Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Online Sistemler

Online Sistemler

OzU.Net Hesabı

Üniversitemize yerleşen tüm öğrencilere, öğrenimleri süresince kullanacakları bir OzU.Net hesabı açılır. OzU.Net hesabı, aşağıda listesi bulunan Üniversite genelindeki elektronik kaynak ve hizmetlere erişmek için kullanılır. Kullanıcı hesabınız kullanıcı adı ve şifresinden oluşmaktadır. “Kayda Davet Mektubunda” sizlere kullanıcı adınız ve e-posta adresiniz iletilecektir. E-posta adresiniz isim.soyad@ozu.edu.tr oluşturulur. Eğer çift isminiz varsa, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunda size sunulan diğer alternatif e-posta adresleri arasından seçim yapabilirsiniz.

Hesabınıza ait şifreyi üniversite kaydınızı tamamladıktan sonra oluşturabilirsiniz. Üniversitenin sunduğu bütün uygulamalara erişiminiz şifrenizi oluşturmanız ardından 24 saat içinde açılacaktır. Kişisel ve akademik, sizinle ilgili birçok bilgi bu sistemlerde bulunduğu için, şifrenizi üniversite çalışanları dâhil olmak üzere kimseyle paylaşmamalısınız.

  • Kablosuz Ağ Erişimi
  • E-Posta Hizmeti (Google G Suite)
  • Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS)
  • ÖğrenmeYönetim Sistemi (LMS)
  • Kariyer Yönetim Sistemi (LinkProfessional)
  • myOzU Intranet ve mobil uygulama
  • Çözüm Merkezi (Solution Center)
  • Elektronik Bilgi Kaynakları
  • Baskı ve Kopyalama İşlemleri
  • Office 365 hizmeti

Şifre Oluşturma

Üniversiteye kaydınız tamamlandıktan sonra, kayıtlarda bildirdiğiniz kişisel e-posta adresinize gönderilecek "Şifremi Sıfırla" linki aracılığı ile şifrenizi oluşturmanız gerekmektedir.

Güçlü ve güvenli bir şifre oluşturmak için lütfen aşağıdaki kısıtları dikkate alınız:

  • Şifrenizde adınız veya soyadınız yer almamalıdır.
  • Şifreniz en az 8 karakter uzunluğunda olmalı ve boşluk içermemelidir.
  • Şifrenizde Türkçe karakterler bulunmamalıdır.
  • Şifrenizde aşağıdaki dört kategoriden en az üçü yer almalıdır:
    • İngilizce büyük harf karakterler (A'dan Z'ye)
    • İngilizce küçük harf karakterler (a'dan z'ye)
    • Onluk sistemde sayı (0'dan 9'a)
    • Alfanumerik olmayan karakterler (örnek: !, $, #, %)

Şifrenizi tekrar değiştirmek için en az 24 saat beklemeniz gerekmektedir. Şifre oluşturma/değiştirme işleminizin tüm ÖZÜ sistemlerine (LMS, MyOZU vb.) uygulanması bir günü bulabilir.

 

Şifre oluşturduktan sonra ÖZÜ sistemlerine girmek için iki faktörlü doğrulama yapmanız gerekmektedir.

 

İki faktörlü doğrulama nedir;
Kullanıcı oturum açma işlemlerine ikinci bir katman daha eklenerek sistemlere girişte güvenliği bir kat daha arttıran ikinci bir kimlik doğrulama yöntemidir.
Şifrenizin kötü amaçlı kişilerin eline geçmesi durumunda, Bu yöntem ile şifre kullanım güvenliğiniz sağlanmış olur.

Bu doğrulama “Microsoft Authenticator” uygulaması ile yapılmaktadır.
Uygulamanın kurulumu için yardım dökümandan faydalanmak için lütfen tıklayınız.

 

Üniversitede Kullanılan Sistemler

1. Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS – Student Information System)

SIS, başvuru, kayıt, kişisel bilgiler, danışmanlık, dersler, notlar, burs ve ücret ödemeleri, belge talepleri, mezuniyet ve benzeri öğrenci odaklı süreçlerin yönetildiği bir sistemdir. SIS ile ders kaydınızı, yurt başvurularınızı yapabilir, ders başarı notlarınızı görüntüleyebilirsiniz. (https://sis.ozyegin.edu.tr/)

2. Öğrenme Yönetimi Sistemi (LMS – Learning Management System)

LMS, öğrencilere kayıtlı olduğu derslerle ilgili materyallere ve ödevlere erişimi sağlayan; dersin öğretim elemanı ile iletişim kurma imkânı sunan bir sistemdir. Öğrenciler, verilen bir ödevi hazırladıktan sonra dersin öğretim elemanlarına gönderebilirler. Bu uygulama zengin ve esnek bir öğrenme ortamı sunar. Üniversitemizde Öğrenme Yönetim Sistemi altyapısı olarak kullanılan Moodle uygulamasını web tarayıcılarınızın yanı sıra mobil marketlerden de indirerek kullanabilirsiniz. (https://lms.ozyegin.edu.tr/ )

3. myOzU Intranet

MyOzU üniversitemizin bilgi sistemlerine giriş kapınızdır. Kampüs yaşantınızda ihtiyaç duyacağınız bilgilere tek bir kanaldan erişiminizi sağlar. “Bir sonraki Altunizade shuttle’ı saat kaçta”, “Ahmet Hocanın odası neredeydi”, “Kampüs Kart’ımda ne kadar shuttle bakiyem kaldı”, “bugün üniversitede hangi etkinlikler var”, “öğlen ne yemek çıkacak”, “bir sonraki dersim saat kaçta” gibi sorularınızın yanıtlarına buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca, Üniversitedeki birimler tarafından belirlen politika prosedür ve ilgili formlara da bu sistem üzerinden ulaşılmaktadır. Kampüs içi sosyal iletişim ve bilgilendirme uygulaması MyOzUPost’a da MyOzU üzerinden ulaşılabilmektedir. Üniversitemizde bulunan kişisel ve eğitim bilgilerinize MyOzU’den erişebilirsiniz. (https://my.ozyegin.edu.tr/)

MyOzU aynı zamanda üniversite tarafından yapılacak bildirimler ve duyurular için kullanılmaktadır. Öğrencilerimizin MyOzU’yü düzenli olarak takip etmeleri gerekmektedir. MyOzU’nün mobil sürümü olan ve kimi derslerde yoklama aracı olarak da kullanılan “MyOzU Mobile” uygulamasını Apple Store ve Google Play mobil marketler üzerinden indirebilirsiniz. App Store'dan indirmek için buraya, Google Play'den indirmek için buraya tıklayınız.

4. Çözüm Merkezi (Solution Center)

Çözüm Merkezi, üniversitemizde sunulan olanaklarda sürekliliği sağlamak ve ortaya çıkan her türlü istek, görüş, öneri, sorun ve şikâyetlere anında destek olabilmek için hizmet vermektedir. Öğrencilerimiz sınıflardaki bilişim altyapısından, yemekhane, yurt, temizlik hizmetlerine, havalandırma, ısınma gibi konulardan, ulaşım hizmetlerine kadar Üniversiteye dair tüm soru ve sorunlarını Çözüm Merkezi’ne iletebilirler. (http://solutioncenter.ozyegin.edu.tr)

5. Office 365

Üniversite ve Microsoft Türkiye işbirliğiyle, tüm öğrencilerimiz ücretsiz olarak Office 365 platformundan yararlanabilirler. Office 365 ile Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, OneDrive uygulmalarını içeren ofis uygulamasını portal.office.com adresinden OzU.Net e-posta hesabınızla giriş yaparak windows ve Mac bilgisayarlarınıza hemen kurmaya başlayabilirsiniz. (http://portal.office.com)