Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Yabancı Uyruklu Öğrenciler

Yabancı Uyruklu Öğrenciler

İkamet Tezkeresi

Türkiye’de eğitim alacak tüm yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet tezkeresi alması ve öğrenimleri süresince geçerli bir ikamet tezkeresine sahip olmaları zorunludur. Öğrencilerin Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra 1 ay içerisinde ikamet tezkeresi başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.

İkamet tezkeresinin süresi pasaportunuzun son kullanma tarihini aşamaz. Dolayısıyla Türkiye’ye gelmeden yeterli kullanım süresine sahip bir pasaportunuz olduğundan emin olmanız tavsiye edilir.

İkamet tezkeresinin kullanım süresi biten öğrencilerin 15 gün içerisinde uzatma başvurusunda bulunmaları gerekmektedir.

İkamet tezkeresi başvuruları online randevu alımı akabinde İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğüne yapılmaktadır. Online randevu almak için https://e-ikamet.goc.gov.tr/ web sayfasını incelemenizi ve bu sayfada yer alan yönlendirmeleri takip etmenizi önemle hatırlatırız.

İkamet tezkeresini alan veya yenileyen öğrencilerin, ikamet tezkerelerinin bir kopyasını Öğrenci Hizmetleri Ofisi'ne teslim etmesi zorunludur.

ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME:

Üniversitemiz, Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik’in 35. Madde ve 11. Fıkrası gereği kayıt statüsünde değişiklik olan yabancı uyruklu öğrencileri Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’ne iletmekle yükümlüdür. Bu kapsamda, aktif kayıtlı öğrenci statüsünde değişiklik olan öğrenciler (kayıt dondurma, kayıtsız statüye geçme, ilişik kesme, mezuniyet vb.) ilgili birime bildirilmekte olup; bu işlemi takiben öğrencilerin ikamet tezkereleri Göçler İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından iptal edilmektedir.

İkamet tezkeresi iptal edilecek statüye gelen öğrencilerin tezkerelerini uzatmak ve konuyla ilgili daha detaylı bilgi almak istemeleri halinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile iletişime geçmeleri gerekmektedir

Yabancı Kimlik Numarası

Türkiye’de altı aydan fazla ikamet eden yabancı uyruklu kişilere T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Yabancı Kimlik Numarası verilmektedir. Bu numara, ikamet tezkerenizi aldığınızda tarafınıza tahsis edilir ve kartınızın üzerinde 99 ile başlayan numaradır.

Yabancı uyruklu öğrenciler için düzenlenen tüm bilgi ve belgelerde, öğrencilerin yabancı kimlik numarası kullanılır. Yabancı kimlik numarası alınana kadar tüm öğrenci bilgi ve belgelerinde pasaport numarası kullanılır. Mavi Karta sahip öğrencilere ayrıca bir yabancı kimlik numarası verilmediğinden, bu öğrenciler için T.C. kimlik numaraları kullanılır.


İkamet tezkeresini alan ve yabancı kimlik numarası oluşan öğrencilerin 99 ile başlayan yabancı kimlik numaralarını Öğrenci Hizmetleri Ofisi'ne bildirmeleri zorunludur.

Vergi Kimlik Numarası

Yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’deki bankalarda bankacılık işlemleri yapabilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Vergi Kimlik Numarası almaları gerekir. (Yabancı kimlik numarası, aynı zamanda vergi kimlik numarası olarak kullanılabilmektedir.) Mavi Karta sahip olan öğrenciler, bu işlemlerini T.C. kimlik numaraları ile yapabilirler.

Ancak Vergi Dairesi’ne yapılacak ödemelerde (ikamet tezkeresi geç başvuru ceza harcı) Vergi Kimlik Numarası kullanılmaktadır.

Henüz yabancı kimlik numarasına sahip olmayan öğrencilerin, vergi kimlik numarası almak için, pasaport aslı ve fotokopisi ile birlikte herhangi bir vergi dairesine dilekçe ile başvurarak alabilirler.