Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Dersler

Dersler

Zorunlu Dersler:

MGMT 902 – Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği: Araştırma probleminin tanımlanması için gereken akademik beceriyi vermek, tanımlanan problemi çözmek için gereken metodolojiyi uygulamak ve bunları yaparken akademik araştırmanın bilimsel değerlerine riayet etmek.

MGMT 960 – Seminer: Doktora adaylarının makale değerlendirme ve tartışma konusunda deneyim kazanabilmesi için fırsat sunmak.

MGMT 937 - Yüksek Lisans Tez Çalışması I: MSc Tezi, özgün bir akademik araştırmaya dönüştürülebilecek bir çalışmadır. İlk aşamada, ilgi alanındaki kuramsal ve deneysel literatür incelenir, kavramlar geliştirilir, araştırma tasarımı belirlenir. Süreç boyunca bir fakülte elemanı adaya danışmanlık sunar.

MGMT 938 - Yüksek Lisans Tez Çalışması II: MSc Tezi, özgün bir akademik araştırmayı yansıtabilecek ve prensipte hakemli bir yayına dönüştürülebilecek olan bir çalışmadır.  İkinci aşamada, aday, sistematik biçimde veri toplayarak, topladığı verileri düzenleyerek ve bu verilerin güvenirliğini ve geçerliğini değerlendirerek araştırmasını yürütür. Fakülteden belirlenen biri adaya süreç boyunca danışmanlık sunar.

Seçmeli Dersler:

ECON 910 - Ekonometriye Giriş: Ders, ekonomik teori rehberliğinde yürütülen empirik araştırmalarda kullanılan araç ve teknikleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm ekonometrinin olasılık ve istatistik temellerini kapsamaktadır. İkinci bölüm, Klasik Regresyon modeli ve uzantıları kılavuzluğunda doğrusal regresyonu kapsamakta olup ekonometrik tahmin, çıkarım ve uygulamalar üzerine yoğunlaşmaktadır. Üçüncü kısım ise en küçük kareler yönteminin yetersiz kaldığı durumlarda başvurulabilecek alternatif yöntemlerine odaklanmaktadır. Bu yöntemler, Araç Değişkenler, Farkların Farkları tahmini, En çok olabilirlik yöntemi ve Sınırlı bağımlı değişken modelleridir.  

ECON 911 - İleri Ekonometri: Bu ders iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, klasik regresyon modeli ve uzantıları kılavuzluğunda doğrusal regresyonu kapsamakta olup ekonometrik tahmin, çıkarım ve uygulamalar üzerine yoğunlaşmaktadır. İkinci kısım ise en küçük kareler yönteminin yetersiz kaldığı durumlarda başvurulabilecek alternatif yöntemlerine odaklanmaktadır. Bu yöntemler, Araç Değişkenler, Genelleştirilmiş Momentler Yöntemi, Maksimum Olabilirlik Yöntemi, Çoklu Değişken Modelleri, Durağan ve Durağan olmayan Zaman Serileri ve Panel modelleridir.

ECON 913 - Ekonomik Teori: Bu ders, mikroekonomik ve makroekonomik teoriye giriş dersidir. Stratejik olmayan ortamlarda tüketici ve firma davranışlarını çalışmaktadır. Dersin ilk yarısında mikroekonomiye odaklanılmakta, genel rekabetçi denge, refah ekonomisi, belirsizlik altında tercihler ve takas ekonomisinde genel denge ele alınmaktadır. Dersin ikinci yarısında ise makroekonomiye odaklanılmakta, neoklasik makroekonomi modelleri, dinamik tüketim ve tasarruf kararları, tüketime dayalı varlık fiyatlaması, firmaların yatırım kararları ve üretim ekonomisinde genel denge ele alınmaktadır.

FIN 901 - Kurumsal Finans: Bu dersin temelini Kurumsal Finans Teorileri ve Ampirik Uygulamaları oluşturmaktadır. Ders kapsamında işlenecek konular arasında; şirketlerin sermaye yapısı ve temettü politikalarını inceleyen kurumsal finans teorileri, firma teorisi, temsilcilik teorisi, şirketlerin halka açılma kararları ve ilk halka arz işleminin fiyatlandırılması, şirketlerde iç denetim ve kurumsal yönetişim, şirket birleşme ve satın almaları yer almaktadır.

FIN 907 – Varlık Değerleme:Bu ders, stokastik ıskonto faktörü ve tüketim-tabanlı fiyatlama modellerini reel ve finansal varlıkların değerlemesine dair konuların çözümlenmesinde birleştirici bir çerçeve olarak kullanarak, varlık değerleme kuramının temel araçlarını katılımcılara aktarır ve ilgili literatürdeki güncel gelişmeleri değerlendirmede kullanır. Bu süreçte katılımcılar bu alanda kullanılan veri tabanları ve istatistiksel paketlerle tanışır, orijinal bir araştırma konusu belirleyerek bir araştırma planı hazırlar ve bu planın ilk adımlarını hayata geçirir.

FIN 916 - Ampirik Varlık Fiyatlaması: Bu ders öğrencilere ampirik varlık fiyatlama literatürünü tanıtır. Varlık fiyatlama modellerine ilişkin teorik bilginin olduğunu varsayarak veri analizi, tahmin ve hipotez testlerine odaklanır. Ana konu beklenen getirilerin birlikte hareket etmesine neden olan ortak faktörlerin keşfedilmesinin amaçlandığı hisse senedi getirilerinin kesitidir. Ders, anomali literatürüne kronolojik bir şekilde yaklaşır ve orijinal makaleleri kullanarak her bir faktörü tanıtır. Öğrencilerden etkili çalışmaların sonuçlarını kendi başlarına tekrarlamaları ve bulgularını tartışmaları beklenir. Dersin sonunda, öğrenciler ampirik ve teorik araştırmaların sıklıkla nasıl çeliştiklerine ve birbirlerini nasıl motive ettiklerine dair bir fikir sahibi olacaklardır.

MGMT 903 - İleri Yönetim Ekonomisi: Bu ders bireylerin, firmaların, ve diğer yapıların etkileşimli ortamlarda karar verme süreçlerini inceler. Etkileşimli ortamlardan kasıt bir yapı tarafından alınan kararın diğer yapıyı ve kararlarını etkilemesi durumudur.

MGMT 906 - Strateji Oluşturma: Bu ders stratejik yönetim alanındaki belli başlı teorileri ve bunların görgül uygulamalarını içerir. Bu amaçla alanda temel teşkil eden ve klasik olarak kabul edilen teorik ve görgül makaleler ve kitap üniteleri okunacak ve çözümlenecektir. Derste aşağıdaki konular üzerinde durulacaktır (1) strateji araştırmacılarının ilgilendiği temel sorular, (2) bu sorulara cevap vermek üzere kullanılan belli başlı teoriler ve bunların geldiği ana ekoller, (3) Strateji alanının tarih içinde teorik evrimi, (4) alandaki belli başlı çözümlenmemiş tartışmalar ve (5) strateji yazınının nereye doğru gittiği.

MGMT 908 - Örgüt Kuramı: Bu derste örgüt kuramının özellikle yönetim bilimlerindeki uygulamalarının temelleri ele alınır. Dersin ilk bölümünde öğrenciler literatürdeki klasikleri okur, ardından ikinci bölümde modern örgüt kuramları ile tanıştırılır. Derste ayrıca farklı araştırma akımlarında kullanılan farklı araştırma yöntemleri tartışılıp incelenir.

MGMT 909 - Örgütsel Davranış: Bu ders, örgütsel davranış alanında yer alan kuramları, araştırmaları ve mevcut ve yeni ortaya çıkan akımları incelemektedir. Ders, klasik ve güncel kuramlar, tartışmalı konular ve çığır açan görgül çalışmalara değinerek, örgütsel davranış alanı üzerine temel bir bilgi birikimi kazandırmaktadır. Derste işlenen başlıca konular şunlardır: örgütsel davranış perspektifleri; örgütsel davranışta kuram geliştirme, modeller, yöntemler ve veriler; örgütsel davranışta özel konular.

MGMT 915 - İşletme için İleri Matematik: Bu ders, işletme ve ekonomi ile ilgili analitik problemleri anlamak, analiz etmek ve çözmek için gereken temel matematik becerilerini tanıtır ve pekiştirir. Dersin konuları Kalkülüs, Doğrusal Cebir, Çok Değişkenli Analiz, Gerçek Analiz, Olasılık Teorisi, Matematiksel İstatistik, Oyun Teorisi ve Diferansiyel Denklemleri kapsar. 

MGMT 916 - Pazarlama ve Yönetim Alanlarında Araştırma Yöntemleri: Bu ders, öğrencileri pazarlama ve yönetim alanlarındaki akademisyenlerin kullandığı çeşitli temel araştırma yöntemleri ve gelenekleriyle tanıştırır. Araştırma sürecine kapsamlı bir bakış ile başlayan ders, öğrencilere akademik yolculukları boyunca üzerine inşa edebilecekleri sağlam bir temel sağlar. Uygulamalı bir yaklaşımı vurgulayan bu derste öğrenciler, nitel, deneysel, nicel ve ileri düzey araştırma yöntemleriyle veri analizi dünyasına giriş yaparlar. Her modül, farklı araştırma yaklaşımlarının derinlemesine kavranmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır ve öğrencilere pazarlama ve yönetim alanındaki araştırmalarda karşılaşacakları zorlukları yönetebilme becerisini kazandırmayı hedefler.

MKTG 903 - Yönetimsel Pazarlama Kuramı: Bu ders pazarlama müdürlerinin karşı karşıya kaldığı sorunlardan ilham alınarak hazırlanmıştır. Dolayısıyla, derste, bu sorunlarla baş edebilmek için neler bilindiği ve başka neler öğrenilmesi gerektiği üzerinde durulur. Derste işlenen başlıca konular şunlardır: Akademik araştırmalar tarafından ele alınan/alınabilecek yönetim sorunlarını belirleyip bunları formüle etme; bu sorunları analiz etmek için kavramsal ve deneysel çerçeveler geliştirme ve sonuçları akademik çevreler ve yönetim çevreleri ile paylaşma (yayın ve etki).

MKTG 904 - Tüketici Davranışları: Bu ders, insanların yargı ve karar vermek için etraflarındaki bilgiyi nasıl işleyip kullandıkları konusunda, pazarlama ve psikoloji alanında, çoğunlukla deneysel metodoloji kullanarak yapılmış olan araştırmaları inceler. Dersin ilk bölümü, okunan makalelerin metodolojik bölümlerini anlayabilmek için, deneysel metodoloji üzerinde durur. Dersin ikinci kısmı insanların bilgiyi nasıl dikkate aldığını, bu bilgilerin önceki bilgiler ile nasıl ilişkili olduğu ve bu bilgilerin insanların karar ve yargılarını nasıl yönlendirdiğini ele alır.

OPM 901 - Doğrusal Programlama ve Uzantıları: Bu ders doğrusal optimizasyon ve bunun diğer optimizasyon alanlarınındaki kullanımları için sağlam bir teorik altyapı oluşturmaktadır. .  Ders Doğrusal Programlama ile modelleme ve Simplex Algoritma’sını içeren ve daha önce edinilmiş temel bilgiler üzerine inşa edilir.  Simplex Algoritması ve genel olarak doğrusal optimizasyon alanının matematiksel altyapısı derinlemesine tartışılır.   Kapsanan konular arasında optimalite koşulları, dualite teorisi, ve büyük ölçekli optimizasyon yöntemleri yer almaktadır.  Öğrenciler ayrıca kendi seçtikleri bir proje üzerinde çalışarak, en gelişmiş optimizasyon yazılımlarından biri olan CPLEX yazılımını kullanmayı da öğrenirler.

OPM 902 - Rassal Süreçler: Bu ders ileri stokastik (rassal) modellemeye genel bir bakış açısı sunar. Derste şartlı olasılık ve beklentiler, kesintili ve sürekli zaman Markov zincirleri, Poisson süreçleri, kuyruk teorisi, ve Markov Karar Süreçleri de dahil olmak üzere pek çok konu işlenir.

OPM 906 - Üretim Operasyonları Yönetimi: Üretim ortamları herhangi bir teorik temeli olmadan anlaşılması ve kontrolü zor olan karmaşık sistemleri içinde barındırmaktadır. Bu ders, üretim ve stok kontrol sistemlerinin analizi ve tasarımı için bu temeli sağlamaktadır. Vurgu çeşitli farklı üretim ortamları için iş stratejileri ve operasyonel politikaların geliştirilmesi için gereken modellerin oluşturulması ve analizi üzerindedir. Bu dersin kapsadığı konular arasında deterministik ve stokastik envanter modelleri, parti büyüklüğü problemi ve onun uzantıları ve diğer ilgili üretim planlaması ve çizelgeleme konuları yer almaktadır.