Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

1-Derslere devam zorunluluğu var mı?
Devam zorunluluğu derse göre değişiklik göstermektedir. Ders seçimlerinden önce ders izlencelerinde belirtilir.

2-Başvuru yapabilmek için lisans derecemin hangi alanda olması gerekiyor?
Mimarlık, Mühendislik, Güzel Sanatlar, İletişim, İktisadi-İdari Bilimler, İnsan ve Toplum Bilimleri, Eğitim Bilimleri, Endüstriyel Sanatlar Eğitim ve Hukuk Fakültelerinin alanlarının birinden yüksek lisans mezunu olmak gerekmektedir.

3-Nasıl başvuru yapabilirim?
Online başvuru sistemi üzerinden başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

4-Henüz mezun olmadığım için son dönem transkriptim başvuru sırasında elimde olmayacak. Bu bir sorun teşkil eder mi?
Elinizde mevcut olan transkriptinizi yükleyebilirsiniz.  Mezun olduktan sonraki not dökümünüzü de, kayıt sırasında ibraz etmeniz gerekmektedir.

5-Son sınıf olduğum diplomam başvuru sırasında elimde olmayacak. Bu bir sorun teşkil eder mi?
Mezuniyetiniz gerçekleşti ise geçici mezuniyet belgesini; henüz mezun olmadıysanız Üniversitenizden alacağınız, mezun olmanızın beklendiği dönemi/tarihi gösteren belgeyi başvuru esnasında yükleyebilirsiniz.

6-Referans mektubunu başvuru sistemine nasıl yüklemeliyim?
Başvuru sisteminde bulunan referans mektubu alanına referans olacak kişilerin bilgilerini eksiksiz girmeniz durumunda sistem üzerinden referans olacak kişilerin e-posta adreslerine bir referans formu gidecektir. Referans olan kişinin bu formu doldurması ile referans mektubu sisteme yüklenecektir.

7-Referans mektuplarını elden teslim edebilir miyim?
Referans formlarını dolduracak kişilerin internete erişimi yoksa veya herhangi bir sebepten sistem üzerinden referans formunu doldurmaları mümkün değilse, referans mektuplarını doğrudan ÖzÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ofisi’ne postalayabilir veya mühürlü bir zarf içerisinde, mührün üzerini imzalayarak, Enstitü’ye teslim edilmek üzere öğrenciye teslim edebilir:

Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü

Sosyal Bilimler Enstitüsü

Nişantepe Mah. Orman Sok. No: 34 – 36, 34794

Alemdağ – Çekmeköy / İstanbul

 

8-Başvuru koşullarında belirtilen herhangi bir belge eksik olursa şartlı kabul mümkün müdür?
Başvuru sırasında gerekli belgelerden herhangi birinin eksik olması durumunda başvuru değerlendirme dışı bırakılacaktır. Adayların başvuru tarihleri içerisinde gerekli tüm belgeleri yüklemeleri gerekmektedir.

9-İlan edilen başvuru tarihleri dışında başvuru yapabilir miyim?
İlan edilen başvuru tarihleri dışında başvuru kabul edilmemektedir.

10- Mülakatlar ne zaman yapılacaktır?
Mülakat tarihlerine aşağıdaki “Başvuru Takvimi ve Online Başvuru” sayfasından ulaşabilirsiniz.

https://www.ozyegin.edu.tr/tr/psikoloji-tezli-yuksek-lisans-programi/basvuru-takvimi-ve-online-basvuru

11-Mülakatı skype aracılığıyla ile yapabilir miyiz?
2021-22 Güz dönemi mülakatları Pandemi nedeniyle çevrimiçi yapılacaktır.

12-Burs imkânından yararlanabilir miyim?
Akademik başarıya bağlı burs verilmektedir. Bununla birlikte Özyeğin Üniversitesi mezunlarına %25 oranında ek öğrenim ücreti muafiyeti sağlanır.

Burslar hakkında detaylı bilgi için:https://studentservices.ozyegin.edu.tr/tr/burs-ve-finansal-destek/lisansustu-burslari

13-Öğrenim ücreti kaç yarıyılı kapsamaktadır?
Tasarım, Teknoloji ve Toplum Doktora programında yıllık ücret ödenmektedir. Yıllık öğrenim ücreti, bir akademik yılın güz ve bahar dönemlerini kapsar ve dönem başlarında olmak üzere iki eşit tutarda ödenir. Yaz okulu öğrenim ücreti bu ücrete dâhil değildir. Öğrenime devam edilen her yıl için yeniden belirlenen yıllık ücret ödenir. Ücret bilgilerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.ozyegin.edu.tr/tr/ogrenci-hizmetleri/ucretler-ve-odemeler/2020-2021-akademik-yili-ucretleri

14- Doktora programının azami eğitim süresi kaç yarıyıldır?
Programın azami eğitim süresi 12 yarıyıldır. Bu süre içerisinde mezun olamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği ilgili EYK kararıyla kesilir.

15-Bahar yarıyılında başvuru kabul ediyor musunuz?
2020-2021 akademik yılında Bahar Döneminde başvuru alınmamıştır.

16-Akademik takvime nereden ulaşabilirim?
Öğrenci Hizmetleri’nin web sayfasından ulaşabilirsiniz.

17-Başvuru dosyasına belgelerinin asıllarını mı koymalıyım?
Başvuru dosyasında belgelerin fotokopileri olabilir, ancak kayıt aşamasında asılları istenmektedir.

18- Başvuru takviminiz nasıl duyuruluyor ve her yıl değişiyor mu?
Başvurularımız genelde Mayıs ayı içerisinde başlar. Ancak başvuru duyuruları genellikle Nisan ayı içerisinde yapılır.  Kesin tarihler web sitesi üzerinden ilan edilmektedir.

19. Ders saatleri nelerdir, nerede yapılmaktadır?
Dersler hafta içi 08:40-17:00 saatleri arasına programlanmaktadır. Çekmeköy Kampüste verilmektedir. (Covid-19 salgını kapsamında derslerin nasıl yapılacağı ayrıca duyurulacaktır.) 

20. Programınıza ikinci kere başvurabilir miyim?
Programa başvuru sayısında herhangi bir sınırlama yoktur ve başvuru prosedürü her başvuru için aynıdır.