Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Nis 29, 2022 - Mayıs 22, 2022

Akran Danışmanlık Program Başvuruları Başladı!

2021-2022 Akran Danışmanlık Programı Başvuruları

ÖzÜ Akran Danışmanlığı Programı - Şimdi Başvur!

ÖzÜ Akran Danışmanlığı Programının bir parçası ol!

Uygun öğrencilerin ÖzÜ'deki Fakültelerinde en az 1 yılını tamamlamış olmaları gerekir.

Gönüllü bir Akran Danışmanı olarak, yeni öğrencilerin ÖzÜ'de yaşama uyum sağlamalarına yardımcı olmanın yanı sıra gelecekteki çalışma ortamlarında sana yardımcı olacak faydalı liderlik becerileri kazanacaksın.

      * Takım Oluşturma * Zaman Yönetimi * Liderlik * Problem Çözme

Ayrılması istenen zaman haftada yaklaşık 2 saat. Buna akademik yıl boyunca çeşitli eğitim oturumları da dahildir. Bir sonraki öğretim yılının başlamasından bir hafta önce yapılacak yoğun eğitim günleri, seçim süreci bittikten sonra ilan edilecektir.

 

Bir sorun mu var? student.life@ozu.edu.tr adresine e-posta gönder.

Son başvuru tarihi: 22.05.2022

Başvuru formunu doldurmak için tıkla.

 

Pozisyon İçeriği

ÖzÜ Akran Danışmanları, fakültelerine ve bölümlerine göre eşleştirilir ve akademik yıl içerisinde SEC 101 dersini almak zorunda olan üniversiteye yeni girişli hazırlık ve lisans öğrencilerinden oluşan küçük bir grupla çalışır. Akran Danışmanları, öğrencilere ders seçimleri, ders çalışma alışkanlıkları, konaklama, yaz stajları ve araştırma fırsatları, ÖzÜ kampüsü ve çevresini tanıma ve sosyal konularda danışmanlık yapar.

Daha da önemlisi, akran danışmanları iyi birer dinleyicidir. Farklı geçmişlerden gelen kişilere kucak açarlar ve yeni öğrencilerin kendilerini ÖzÜ’nün bir parçası gibi hissetmeleri için ellerinden geleni yapmaya hazırdırlar.

Görev Tanımı

Akran danışmanların birincil görevleri, öğrencilerin yönelttikleri temel danışmanlık soruları konusunda yardımcı olmaktır. Akran danışmanları aynı zamanda, yeni öğrencileri, SEC 101 Üniversite Yaşamına Giriş dersi ve genel kampüs kaynakları ile tanıştıran bir rehber görevi görür.

Görev ve Sorumluluklar 

Akran danışmanlar, öğrencilere birinci sınıftan itibaren aşağıdaki konularda destek olur:

  • Yeni öğrencilerle buluşmalar organize ederek onları fakülteleriyle tanıştırırlar.
  • Haftalık, yüz yüze ve e-danışmanlık yöntemi ile çalışırlar.
  • Üniversite derslerine uyum, öğrenimi destekleyici kampüs kaynaklarını ve araçlarını keşfetme ve ÖzÜ’de kampüs hayatına alışma gibi konularda öğrencilerin sıkça sorduğu sorulara yanıt verirler.
  • Tek seferlik veya düzenli olarak gerçekleştirilen eğitim programlarına ve toplantılara talep üzerine katılırlar.
  • Danışanlarının kayıtlı oldukları diploma programları ve üniversite genelinde geçerli yönetmelik, prosedür, kural ve şartları anlamalarına yardımcı olurlar.
  • Yeni öğrencilerin kampüs hayatında daha aktif bir rol oynamaya teşvik ederler.
  • Danışanların, SEC 101 Üniversite Yaşamına Giriş dersini tamamlaması için onlara destek olurlar.
  • Danışanları ilgili ofislere, akademik ve idari kadroya yönlendirirler.
  • Ders ve müfredata ilişkin verilen danışmanlık, bir akran ilişkisi çerçevesinde gerçekleştirilir ve 360 Danışmanlık Ofisi tarafından sunulan akademik danışmanlık hizmetleri ile eşdeğer değildir.

Genel Nitelikler:

Akran Danışmanlar, aşağıdaki koşulları sağlayan öğrenciler arasından gönüllülük esasına göre seçilirler.

  • Kendini tanıyan,
  • Nitelikli ve etkili iletişim kurabilen,
  • Öğrenmeyi öğrenme ilkesine sahip,
  • Karar verme ve problem çözme becerilerine sahip,
  • Zaman yönetiminde başarılı,
  • Ekip ruhuna sahip,
  • Sorumluluk duygusuna sahip,
  • Liderlik becerilerine sahip,
  • Sosyal becerileri gelişmiş,
  • Stres ve öfke yönetiminde başarılı olan,
  • Gelişmeye açık, 
  • Öğrencilerin öğrenimleri sırasında öğrenci birliği, öğrenci kulüpleri, üniversite spor takımları, sosyal sorumluluk projeleri gibi etkinliklerde, öncelikli olarak Akran Danışmanlık Programı olmak üzere çeşitli akran destek ve dayanışma programlarında başarıyla görev yapmış olmaları tercih nedenidir. 

 

GENEL BAŞVURU KOŞULLARI VE SEÇİM

Adayların, akademik ve sosyal performanslarının iyi olması, genel not ortalamalarının en az 2.50 olması, 2021-2022 akademik yılı için üniversiteye kayıtlı olması ve kampüste derslerine devam ediyor olması, yaz boyunca e-posta ve telefon ile ulaşılabilir olması, 2021-2022 akademik yılı oryantasyon haftasından önceki hafta kampüse dönebilecek durumda olması gerekir. 

Başvuru Şartları

  • SEC101– Üniversite Yaşamına Giriş Dersini başarılı olarak bir akademik yıl içerisinde tamamlamış olmak,
  • Mevcut dönemde genel not ortalamasının 2.5 ve üstüne sahip olmak,
  • Mevcut dönemde kayıtlı bir öğrenci olmak ve bir sonraki dönemde üniversite kaydını yenileyecek olmak,
  • Güz dönemi sonu itibarıyla mezun durumda olmamak,
  • Kayıtlı olduğu Fakülte veya Yüksekokulda en az bir akademik yıl okumuş olmak,
  • Üniversiteye kayıtlı olduğu akademik yıldan itibaren hiçbir disiplin cezası almamış olmak
  • Başvuru Formuna Akran Danışman görevinde yer alan nitelikleri tanımlayan yanıtlar vermek.

 

Seçim

Yukarıda belirtilen kriterlere dayalı değerlendirme ve Öğrenci Yaşam Ofisi’nde, Değerlendirme Komitesi ile mülakat sonrası kabul maili gönderilecektir.

Danışmanlardan Ayırması Beklenen Süre

Yaklaşık haftada 2 saat. Buna, akademik yıl süresince gerçekleştirilecek eğitimler için ayrılacak süre de dahildir.  Akran danışmanlara, bir sonraki akademik yılın başlangıcından bir hafta önce, akran danışmanlığı hakkında yoğunlaştırılmış bir eğitim verilir. Bu eğitimin tarihi, seçim süreci tamamlandıktan sonra duyulur.

Akran danışmanlardan haftada yaklaşık 2 saat ayırabilmesi beklenir. Bu süreye, danışanlarla ayda bir gerçekleştirilecek 1 grup toplantısı, ve diğer akran danışmanlar ve ilgili personel ile ayda bir gerçekleştirilen 1 grup toplantısı da dahildir.

 

Son başvuru tarihi: 22.05.2022

 

Başvuru formunu doldurmak için tıkla.