Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Temel Yetkinlikler

Temel Yetkinlikler

İşletme Fakültesi, fakültedeki tüm programlar için ortak belirlenen aşağıdaki temel yeterliliklerin öğrenciler tarafından en iyi şekilde kavranmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Fakültedeki programlar, bu temel yeterliliklere ek olarak program özelindeki yeterlilikleri sağlamayı da hedeflemektedir.

Fakültemiz, her bir yetkinliğin önce tanıtılmasını, ardından temel dersler aracılığıyla hazırlık yılları boyunca tüm boyutlarıyla en az bir kez pekiştirilmesini hedeflemektedir. Birden fazla ders, bir yetkinliğin farklı boyutlarını tanımayı, pekiştirmeyi ve o yetkinlikte ustalaşmayı sağlayabilir.

İşletme Fakültesi Temel Yetkinlikleri

  1. Genel İşletme Bilgisi: Öğrencilerimiz, işletme alanlarındaki temel kavramları açıklayabilecekler.
  2. Entegrasyon: Öğrencilerimiz, bilgi ve enformasyonun farklı işletme alanlarıyla nasıl etkileşime girdiğini açıklayabilecekler.
    Mezunlarımız;
    • Bir fonksiyonel alanla ilgili bilgi ve kararların diğer fonksiyonel alanları nasıl etkilediğini yorumlayabilmeli ve
    • Karar vermede farklı fonksiyonel alanlar arasındaki bağımlılıkları tanıyabilmelidir.
  3. İstatistiksel Akıl Yürütme: Öğrencilerimiz, işletme problemlerini analiz etmek için istatistiksel teknikleri kullanabilecekler.
    Mezunlarımız istatistiksel yöntemleri uygulayabilmeli ve istatistiksel sonuçları yorumlayabilmelidir. Bu kapsamda;
    • Temel istatistiksel terim ve kavramları yorumlayabilmeli,
    • Uygun çıkarımsal araçları uygulayabilmeli, ve
    • İstatistiksel analizin işletme problemleri için etkilerini açıklayabilmelidir (istatistiksel analizin sonucunu bir iş/araştırma problemiyle ilişkilendirebilmelidir).
  4. Veri - Bilgi Edinme: Öğrencilerimiz, mevcut durumu analiz etmek için gerekli veri/bilgiyi belirleme, toplama ve yönetme sürecini yürütebilecekler.
    Mezunlarımız, mevcut durumu analiz etmek için gerekli veri/bilgiyi elde edebilmelidir. Bunun gerektirdikleri;
    • İlgili veri/bilgiyi tanımlayabilmek,
    • Bu veri/bilginin kalitesini ve güvenilirliğini sağlayabilmek, ve
    • İlgili araçları kullanarak bu veri/bilgiyi hazırlayabilmektir (temizleme/biçimlendirme vb.).
  5. Eleştirel Düşünme: Öğrencilerimiz, iş problemlerini çeşitli açılardan değerlendirebilecekler.
    Mezunlarımız yansıtıcı ve bağımsız düşünme becerisine sahip olmalıdır. Bu aşağıdakileri içermektedir:
    • Bulguları farklı açılardan sorgulayabilmek,
    • Altta yatan varsayımları değerlendirebilmek,
    • Fikirler arasındaki mantıksal bağlantıları tanımlayabilmek (noktaları birleştirebilmek), ve
    • Argümanlar oluşturabilmek.
  6. Analitik Düşünme: Öğrencilerimiz, iş problemlerini ve fırsatlarını analiz edebilecekler.
    Mezunlarımız;
    • Veri/bilgi ve kavramları birleştirebilmeli,
    • Mevcut problemi veya durumu parçalara ayırabilmeli, ve
    • Bir sonuca varmak için ilgili bir metodolojiyi uygulayabilmelidir.
  7. Problem Çözme: Öğrencilerimiz, iş problemlerine çözümler üretebileceklerdir.
    Mezunlarımız;
    • Bir iş problemini tanımlayabilmeli,
    • Alternatif çözümler önerebilmeli,
    • Seçme kriterlerini belirleyebilmeli,
    • Alternatiflerin uygulanabilirliğini değerlendirebilmeli, ve
    • Önceden belirlenmiş kriterleri kullanarak bu alternatifler arasından seçim yapabilmelidir.
  8. Girişimci / Yenilikçi Bakış Açısı: Öğrencilerimiz, iş zorluklarına yönelik özgün yeni kombinasyonlar tasarlayabilecekler.
    Mezunlarımız;
    • Yeni fırsatları tanıyabilmeli, ve
    • Zorluklara yönelik özgün çözümler önerebilmelidir.
  9. Etik Yargı: Öğrencilerimiz, iş yönetiminin etik etkilerini ve sonuçlarını tartışabilecekler.
    Mezunlarımız;
    • Bir işletme vakasının etik yönlerini ve ilgili kararları tanıyabilmelidir,
    • İş etiği problemlerini sosyal bağlamlarında yorumlayabilmelidir, ve
    • İş kararlarının etik sonuçlarını açıklayabilmelidir.
  10. Paydaş Analizi ve Sürdürülebilirlik: Öğrencilerimiz, tüm paydaşların çıkarlarını sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik boyutları açısından açıklayabilecekler.
    Mezunlarımız;
    • İlgili tüm paydaşların haklarını ve ihtiyaçlarını açıklayabilmek,
    • Çeşitli paydaşların çıkarlarını karşılamadaki değiş tokuşları tartışabilmek, ve
    • İş kararlarının sürdürülebilirliğin üç sütunu (insan, gezegen, kâr) üzerindeki etkilerini tanıyabilmelidir.
  11. Etkili İngilizce İş Yazışması: Öğrencilerimiz İngilizce raporlar yazabilecekler.
    Mezunlarımız, kompozisyon, rapor ve vaka analizleri aracılığıyla iş bağlamındaki fikirlerini etkili bir şekilde iletebilmelidir.
  12. Etkili İngilizce İş Sunumu: Öğrencilerimiz İngilizce sunumlar yapabilecekler.
    Mezunlarımız, sunumlar aracılığıyla iş bağlamındaki fikirlerini etkili bir şekilde iletebilmelidir.
  13. Takım Çalışması: Öğrencilerimiz takımlar halinde çalışabilecekler.
    Öğrencilerimiz, sorumluluk alarak ve hesap verebilir olarak takım halinde çalışabilmelidir.