Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Kayıt İşlemleri

Kayıt İşlemleri

1. Öğrenci Bilgi Formunun Doldurulması

Kayıt belgelerinizi eksiksiz bir şekilde tamamladıktan sonra, Öğrenci Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurmanız, kayıt belgelerinizi online kayıt formuna eksiksiz bir şekilde yüklemeniz gerekmektedir.

Öğrenci Bilgi Formu'nun nasıl doldurulacağına ilişkin detaylı bilgilendirmeye buradan ulaşabilirsiniz.

Form, tarafınıza kayda davet mektubu iletildikten sonra erişebilmeniz için aktif hale getirilecektir. Formlara giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, tarafınıza tahsis edilen öğrencinin numarası ile doğum yılının bitişik olarak yazılmasından elde edilen kod olarak belirlenmiştir. Örneğin, öğrenci numaranız S099999 ise ve doğum yılınız da 1993 ise, forma giriş yapabilmek için Kullanıcı Adı kısmına S0999991993 yazmalısınız. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişemezsiniz.

Öğrenci Bilgi Formunun İçeriği:

  • İletişim Bilgileri 
  • Üniversite Bilgileri (Varsa, geçmiş Üniversite bilgileri)
  • Askerlik Bilgileri (T.C. uyruklu erkek öğrenciler için)
  • Aile Bilgileri
  • Sağlık Bilgileri
  • Engellilik Bilgileri
  • Üniversite Seçim Bilgileri
  • Belge Yükleme Modülü
  • Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında bilgilendirme metni

Önemli Not: Öğrenci Kayıt Bilgi formunda kişisel e-posta adresinizi girmeniz istenecektir. Bu bilgi, OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için kullanılacak olduğundan, aktif kullandığınız bir e-posta adresini girmeniz önemlidir.

2. Öğrenim Ücretinin Ödenmesi

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir. Ödeme tamamlanmadan Üniversite kaydınız tamamlanmayacaktır. Öğrenim ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

ÖDEME YÖNTEMLERİ:

* Kredi Kartı veya Banka Kartı ile Online Ödeme

Kart ile Ödeme sayfası üzerinden, öğrenci numarası ve T.C. Kimlik numarası ile ödeme ekranına giriş yapılır. Kart seçimi sonrası “Tek Çekim, Taksitli, Parçalı Ödeme” yöntemlerinden biri seçilir ve ödeme işlemi tamamlanır.

  • Özyeğin E-Ödeme web ödeme sayfasına gidiniz: https://www.ozyegin.edu.tr/tr/ogrenci-hizmetleri/ucretler-ve-odemeler/kart-ile-odeme
  • Öğrenci Numaranızı ilgili kutuya yazın ve “Devam Et” seçeneğine tıklayın. Herhangi bir kimlik numarası yazmanıza gerek yoktur.
  • Aşağıda Öğrenci Numaranız, Adınız ve Soyadınız, programınız ve hem Amerikan Doları hem de TL cinsinden ödemeniz gereken tutarların bulunduğu bir kutu göreceksiniz. Ödemeniz gereken miktar, 1.000 USD ön ödeme ve KDV revizyonundan sonra hesaplanarak yansıtılmıştır.

* Banka Transferi

Ödemeler daha önce ön ödemenin yapıldığı USD hesabına havale yaparak gerçekleştirilebilir. Bankalar yurt dışından yapılan Amerikan Doları transferleri için komisyon ücreti alabilirler. Bu nedenle öğrenim ücretinde herhangi bir eksik ödeme olmaması için, para transferinizi komisyon ücretlerini de dikkate alarak yapmanızı önemle hatırlatırız.

Yurt dışından yapılan ödemelerde banka havalelerinin hesaplara ulaşması zaman aldığından, uluslararası banka havalesi yapmayı düşünüyorsanız ödeme işlemlerinizi son güne bırakmamanızı önemle hatırlatırız. Ödemesi 30 Aralık saat 16.00'ya kadar ulaşmayan öğrenciler 2022-2023 akademik yılı için kayıt yapamayacaktır.


Öğrenim Ücreti Ödemesi için Banka Hesap Detayları:
Banka                    : Fibabanka
Branch                   : Özyeğin University Branch - Nişantepe Mevkii Orman Sk. No:34 – 36 Çekmeköy/Istanbul
SWIFT Code        : FBHLTRISXXX
Hesap Adı             : Özyeğin Üniversitesi
USD IBAN No       : TR300010300000000003296429

Lütfen öğrenci adı ve numarasını transfer sırasında açıklama bölümüne giriniz.
Bu hesaba sadece USD ödeme yapılabilir. TL ödemeler kabul edilmemektedir.

* Banka Şubesinden Ödeme

Kayıt tarihleri boyunca Fibabanka şubelerinden “Öğrenci Numarası ve Öğrenci Ad Soyad” bilgileri ile nakit ve peşin olarak öğrenim ücreti ödemenizi yapabilirsiniz. İllere göre Fibabanka Şube Listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Üniversitemiz kampüsünde Fibabanka şubesi bulunmaktadır. Öğrenciler nakit ve peşin ödemelerini kampüste de yapabilirler.

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1. Kimlik Bilgileri

  • T.C. ve/veya KKTC uyruğu bulunan adaylardan nüfus cüzdanlarının arkalı önlü kopyası (Sürücü belgesi kabul edilmemektedir.) ve pasaport kopyası
  • Yabancı uyruklu adaylardan pasaportun resim, kimlik, vize ve Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren kaşeli sayfalarının kopyası.
  • Mavi kart sahibi olan adaylardan, mavi kartlarının arkalı önlü kopyası ve pasaport kopyası
  • Çift uyruklu öğrencilerden, vukuatlı nüfus kayıt örneğinin aslı. (e-devlet’ten barkodlu olarak temin edilebilir. Belgenin vukuatlı olarak alınmasına dikkat ediniz.)
  • Lise eğitimini yurt dışında tamamlamış olan T.C. uyruklu öğrencilerin pasaportlarında bulunan ilgili ülkenin vize kopyası ve giriş-çıkış kaşelerinin olduğu tüm sayfalar.

2. Yurda Giriş Çıkış Belgesi: T.C. uyruklu olup lise öğrenimini yurt dışında tamamlamış olan öğrencilerin e-devlet'ten "Yurda Giriş/Çıkış Belge Sorgulama" ekranından barkodlu olarak ya da İlçe Emniyet Müdürlüklerinden ıslak imza ve mühürlü olarak tüm lise öğrenimleri boyunca yurt dışında geçirdikleri süreyi belirtecek şekilde yurda giriş çıkış belgesi ibraz etmeleri gerekmektedir.

3. Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi/Çıkış Belgesi/Attestat: Lise Diploması/Mezuniyet Belgesi/Çıkış Belgesi/Attestat’ın aslı. Türkçe veya İngilizce dışındaki dillerde düzenlenmiş ise ayrıca noter tasdikli tercümesi.

4. Yurt dışından alınmış lise diplomaları için Denklik Belgesi: Denklik Belgesi, yurt dışı lise diplomanızın / mezuniyet belgenizin / sınav sonuçlarınızın / sertifikanızın Türkiye'de elde edilenlere eş değer olduğunu belirten ve temin edilmesi yasal zorunluluk olan bir belgedir. Bu belge olmadan Türkiye’deki eğitiminize yasal çerçevede devam edemezsiniz. Denklik Belgesini belirtilen tarihler dâhilinde temin edemeyen öğrencilerin YÖK Mevzuatı gereği Üniversite ile ilişikleri kesilir.

Lise Diploması Denklik Belgesi Türkiye’de il/ilçe eğitim müdürlüklerinden, yurt dışında ise eğitim müşavirlikleri ve/veya eğitim ataşeliklerinden alınabilir. İlgili yurt dışı temsilciliklerine buradan ulaşabilirsiniz. Denklik Belgesi başvurusunu öğrencilerin şahsen yapmaları gerekmektedir. Denklik Belgesi ile ilgili detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Kayıt yaptırmadan önce Denklik Belgesinin alınması gerektiğini önemle hatırlatırız. Eğer bu belgeyi ülkenizden almanız mümkün değilse ÖzÜ Uluslararası Ofis denklik belgesini Türkiye’den nasıl alacağınız konusunda sizi bilgilendirebilir. 

Denklik Belgesini almanın öğrencilerin sorumluluğundadır. Başvuru sürecini öğrencinin şahsen takip etmesi gerekir. 

Denklik Belgesi’nin temini uzun süren bir süreçtir. Bu yüzden ilgili belgeyi Türkiye’ye gelmeden eğer kendi ülkenizden alabiliyorsanız mutlaka almanızı, alamıyorsanız son kayıt tarihinden önce Türkiye’ye gelmeniz ve başvuruda bulunmanız gerektiğini önemle hatırlatırız.

Denklik Belgesi’ni kendi ülkesinden bürokratik sebeplerden ötürü ya da eğitim müşavirliği ve/veya eğitim ataşeliği olmadığı için temin edemeyen öğrencilerin kayıt işlemi sonrasında Denklik Belgesi'nin Öğrenci Hizmetleri'ne ilan edilecek olan tarihte teslim edeceğine dair taahhütname imzalaması istenecektir. İlgili taahhütname, kayıt esnasında öğrenciye imzalatılacaktır.

Lise eğitimini Türkiye Cumhuriyeti liselerinde tamamlamış ve T.C. lise diploması kazanmış öğrencilerle KKTC liselerinden mezun olup lise diploması kazanan öğrencilerin Denklik Belgesi alması gerekmemektedir.

5. Taahhütname: Online kayıt işlemi sebebiyle, öğrencilerin ayrıca Taahhütname belgesini de Öğrenci Bilgi Formu’na yüklemeleri gerekmektedir. İlgili belgeyi buradan indirebilirsiniz.

6. Sınav Sonuç Belgesi/Lise Transkriptleri: Yurt dışı öğrenci kontenjanından kabul edilen adayların başvuru ve kabulde kullanılan sınav sonuç belgesi ve/veya tüm lise eğitimi boyunca aldığı transkriptler. Belgeler Türkçe veya İngilizce dışındaki dillerde düzenlenmiş ise ayrıca noter tasdikli tercümesi. (Örnek sınav sonuçları: Transkriptler, GCE A Level, Pearson International A Level, WAEC, WASSCE, NECO, HSSC vb.)

T.C. liselerinden mezun olan öğrencilerin, diplomalarının üzerinde mezuniyet not ortalamaları yazdığı takdirde transkript sunmaları gerekmemektedir.

7. Dekont: Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için Güz döneminin öğrenim ücreti ödemesinin tamamlanmış olması gerekmektedir. Banka şubesinden yapılan ödemeler için ücretin ödendiğini gösteren banka dekontunun ibraz edilmesi gerekir. İnternet şubesinden yapılan ödemeler için e-dekontun eklenmesi yeterli olacaktır. Banka kartı veya kredi kartı ile yapılan ödemelerde herhangi bir belge sunulmasına gerek yoktur. 

8. Fotoğraf: 1 adet biyometrik fotoğraf

9. İkamet İzni Belgesi (İkamet Tezkeresi): Varsa, halen geçerli olan ikamet izninin bir kopyası. İkamet izni olmayanların İl Göç İdaresi Genel Müdürlüğünden ikamet iznine online başvuru yapmaları ve ikamet iznini aldıktan sonra ikamet tezkeresinin bir kopyasını temin eder etmez Öğrenci Hizmetleri Ofisi’ne teslim etmeleri gerekmektedir. İkamet iznine başvuru ancak öğrenci vizesi ile gerçekleşebilmektedir. Vize almakla yükümlü olan öğrencilerin Türkiye'ye gelmeden önce öğrenci vizesine başvurmaları gerekmektedir.

İkamet tezkeresi ve başvuru süreci ile ilgili olarak Uluslararası Ofis'e ulaşabilirsiniz.

10. Öğrenim Vizesi Kopyası: Yabancı uyruklu öğrenciler, kayıt ve Denklik Belgesi prosedürleri için öğrenim vizesi almakla ve vize sayfasının bir kopyasını ibraz etmekle yükümlüdür. Lütfen Türkiye'ye gelmeden önce öğrenim vizesine başvurduğunuzdan emin olunuz.

11. Askerlik Durum Belgesi: 22 yaşını dolduran Türk öğrencilerin e-devletten alınabilecek askerlik durum belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir.

12. İngilizce Dil Yeterlik Belgesi: Tüm öğrenciler, İngilizce dil yeterliklerini kanıtlamak için Üniversite tarafından tanınan ulusal veya uluslararası bir sınavın geçerli bir sınav sonuç belgesi sunmalı veya Üniversite tarafından düzenlenen sınavlara girmelidir. Dil Yeterlilik Koşulları hakkında daha fazla bilgi için lütfen buraya tıklayınız.

13. Türkçe Dil Yeterlik Belgesi: Türkçe dil yeterliğinin kanıtı sadece Türkçe eğitim veren akademik programlara (Hukuk ve Mimarlık (Türkçe)) kayıt yaptırmak isteyen yabancı uyruklu öğrenciler için gereklidir. En az son üç yılında, ortaöğrenimini Türkiye’de Türkçe öğrenim veren kurumlarda tamamlayanlardan Türkçe Dil Yeterlik Belgesi aranmaz. TÖMER veya Yükseköğretim Kurulu tarafından akreditasyonu olan sınav merkezlerinden alınan Türkçe Dil Yeterlik sınavlarından geçerlik süresi içinde B1 (Orta) düzeyinde veya üzeri puan almış olan öğrenciler, Türkçe yeterlik koşulunu sağlamış olurlar.

14. Pilotaj lisans programına kayıt yaptıracak adayların ek olarak aşağıdaki belgeleri sağlaması gerekmektedir:

  • Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi:Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış arşiv kayıtlı adli sicil belgesi. T.C. uyruklu öğrenciler, E-devlet sistemi üzerinden Adli Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirler. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçmeniz gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin belgeyi temin etmek için Cumhuriyet Başsavcılıklarına başvuruda bulunması gerekir.
  • 13 adet Fotoğraf:Son 1 ay içerisinde çekilmiş 13 adet biyometrik fotoğraf
  • Yerleşim yeri (İkametgah) belgesi:Türkiye'de ikameti olan öğrenciler için yerleşim yeri bildirir belge aslı ile bir kopyası (E-devlet sistemine erişimi olan öğrencilerin, bu sistem üzerinden alacağı belgeler kabul edilir.)
  • ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine Uygun Sağlık Raporu:Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun 1’inci sınıf sağlık sertifikasının aslı ile bir kopyası. Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Yetkili havacılık tıp merkezinden alınan sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülme zorunluluğu bulunmaktadır ve öğrencilerin sorumluluğundadır. Sağlık raporunun sertifikaya dönüştürülmesi ile ilgili işlemlere SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz. Kayıt gününe kadar sağlık raporlarını bürokratik işlemlerin uzaması nedeniyle sertifikaya dönüştüremeyen öğrencilerin kayıt işlemleri sağlık raporunun aslı ve bir kopyası ile yapılabilecektir. Sınıf 1 sağlık sertifikaları kopyası ile karşılaştırıldıktan sizlere iade edilecek ve öğrenciliğiniz süresince her yıl yenilenme ve kopyasının Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi’ne teslim edilme sorumluluğu sizlerde olacaktır. İlgili sağlık raporunun sadece Türkiye’den temin edilebildiğini ve sağlık raporu olmayan öğrencilerin kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmeyeceğini önemle hatırlatırız. Dolayısıyla Türkiye’ye seyahat planlarınızı ilgili belgeyi temin edebilecek ve kayıt sırasında ibraz edebilecek şekilde yapmanız gerekmektedir.

15. Havacılık Yönetimi lisans programına kayıt yaptıracak adayların ek olarak aşağıdaki belgeleri sağlaması gerekmektedir:

  • Sağlık Heyet Raporu: Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).
  • Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi: Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış arşiv kayıtlı adli sicil belgesi. T.C. uyruklu öğrenciler, E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirler. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğer"i seçebilirsiniz. Yabancı uyruklu öğrencilerin belgeyi temin etmek için Cumhuriyet Başsavcılıklarına başvuruda bulunması gerekir.