Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Eyl 15, 2021 - Eyl 17, 2021

2021-2022 GÜZ DÖNEMİ YURT BAŞVURUSU

Değerli Öğrencilerimiz,

  

2021-2022 Güz dönemi için yapılan yurt başvuru ve yerleştirmelerinde kendisine oda çıkan öğrencilerimizden bir kısmı başvurularını iptal etmişlerdir. Bu iptaller sonucunda ortaya çıkan kısıtlı sayıdaki boş oda kapasitesini yeniden başvuruya açıyoruz. Yoğun başvuru sayısı ve açılan kapasitenin kısıtlılığını göz önünde bulundurarak başvuruda bulunmanızı ve size yurt tahsis edilememesi ihtimaline karşı kampüs dışı konaklama alternatiflerini gözden geçirmenizi öneriyoruz.

 

 

Yurtlarımızın bağlı bulunduğu Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın barınma yerleriyle ilgili mevzuatı gereğince, “Kişinin toplu yerlerde yaşamaya engel olacak seviyede bulaşıcı hastalığı olmaması” yurda kabul için ön şart olarak yer almaktadır. (02.07.2020 Tarihli Resmi Gazete, Yüksek Öğrenim Kurumlarında Barınma Hizmetleri Yönetmeliği 21. Madde - c bendi, 26. Madde - 8. fıkra)

Yukarıdaki hükme istinaden kişi ve toplum sağlığını korumaya yönelik kurumsal sorumlulukları yerine getirebilmek için bulunduğumuz pandemi koşulları gereğince, 2021-2022 öğrenim yılı içinde öğrencilerimizin yurtlarda konaklayabilmesi ve/veya kendisine ilişkin yurda giriş sürecinin başlatılabilmesi için Covid-19 aşısını yaptırmış olmaları gerekmektedir.

Sağlık Bakanlığının belirlemiş olduğu protokol çerçevesinde, Covid-19 hastalığını geçirmiş olan öğrencilerin hastalığın üzerinden 3 ay geçtikten sonra aşı olmaları gerekmektedir.   Covid-19 hastalığını geçirmemiş olan öğrencilerin ise ilgili aşıyı en az 2 doz yaptırmış ve üzerinden 14 gün geçmiş olması gerekmektedir.  Aynı zamanda bu koşulları karşılayan ve yurtta konaklamaya başlayan öğrencilerimizin Sağlık Bakanlığının veya Hükümet ya da ilgili idari otoritelerin kararı veya tavsiyeleri uyarınca, gereklilik dolayısıyla istenildiğinde  3. veya 4. aşıyı da tıbbi zamanı geldiğinde yaptırmak veya yurttaki konaklamasına son verilmesini kabul etmek zorundadır.

Yurda giriş tarihinde hastalığı geçirmiş, henüz aşı zamanı gelmemiş olan öğrencilerin yurda giriş yapabilmeleri için zamanı geldiğinde aşı randevusu alacağını, aşı olacağını yazılı olarak taahhüt etmeleri istenecektir. Olası 3. veya 4. doz aşı için yukarıda yazılı zorunluluk, burada belirtilen kişiler için de geçerli olup,  taahhütlerini yerine getirmeyen ve ilgili gerekliliğe uymayanların yurttaki barınmasına derhal ve  koşulsuzca son verilecektir.  

Yurtlara girişte aşılanma ile ilgili koşullar sağlanmış olsa dahi, tüm diğer bulaşıcı hastalık durumlarında olduğu gibi “kişinin toplu yerlerde yaşamaya engel olacak seviyede bulaşıcı hastalığı olmaması” koşulu doğrultusunda konaklama esnasında Covid-19 teşhisi konulan kişiler, karantina ve tecrit süreleri boyunca yurtlarda konaklayamaz. Yurtlara tekrar kabul için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen HES kodunun risksiz statüye dönüşmesi ve negatif PCR test sonucunun ibra edilmesi gerekmektedir.

Covid -19 kapsamında her türlü önlem ve kurallar güncellenmeye tabi olup, yetkili kamu kurumlarının yapacakları düzenlemeler ve bu düzenlemelere uygun olarak Yurt Yönetiminin alacağı kararlar ile yurtlarda gerek Covid-19 gerekse diğer hijyen gereklilikleriyle alınan önlemlere ilişkin barınan kişinin yükümlülükleri saklıdır.

 

Yurt Başvuru Süreci

 

2021 - 2022 Güz Dönemi Yurt Başvuruları 16 Eylül 2021 Perşembe 10:00 ile 17 Eylül 2021 Cuma 17:00 arasında SIS üzerinden alınacaktır.

Başvurunuzun geçerlilik kazanabilmesi için depozito (500 TL) ve peşinat ücreti (2.500 TL) ödemeleri başvuru tarihleri içerisinde yapılmalıdır.  (Yurt burslu öğrenciler Peşinat ücretinden muaftır.)

Başvuru üzerinde son gün ve saatine kadar her türlü değişim ve güncelleme yapılabilir.

 

Güncellemeler ilk başvuru tarih ve saatini etkilemeyecektir.

 

Peşinat Ödemesi

Peşinat ödemesi (2.500 TL) başvuru sırasında, başvurunuzun geçerli olabilmesi için ödemeniz gereken tutardır. Yıllık oda borcunuz peşinat ödemesi düşüldükten sonra, geri kalan tutar 2’ye bölünerek güz ve bahar dönemi olarak yansıtılacaktır. Burslu öğrenciler dışında tüm öğrencilerimizin peşinat ödemesi yapmaları gerekmektedir.

Peşinat ücreti Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü tarafından duyurularla belirtilen tarihler arasında, FİBABANKA şubelerinden ‘Öğrenci Numarası’ ve ‘T.C Kimlik Numarası’ bilgileri ile nakit olarak gerçekleştirilir.

Peşinat ile depozito ayrı ücretlerdir. Daha önce depozito ödememiş öğrencilerimizin 2.500 TL peşinat ücreti ve 500 TL depozito olmak üzere toplam 3.000 TL ödemesi gerekmektedir.

 

Yerleştirme Kriterleri:

  1. Yurtburslu öğrenciler (Bursunun karşılığı olan oda tipi ilk tercih ise Burslu öğrenci öncelikli yerleştirilir)
  2. Uluslararası öğrenciler
  3. İstanbul dışı yeni öğrenciler 
  4. İstanbul dışı mevcut öğrenciler 
  5. İstanbul içi yeni öğrenciler
  6. İstanbul içi mevcut öğrenciler**

 

**İstanbul içi öğrenciler için kullanılacak MERNIS önceliği aşağıdaki gibidir:

  1. Bölge: Arnavutköy, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Çatalca, Esenyurt, Silivri 2. Bölge: Adalar, Avcılar, Başakşehir, Küçükçekmece, Pendik, Tuzla 3. Bölge: Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Beykoz, Esenler, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kartal,Sultanbeyli,  Sultangazi,  Zeytinburnu 4. Bölge: Bayrampaşa, Beyoğlu, Eyüp, Fatih, Maltepe, Sarıyer, Şişli 5. Bölge: Beşiktaş, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar 6. Bölge: Ataşehir, Çekmeköy, Sancaktepe, Şile, Ümraniye

Aynı kriterde yer alan öğrencilerin kendi içlerinde sıralaması aşağıdaki gibi yapılır:

  1. Giriş yılı (Mevcut öğrenciler arasında giriş yılı daha eskiden yeniye)
  2. Burssuz – Burslu (Bursunun karşılığı olan oda tipi ilk tercih ise Burslu öğrenci öncelikli yerleştirilir.  Aksi durumda aynı kriter değerinde bulunan öğrenciler arasında burssuz öğrenci yerleştirme önceliğine sahiptir)
  3. BaşvuruGünü ve Saati (İlk başvurudan son başvuruya)

 

Yurt Burslu Öğrenciler için Önemli Notlar

Yurt burslu öğrencilerimize bursunun karşılığı olan odaya %100 yerleşim garantisi sağlanabilmesi için, bu oda tipinin tercihleri arasında yer alması gerekmektedir. Aksi durumda yerleşim garantisi bulunmamaktadır.

Öncelik sıralaması sonucunda bursunun dışında bir oda tipine yerleşimi yapılan öğrencilerimize, burs ücret tutarı kadar indirim atanarak borçlandırmaları yapılacaktır.

Yerleştirme süreci sonrasında bursunun kesilmesi durumunda, burslu öğrenci, açığa çıkan oda fark ücretini ödemekle yükümlü olacaktır. Yurt burslu öğrencilerimizin peşinat ücreti ödemeleri gerekmez, ancak depozito ücretini (500 TL) ödemeleri gerekir.

 

Başvuru Sonuçları ve Ödeme

Yurt başvuru sonucunuzu 20 Eylül 2021 Pazartesi tarihinde SIS >> Yurt İşlemleri >> Yurt Başvuru Sonucu ekranını kullanarak öğrenebilirsiniz.

 

2021-2022 Akademik yılı yurt ücretleri için tıklayınız.

 

 

Yurt Yerleşimi İçin Gerekli Belgeler:

 

1-) Sağlık durumunun yurtta kalmaya elverişli olduğunun belirtildiği sağlık raporu (Aile hekimi, Özel veya Devlet Hastanelerinden alınabilir.)

2-) 2 doz Covid-19 aşısı yapıldığını gösteren “Aşı Kartı” (e-nabız üzerinden temin edilebilir)

 

Yurda giriş tarihinde hastalığı geçirmiş, henüz aşı zamanı gelmemiş olan öğrencilerin yurda giriş yapabilmeleri için;

  • Covid geçirdiğine dair pozitif PCR test sonucu,
  • Yurtlara giriş yapmadan en geç 48 saat önce yapılmış PCR testi

 

3-) Adli Sicil ve Arşiv Kaydı (e-devlet üzerinden temin edilebilir.)

4-) Yabancı uyruklu öğrencilerden öğrenim izni belgesi ve pasaport örneği

 

Ayrıntılı bilgi için ve sorularınız için web sitemizden bilgi alabilir ya da yurt@ozyegin.edu.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Saygılarımızla,

Konaklama Hizmetleri Müdürlüğü