılabilir) durumda olması gerekir. 

Başvuru Şartları

  • Mevcut dönemde halen kayıtlı bir öğrenci olmak ve sonraki dönemde üniversite kaydını yenileyecek olmak,
  • Fakültesinde en az bir sene okumuş olmak, 
  • En az 2.5 ve üstü genel not ortalamasına sahip olmak,
  • Başvuru sorularına iyi düşünülmüş yanıtlar vermek, 
  • Daha önce üniversiteden hiçbir disiplin cezası almamış olmak,
  • SEC101 dersini "S" notuyla bir akademik yıl içerisinde tamamlamış olmak. 

Seçim Süreci

  • Yukarıda belirtilen kriterlere dayalı değerlendirme
  • Öğrenci Yaşam Ofisi’nde, Öğrenci Yaşam Ofisi Ekip Yöneticisi ve personeli ve Akademik Danışman ile online mülakat