Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Luis
MARTIN-DOMİNGO

Dr. Öğretim Üyesi
Hava Taşımacılığı ve Turizm,
Dijital Havacılık, Sürdürülebilir Havacılık, Yolcu Deneyimi

Doktora

Hava Taşımacılığı ve Turizm, Universidad de las Palmas de Gran Canaria, 2016

Yüksek Lisans

Hava Taşımacılığı Yönetimi, Cranfield Üniversitesi, 1998

Lisans

Uçak Mühendiliği, Universidad Politecnica de Madrid, 1994



Araştırma Alanları
Havacılık ve turizm yönetimi ve teknoloji kullanımının yolcu deneyimi üzerindeki etkileri
Dijital Havacılık, Sürdürülebilir Havacılık, Yolcu Deneyimi, Havalimanı ve Havayolu Stratejik Yönetimi, Hava Taşımacılığı Politikası

Biyografi

 

Dr. Luis MARTIN-DOMINGO, İstanbul Özyeğin Üniversitesi'nde araştırmacı ve öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Hava Taşımacılığı sektöründe 30 yılda kazanılmış bütünsel bir bakış açısına sahiptir. Luis Martín-Domingo, lisans derecesini 1994 yılında Universidad Politecnica de Madrid’te (İspanya) Uçak Mühendisliği alanında, yüksek lisansını 1998’de Cranfield Üniversitesi’nde (İngiltere) Hava Taşımacılığı Yönetimi alanında, doktorasını ise 2016 yılında Las Palmas de Gran Canaria Üniversitesi’nde Hava Taşımacılığı ve Turizm alanında tamamlamıştır.

Karma eğitim geçmişi, Avrupa ve Çin'deki Havayolları ve Havalimanlarındaki 15 yıllık uygulamalı deneyimlerle tamamlanmıştır
Özyeğin Üniversitesi’nde verdiği Hava Taşımacılığı derslerinin yanı sıra Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’nin uluslararası ilişkilerini koordine etmekte ve Fakülte Erasmus Koordinatörü görevini yürütmektedir. Havacılık ve turizm yönetimi üzerine çalışmalarına devam eden Martin-Domingo, teknoloji kullanımının yolcu deneyimi üzerindeki etkisini araştırmaktadır.

2016'dan bu yana bazı öğretim yenilikleri arasında "flipped classroom" yöntemleri ve hibrit (çevrimiçi / yüz yüze) derslerin yer alması nedeniyle pandemi döneminde verilen dersleri etkilenmemiştir.

Araştırmalarında, yolcu deneyimini incelemek üzere, Yapay Zeka (AI) yöntemlerini kullanarak Havaalanı Hizmet Kalitesini (ASQ) ölçmek için yolcuların Twitter yorumlarını kullanmıştır.
Martín-Domingo, iş dünyası ve akademik dünya arasında yenilikçi bağlar kurmayı kendine misyon edinmiştir.