Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

1-Derslere devam zorunluluğu var mı?
Devam zorunluluğu derse göre değişiklik göstermektedir. Ders seçimlerinden önce ders izlencelerinde belirtilir.

2-Başvuru yapabilmek için lisans derecemin hangi alanında olması gerekiyor?
Tüm dört yıllık yüksekokul veya lisans programı mezunları başvurabilir.

3-Nasıl başvuru yapabilirim?
Online başvuru sistemi üzerinden başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

4-Henüz mezun olmadığım için son dönem transkriptim başvuru sırasında elimde olmayacak. Bu bir sorun teşkil eder mi?
Elinizde mevcut olan transkriptinizi yükleyebilirsiniz.  Mezun olduktan sonraki not dökümünüzü de, kayıt sırasında ibraz etmeniz gerekmektedir.

5-Son sınıf olduğum diplomam başvuru sırasında elimde olmayacak. Bu bir sorun teşkil eder mi?
Mezuniyetiniz gerçekleşti ise geçici mezuniyet belgesini; henüz mezun olmadıysanız Üniversitenizden alacağınız, mezun olmanızın beklendiği dönemi/tarihi gösteren belgeyi başvuru esnasında yükleyebilirsiniz.

6-Referans mektubunu başvuru sistemine nasıl yüklemeliyim?
Başvuru sisteminde bulunan referans mektubu alanına referans olacak kişilerin bilgilerini eksiksiz girmeniz durumunda sistem üzerinden referans olacak kişilerin e-posta adreslerine bir referans formu gidecektir. Referans olan kişinin bu formu doldurması ile referans mektubu sisteme yüklenecektir.

7-Referans mektuplarını elden teslim edebilir miyim?
Referans formlarını dolduracak kişilerin internete erişimi yoksa veya herhangi bir sebepten sistem üzerinden referans formunu doldurmaları mümkün değilse, referans mektuplarını doğrudan ÖzÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ofisi’ne postalayabilir veya mühürlü bir zarf içerisinde, mührün üzerini imzalayarak, Enstitü’ye teslim edilmek üzere öğrenciye teslim edebilir:

Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Nişantepe Mah. Orman Sok. No: 34 – 36, 34794
Alemdağ – Çekmeköy / İstanbul

8-Başvuru koşullarında belirtilen herhangi bir belge eksik olursa şartlı kabul mümkün müdür?
Başvuru sırasında gerekli belgelerden herhangi birinin eksik olması durumunda başvuru değerlendirme dışı bırakılacaktır. Adayların başvuru tarihleri içerisinde gerekli tüm belgeleri yüklemeleri gerekmektedir.

9-İlan edilen başvuru tarihleri dışında başvuru yapabilir miyim?
İlan edilen başvuru tarihleri dışında başvuru kabul edilmemektedir.

10 Mülakatlar ne zaman yapılacaktır?
Mülakat tarihlerine aşağıdaki “Başvuru Takvimi ve Online Başvuru” sayfasından ulaşabilirsiniz.
https://www.ozyegin.edu.tr/tr/tasarim-teknoloji-ve-toplum-tezli-yuksek-lisans-programi/basvuru-takvimi-ve-online-basvuru

11-Mülakatı skype aracılığıyla ile yapabilir miyiz?
2021-22 Güz dönemi mülakatları Pandemi nedeniyle çevrimiçi yapılacaktır.

12-Burs imkânından yararlanabilir miyim?
Akademik başarıya bağlı burs verilmektedir. Bununla birlikte Özyeğin Üniversitesi mezunlarına %25 oranında, FiBA Çalışanları ve çocuklarına 25% oranında ek öğrenim ücreti muafiyeti sağlanır.

Burslar hakkında detaylı bilgi için:
https://studentservices.ozyegin.edu.tr/tr/burs-ve-finansal-destek/lisansustu-burslari

13-Öğrenim ücreti kaç yarıyılı kapsamaktadır?
Tasarım, Teknoloji ve Toplum Tezli Yüksek Lisans programında yıllık ücret ödenmektedir. Yıllık öğrenim ücreti, bir akademik yılın güz ve bahar dönemlerini kapsar ve dönem başlarında olmak üzere iki eşit tutarda ödenir. Yaz okulu öğrenim ücreti bu ücrete dâhil değildir. Öğrenime devam edilen her yıl için yeniden belirlenen yıllık ücret ödenir. Ücret bilgilerine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.ozyegin.edu.tr/tr/ogrenci-hizmetleri/ucretler-ve-odemeler/2020-2021-akademik-yili-ucretleri

14- Tezli Yüksek Lisans programlarının azami eğitim süresi kaç yarıyıldır?
Program süresi, her yarıyıl için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup azami tamamlama süresi altı yarıyıldır. Bu süre içerisinde mezun olamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği ilgili EYK kararıyla kesilir.

15-Bahar yarıyılında başvuru kabul ediyor musunuz?
2020-2021 akademik yılında Bahar Döneminde başvuru alınmamıştır.

16-Akademik takvime nereden ulaşabilirim?
Öğrenci Hizmetleri’nin web sayfasından ulaşabilirsiniz.

17-Başvuru dosyasına belgelerin asıllarını mı koymalıyım?
Başvuru dosyasında bu belgelerin fotokopileri olabilir, ancak kayıt aşamasında asılları istenmektedir.

18- Başvuru takviminiz nasıl duyuruluyor ve her yıl değişiyor mu?
Başvurularımız genelde Mayıs ayı içerisinde başlar. Ancak başvuru duyuruları genellikle Nisan ayı içerisinde yapılır. Kesin tarihler web sitesi üzerinden ilan edilmektedir.

19. Ders saatleri nelerdir, nerede yapılmaktadır?
Dersler hafta içi 08:40-17:00 saatleri arasına programlanmaktadır. Çekmeköy Kampüste verilmektedir. (Covid-19 salgını kapsamında derslerin nasıl yapılacağı ayrıca duyurulacaktır.) 

20. Programınıza ikinci kere başvurabilir miyim?
Programa başvuru sayısında herhangi bir sınırlama yoktur ve başvuru prosedürü her başvuru için aynıdır.