Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Öğrenim Alanları

Öğrenim Alanları

Program yapısı gereği Finans, Pazarlama, İşletme Yönetimi veya Operasyonel Yönetim alanlarından birinde uzmanlaşmayı sağlar.

Finans: Finans bilimi; içlerinde kurumsal finans, yatırımlar, varlık fiyatlandırması, varlık tahsisi, portföy eniyilemesi, risk yönetimi, türev fiyatlandırması ve kurumsal fon yönetimi gibi konuların da bulunduğu çok geniş bir konu yelpazesini kapsar. Öğrencileri finans, istatistik ve ekonometri alanında derin bir bilgi birikimi ile donatır; vadeli işlem, opsiyonlar ve diğer türev ürünleri gibi finansal yatırım araçlarının fiyatlandırılması ve riskten korunması da dahil olmak üzere değerleme için kullanılabilecek sayısal teknikler sunar; portföy yönetimi, varlık tahsisi ve risk yönetiminde eniyilemenin (optimizasyonun) oynadığı önemli rolü ortaya koyar; ve finansal problemlerin çözümü için kullanılabilecek çeşitli sayısal uygulamalara/yöntemlere yer verir.

Pazarlama: Pazarlamada uzman bilim insanlarının amacı, pazarlama stratejilerinin ve taktiklerinin etkinliğini ölçerek, alıcı ve tedarikçi davranışlarının arkasındaki itici güçleri ortaya çıkararak, yeni bilgilere ulaşarak, çerçeveler oluşturarak ve geliştirerek bu süreci anlamak, açıklamak ve öngörmektir. Pazarlama disiplini çeşitli yönelimlere onay verir: Nicel, Davranışsal ve Yönetsel. Bu yaklaşımların temeli ekonomi, psikoloji, sosyoloji ve diğer sosyal bilimlere dayanmaktadır.

İşletme Yönetimi: Yönetim araştırmaları uzmanlığı, stratejik ve veri odaklı sektör uzmanı olmak isteyen ve stratejik yönetim, organizasyon teorisi, bireysel ve örgütsel davranış, liderlik ve insan kaynakları alanlarında araştırma yetkinliklerini geliştirmeyi hedefleyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Müfredat, güncel yönetim teorileri hakkında bilgi edinmeye odaklanırken, organizasyonel ortamlarda ileri düzey araştırmalar yapmak için kullanılan araçları ve yöntemleri tanıtır.

Operasyon Yönetimi: Operasyon Yönetimi alanı, iki ana araştırma metodolojisine dayanmaktadır: Matematiksel modelleme ve deneysel araştırma. Bu metodolojilerin kökleri yöneylem araştırması, ekonomi ve sosyal bilimlere uzanır. Operasyon Yönetimi, ürün ve süreç tasarımı ve iyileştirmesi, tesis yeri, üretim ve hizmet kapasitesi belirleme, tedarikçi seçimi, tedarik zinciri tasarımı ve koordinasyonu, kalite sistemleri tasarımı; stok yönetimi, arz-talep dengesi, kalite planlama gibi taktiksel konular; ve imalat ve hizmet faaliyetlerinin çizelgelemesi, üretim izleme ve kontrol, kalite kontrol gibi operasyonel konular üzerine çalışır.