Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Ara 11, 2020

Basında ÖzÜ - Paça'yla Gelen Başarı Öyküsü

Milliyet

Uluslararası 13'üncü Kadın Girişimciler Yarışması'nda Türkiye adına yarışan Aslı Zuluğ dünyanın ilk ve tek kolajen cipsi 'PACHA' ile ödülü almayı başardı.

Uluslararası Kadın Girişimcileri Destekleme Fonu (IWEC) tarafından düzenlenen 13. Uluslararası Kadın Girişimciler Yarışması'nda İstanbul Ticaret Odası tarafından Türkiye adına aday gösterilen Dr. Öğretim Üyesi Aslı Zuluğ, dünyanın ilk ve tek kolajen ve protein cipsi 'PACHA' ile ödüle layık görüldü. Ürünün çıkış noktası ise geleneksel paça çorbası.

İki yıllık çalışma

Özyeğin Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğretim Üyesi olan ve kendisini 'gıda tutkunu' olarak tanımlayan Zuluğ, bu tutku ve deneyimlerinin bir sonucu olarak ortaya çıkan fonksiyonel, doğal, temiz ve iyi gıdaları Türkiye'de ve dünyada tüketicilerle buluşturmayı hedeflediğini anlattı. İki yıl süren çalışmaları sonucunda ortaya çıkan PACHA'yı anlatan Zuluğ, "Adeta bir füzyon yaptığımız alanında çığır açan bir fonksiyonel gıda. Çıkış noktamız ise kadim Anadolu geleneğinden gelen Paça çorbası" dedi. Çok faydalı olan paça çorbasının uzmanlar tarafından önerilen bir çorba olduğunu söyleyen Aslı Zuluğ, şunları anlattı:

'Ar-Ge desteği aldık'

"Benim gıdaya olan ilgimi ve sektördeki deneyimimi bilen birçok arkadaşım, kolajen kaynağı olarak ne önerdiğimi yıllardır hep sorardı. Son olarak 3 yıl önce yakın bir dostum, yaşadığı bir kemik kırığı sakatlanması sonrasında, doktorunun paça çorbası tavsiye ettiğini nereden yemesini önerdiğimi sordu. Sonraki günlerde de kırık bacak ile çorbacıya gitmesinin zorluğundan, eve sipariş ettiğinde ise servis etmenin, yemenin, zorluğundan şikayet ederek pratik bir çözüm olup olmadığını sormaya devam etti. Bu sorular zinciri, benim için "Evreka!" anı oldu ve konu üzerinde akademisyen arkadaşım Dr. Celale Kırkın ile çalışmaya başladık.

Laboratuvarda analiz edip, Özyeğin Üniversitesi bünyesindeki Le Cordon Bleu aşçılık okulumuzdaki şeflerle ve gastronomi 'öğrencilerimizle birlikte mutfakta çalıştık. TÜBİTAK'a başvurarak AR-GE desteği talep ettik ve sağ olsunlar, bu desteği aldık. Uzun süren çalışmalar sonucunda, PACHA ile tüketicilerin karşısına çıktık. PACHA aynı zamanda geçmişten gelen bu bilgeliği geleceği taşımayı da amaçlıyor. Bu anlamda, geçmişle gelecek, lokal ve global arasında köprü kuran, gıda inovasyonunun öncü şirketi olmak amacıyla yola çıktık.

Dünyada alanında tek olması nedeniyle ürünü tüketicilere anlatırken bazı zorluklar da yaşadıklarını da belirten Zuluğ, şöyle konuştu:

'Ön yargıları yıktık'

"Bazı tüketiciler fikre bayılarak hemen tüketmeye başlarken, bazı tüketiciler ise bilmedikleri bir ürüne başta mesafeli yaklaştılar. Özellikle adının cips olması bazı tüketicilerde sağlıksız, aşırı yağlı ve tuzlu olabileceğiyle ilgili ön yargılara neden oldu. Ancak bu bizim bilerek ve isteyerek göze aldığımız bir zorluk idi. Bir gıda tutkunu olarak cipsin eğlenceli bir format olduğunu düşünüyordum ve bu keyifli formun illa sağlıksız olmayabileceğini, hatta tersine sağlıklı da olabileceğini göstermek istiyordum.