Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Hakkında

Hakkında

Mimarlık Yüksek Lisans (Tezli) Programının açılma amacı, öğrencilere mimarlık lisans mezunları ve ilgili alanlar olarak iç mimarlık ve çevre tasarımı, peyzaj mimarlığı, endüstriyel tasarım lisans programı mezunlarına bilimsel araştırma ve çalışma yapabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasını sağlamaktır. Nitelikli araştırmaların yapılabilmesi için gerekli olan koşulları; alanında yetkin akademisyenlerin varlığı, yeterli altyapı olanaklarının bulunması ve araştırma-geliştirme ortamı Mimarlık ve Tasarım Fakültesi altyapısı ile sağlanmaktadır.

Özyeğin Üniversitesi Mimarlık Yüksek Lisans (Tezli) Programı mezunları, dünya standartlarında verilen eğitimle, hem ulusal hem de uluslararası nitelikte bilimsel araştırmalarda ve geliştirme projelerinde görev alabilecek yetkinliğe sahip olacaklardır. Buna ek olarak, program mezunlarının eğilimleri doğrultusunda yurt içi ve yurt dışındaki üniversitelerde doktora programlarına kabul edilmeleri ve doktora sürecinde ÖzÜ’de almış oldukları eğitim sayesinde üstün nitelikli bilimsel çalışmalar yapmaları beklenmektedir.

Eğitim dilinin İngilizce olduğu Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı içeriği uluslararası standartlarda oluşturulmuştur. Program kapsamında yürütülen araştırmaların Tübitak gibi ulusal kuruluşlar ile Avrupa Birliği ve farklı uluslararası kuruluşlar tarafından desteklenmelerinin sağlanması, araştırmaların niteliklerini arttıracağı gibi, öğrenciler uluslararası araştırmalarla farklı kültürlerden çalışma arkadaşlarıyla etkileşim yoluyla öğrenecek ve uluslararası bakış açısı kazanacaklardır.

Öğrencilerin yeterli bilgi düzeyi oluşturarak, kendi araştırma alanlarının konumunu ve disiplinlerarası etkileşimini kavraması, ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi esastır. Araştırma yöntemlerini kullanarak karşılaşılan problemlerin çözülmesi, bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği, kişinin karmaşık ve beklenmedik sorunları çözmek için yeni ve stratejik yaklaşımlar geliştirebilmesi öğrencilerinden beklenmektedir. Bunun yanında, öğrencinin araştırma alanı ile ilgili sorunlarda liderlik rolünü üstlenmesi, kendi bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesi ve öğrenme sürecini ilgi alanları doğrultusunda yönlendirilmesi büyük önem taşımaktadır.