Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Mar 05, 2018

Basında ÖzÜ - Üşengeçlikten BES'e Katılmıyoruz

Bireysel Emeklilik Eğilim Araştırması'na göre yalnızca işlemlerle uğraşmamak için emeklilik planı yaptırmayan ciddi bir kitle var. Sorunla uğraşmaktan korkuyor. Uğraştıracak gibi göründüğü için emeklilik şirketlerinin web sitelerini kullanmıyoruz, araştırma yapmaktan da itina ile kaçınıyoruz.

Özyeğin Üniversitesi doktora TETIKLEYICI KELİME AKILLI BİR YATIRIM Fonların ayrı olduğunun farkında değiliz Vatandaş animasyondan aslında hoşlanmıyormuş öğrencisi ve AkıllıBes'in kurucusu Onur Yurtsever, Türkiye Bireysel Emeklilik Eğilimleri Araştırması 2018'i yaptırdı. Araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. Buna göre vatandaşlar hem bugün, hem de ilerleyen zamanlarda herhangi bir pürüzle uğraşmak istemiyor. Hatta bundan korkuyor. Yalnızca "uğraşmamak" için emeklilik planı yaptırmayan ciddi bir kullanıcı kitlesi mevcut. Kullanıcılar tüm finansal işlemleri tek çatı altında toplama eğiliminde. Bu durumun başlıca nedeni kullanıcı için "kolaylık" ve daha fazla uğraşmama.

Emeklilik şirketlerinin web siteleri katılımcılarda genel olarak "beni uğraştıracak gibi P gözüküyor" algısı uyandırıyor. Kullanılan tasarım ve arayüzler katılımcılara karışık geliyor. Bundan dolayı B katılımcılar bir akışa Onur dahil olmayıp web sitesi urtsever üzerinden yürütülen süreçlerde zorlanıyor. Sıcak, güncel, yalın, kolay ve güven algısını öne çıkaran dijital ürünler tercih ediliyor.

Araştırmadan Hoşlanmıyoruz

Katılımcıların büyük bir kısmı BES'e dijital olmayan kanallardan dahil olduklarını söyledi. Katılımcılar ya en çok reklamını gördükleri veya hali hazırda çalıştığı şirketlerle ya da bankaların, bireysel satışçılarm veya acentelerin etkisi ile sürece katılıyor veya şirketlerin web sitesinden bilgi alıyor. Kullanıcılar bir web sitesi ve mobil uygulama ile etkileşime geçtiklerinde, akışın kendilerini yönlendirmesini bekliyor. Konu hakkında araştırma yapmaya vakit ayırmak istemeyen katılımcılar, istedikleri bilgiye erişmek için yalın ve samimi bir iletişimi tercih ediyor.

Araştırmaya göre katılımcılar genel olarak BES hakkında bir bilgi birikimine sahip ve % 25 devlet katkısının farkında. Ancak BES'te çeşitli fonlara yatırım yapılabileceği ve bu fon tercihlerinin yılda 6 kez değiştirilebileceği, daha farklı fonlar seçilerek daha yüksek getirilere ulaşılabileceği ve bir şirketten başka bir şirkete geçilebileceğini bilmiyor. Robot danışman gibi yenilikçi ve katılımcıların etkileşimini artıracak ürünler ilgi çekiyor. ilk tercih edilen şirket genelde halihazırda bankacılık veya daha önce uygun maliyetlere sigorta hizmeti aldıkları (örneğin kasko) firmalar oluyor.

Özellikle genç katılımcıları "emeklilik" yerine "akıllı bir yatırım yaptıkları algısı daha çok çekiyor. Kullanıcılar ayrıca marka sadakatinden dolayı ödüllendirilmeyi beklemekte.

Vatandaş animasyondan aslında hoşlanmıyormuş

Ortaya çıkan ilginç bir sonuç reklam gibi gözüken slider'ların kullanıcılar tarafından beğenilmemesi. Animasyonlar da hem web sitesinin açılmasını yavaşlattığı hem de bir katma değer sağlamaktan ziyade akışı karmaşıklaştırdığı için beğenilmiyor.