Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Lisansüstü Programlara Kayıt

Lisansüstü Programlara Kayıt

Üniversitemize kabul edilen öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Üniversiteye kayıt işlemlerinizi tamamlamak için aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okumanızı ve belirtilen tarihlere dikkat ederek işlemlerinizi tamamlamanızı önemle tavsiye ederiz.
1. Kayıt Tarihleri
2. Adım Adım Kayıt İşlemleri
3. Kayıt İçin Gerekli Belgeler
4. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonrası için Önemli Hatırlatmalar
5. Ücretler, Ödemeler ve Burslar
6. Yurtlar
7. İletişim ve Ulaşım

 

2020 - 2021 akademik yılında Özyeğin Üniversitesi lisansüstü programlarına kabul edilerek kayıt hakkı kazanan öğrenciler, belirtilen tarihler arasında Üniversiteye online kayıtlarını yapabilirler. Kayıt için dikkat edilmesi gereken işlemler “Adım Adım Kayıt İşlemleri” başlığı altında açıklanmıştır.  Öğrencilerimizin onilne kayıt olmaları yeterlidir; Üniversiteye gelerek şahsen kayıt yaptırmanıza gerek yoktur. Belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapmayanlar Üniversiteye kayıt haklarını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir.

1. Kayıt Tarihleri

2020 - 2021 Akademik Yılı Güz Dönemi 
Yurt Dışından Öğrenci Kontenjanından Kabul Alan Öğrenciler için Kayıt Tarihleri
Normal Kayıt Tarihleri 7 - 11 Eylül 2020 
Geç Kayıt Tarihleri-1 23 - 24 Eylül 2020 
Geç Kayıt Tarihleri-2 7 - 12 Ekim 2020
2. Adım Adım Kayıt İşlemleri
 
  • Başvuru sırasında bildirdiğiniz e-posta adresinize gönderilecek olan kayda davet mektubunu dikkatlice okuyun.
  • Öğrenim ücretinizi ilan edilen tarihlerde Ödeme Yöntemleri sayfasında belirtildiği şekilde ödeyin (tam burslu öğrenciler hariç). 
  • Kayıt için yükleyeceğiniz tüm belgeleri pdf formatında, fotoğrafınızı ise jpeg formatında eksiksiz şekilde hazırlayın. Her bir kayıt belgesi için yalnızca tek doküman yüklenebilmektedir. Dolayısıyla birden fazla sayfası olan belgelerinizi tek bir doküman olarak yüklemeniz gerekir, her bir sayfa ayrı bir doküman olarak yüklenemeyecektir.
  • Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurun ve kayıt için gerekli belgeleri Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükleyin. 

Forma yüklenen belgeler, Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından, belirtilen kayıt günleri içinde 09.00-16.00 saatleri arasında kontrol edilip onaylanır ve kaydınız kesinleştirilir. 

Ücretler hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden Üniversiteye kayıt işlemlerini yapan öğrencilerin Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri evrakların orijinallerini saklamalarını önemle hatırlatırız. İlerleyen haftalarda, kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklenen belgelerin Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edilebilmesi için randevu verilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini sağlamaması durumunda üniversite kaydının iptal edilme hakkı saklıdır. 

Öğrenci Kayıt Bilgi Formunun Doldurulması ve Belgelerin Yüklenmesi

Kayıt belgelerinizi pdf veya jpeg formatında hazırladıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunu eksiksiz ve doğru olarak doldurmanız ve kayıt için gerekli tüm belgeleri Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yüklemeniz gerekmektedir. Form, tarafınıza kayda davet mektubu iletildikten sonra erişebilmeniz için aktif hale getirilecektir. Formlara giriş yapmak için istenen kullanıcı adı, tarafınıza tahsis edilen öğrencinin numarası ile doğum yılının bitişik olarak yazılmasından elde edilen kod olarak belirlenmiştir. Forma erişebilmek için masaüstü veya dizüstü bilgisayara ihtiyacınız olacaktır; tablet veya cep telefonu ile forma erişim sağlanamamaktadır.

3. Kayıt için Gerekli Belgeler

1- Diploma: Yüksek lisans programlarına veya lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans diploması; yüksek lisans derecesi ile doktora programlarına kayıt için lisans ve yüksek lisans diploması. E-devlet sistemi üzerinden alınan mezuniyet belgeleri de kabul edilir. İngilizce veya Türkçe dilinde olmayan diplomaların, Türkçe veya İngilizce dilinde noter tasdikli çevirisi de sunulması gerekir.

2- Diploma Denklik Belgesi (Yurt dışında öğrenim gören T.C. vatandaşları için): Yurt dışında öğrenim gören T.C. uyruklu adaylar YÖK’ten aldıkları Diploma Denklik Belgesi. Denklik belgesi henüz teslim edilmemiş adaylar tanınırlık belgelerini de yükleyebilirler. Öğrenciler, Denklik belgeleri hazır olduğunda Üniversiteye iletmekle yükümlüdürler. Amerika ve Hollanda haricindeki ülkelerden mzun olan öğrenciler, tanınırlık belgelerini e-devlet sistemi üzerinden sorgulayarak kendileri alabilmektedir. Amerika veya Hollanda'daki üniversitelerden mezun olan öğrenciler, tanınırlık süreci için Öğrenci Hizmetleri ile iletişime geçebilirler. 

3- Diploma Tanınırlık Belgesi (Yurt dışında öğrenim gören Yabancı uyruklular için): Yurt dışında öğrenim gören yabancı uyruklu vatandaşların diploma tanınırlığı için gerekli başvuru Üniversitemiz tarafından yapılır. 

4- Bilim Sınavı Belgesi: Üniversiteye kabulde kullanılan ALES / GRE / GMAT belgesi sınav sonuç belgesi. Kabul edilen dış sınav sonuçlarının değerlendirmeye alınabilmesi için sınavın yapıldığı tarihten itibaren geçerlilik süresini doldurmamış olması, sınav sonuç belgesini sunulması şarttır. 

5- İngilizce Yeterlik Belgesi (İngilizce yeterlilik isteyen programlar için): Öğrenim dili İngilizce olan programlara kayıt yaptıracak öğrencilerin, kayıt tarihleri esnasında geçerlik süresi dolmamış ve programa kabul için gerekli puana sahip KPDS/YDS/e-YDS/ÜDS/YÖKDİL TOEFL/IBT sınav sonuç belgesi. Kabul edilen dış sınav sonuçlarının değerlendirmeye alınabilmesi için sınavın yapıldığı tarihten itibaren geçerlilik süresini doldurmamış olması, sınav sonuç belgesini sunulması şarttır. Yüksek lisans programı başvurularında, öğrenim dili tamamen İngilizce olan bir yükseköğretim programından en geç 2 yıl içerisinde mezun olup, enstitü tarafından yapılan değerlendirme sonucu İngilizce dil bilgileri yeterli bulunan adaylar, İngilizce dil yeterlik sınav sonucu koşulundan muaf tutulurlar. Bu durumda olan öğrencilerin, öğrenim dillerinin %100 İngilizce olduğuna dair üniversitelerinden yazı sunmaları gerekmektedir. Doktora programına kayıt olacak öğrencilerin bundan yararlanamaz.

Yüksek lisans başvurularında, İngilizce dil yeterlik koşulunu sağlamayan adaylar, 14 Eylül 2020 Pazartesi günü düzenlenecek olan TRACE sınavına katılabilirler. Sınava girmek isteyen öğrenciler, taleplerini kayıt olacakları Enstitüye  bildirebilirler. Doktora programına kabul edilen adaylar, TRACE sınavına giremezler.

6- Türkçe Yeterlik Belgesi (Yabancı uyruklular için): Öğrenim dili Türkçe olan programlara kayıt için belgesi

7- Fotoğraf: Adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde ve son altı ay içinde çekilmiş 1 adet vesikalık biyometrik fotoğraf

8- Kimlik Belgesi: Aşağıda belirtilen belgelerden durumunuza uygun olan belge. 

  • Nüfus cüzdanının önlü arkalı okunabilir taranmış hali. (Sürücü belgesi kabul edilmez.)
  • Mavi kartın önlü arkalı taranmış hali. (Bu belgeyi sunan adayların ayrıca pasaportlarının taranmış halini yüklemelerine gerek yoktur.)
  • Pasaportun fotoğraf, kimlik bilgileri ve Türkiye’ye son giriş tarihini gösteren sayfalarının taranmış hali.

9- İkamet İzni (Yabancı uyruklular için): İkamet izninin taranmış hali. İkamet izni olmayanlar, kayıt işlemlerinin tamamlanması için Göçler İdaresi Genel Müdürlüğü’nden ikamet iznine online başvuru yapmalı ve ikamet iznini aldıktan sonra ilgili sayfaların kopyalarını, kayıt tarihinden itibaren en geç bir ay içinde Öğrenci Hizmetleri ile iletişime geçerek teslim etmelidir.

10- Öğrenim ücretinin ödendiğine dair dekont: Banka şubesinden yapılan ödemeler için banka dekontunun taranmış hali, internet şubesinden yapılan ödemeler için e-dekont yüklenmelidir. Banka kartı veya kredi kartı ile yapılan ödemelerde herhangi bir belge yüklenmesine gerek yoktur.

11- Askerlik Durum Belgesi (T.C uyruklu erkek adaylar için): Öğrencilerin güncel durumlarına aşağıdaki belgelerden birini yüklemeleri gerekmektedir:

  • Askerlik Durum Belgesi: Üniversitemizin lisansüstü programına kayıt olunmasına istinaden tecil talebinde bulunulacak adayların, Askerlik Şubesi’nden veya e-devlet üzerinden (üzerinde barkod numarası olacak şekilde) son 1 ay içinde alınmış ve kayıt için sakıncası olmadığını gösterir güncel askerlik durum belgesi. Adayın, başka üniversitede aynı seviyede kaydı olduğu için sevk tehiri yapılmışsa, diğer üniversiteden kaydı silinip tecil iptali tamamlanmadan Üniversitemiz tarafından herhangi bir işlem yapılmaz. İlişik kesildikten sonra ilgili üniversite tarafından durumun Askerlik Şubesine bildirilmesi ve adayın tecilinin sona erdiğini gösterir belgeyi Askerlik Şubesinden alarak yüklemesi gerekmektedir. Yüksek lisans veya doktora düzeyinde mezuniyeti bulunan öğrencinin aynı seviyede bir programa başvurması durumunda sevk tehiri yapılamaz. Herhangi bir sebeple sevk tehiri bulunan ve üniversitemize kaydına istinaden sevk tehiri talebinde bulunulmayacak öğrencilerin durumlarını Öğrenci Hizmetleri’ne mail yoluyla belirtmesi gerekmektedir. 
  • Terhis Belgesi: Terhis olmuş adayların terhis durumunda teslim aldıkları belgenin taranmış hali. (E-devlet üzerinden alınan ve üzerinde barkod numarası olan belgenin taranmış hali kabul edilmektedir.) 
  • Muafiyet Belgesi: Askerlik hizmetinden muaf olmuş adayların muafiyetini ve muafiyet gerekçesini gösterir belgenin taranmış hali. (E-devlet üzerinden alınan ve üzerinde barkod numarası olan belge kabul edilmektedir. Ancak geçici/sınırlı muafiyet hakkı durumunda Askerlik Şubesi’nden alınmış güncel belge yüklenmelidir.) 
  • Bedelli Askerlik Belgesi: Bedelli askerlik başvurusunu yapmış adayların başvuru yaptıklarını gösterir belge.

4. Kayıt İşlemi Tamamlandıktan Sonrası için Önemli Hatırlatmalar

  • ÖzÜ Hesabı Şifre İşlemleri: Üniversiteye kesin kaydınız tamamlandıktan sonra, Öğrenci Kayıt Bilgi Formunda belirttiğiniz kişisel e-posta adresinize Üniversite sistemlerine erişim için kullanacağınız OzU.Net hesabınızın şifresini oluşturabilmeniz için tarafınıza bir e-posta gönderilecektir. Bu e-postada iletilen işlemleri takip ederek şifrenizi 24 saat içinde oluşturmanız gerekmektedir.
  • Kayıt Belgelerinin Teslim Edilmesi: ÖZÜ Kayıt Sistemi üzerinden kayıt evrakları yükleyerek Üniversite kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilere, ilerleyen haftalarda kayıt esnasında Öğrenci Kayıt Bilgi Formuna yükledikleri belgeleri Öğrenci Hizmetleri’ne teslim edebilmeleri için randevu verilecektir. Randevuyla ilgili bilgiler, öğrencilerin ozu.edu.tr uzantılı e-posta adreslerine gönderilecektir. Öğrencinin kendisine iletilen gün ve saatte belgelerini şahsen getirmesi gerekecektir. 
  • Öğrenci Kimlik Kartları (Kampüs Kart): Öğrenci Kimlik Kartları, Üniversiteye giriş esnasında kullanılır ve kütüphane, öğrenci servisleri, fotokopi ve yazıcı gibi çeşitli olanaklardan yararlanmanızı sağlar. Üniversiteye kayıt olduktan sonra kartların ne zaman teslim edileceği bilgisi öğrencilere ozu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri aracılığıyla duyurulacaktır.

5. Ücretler, Ödemeler ve Burslar

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, öğrencilerin ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir. 

2020-2021 akademik yılı ücretleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

30 Ağustos 2020 tarihli 31229 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan, 2913 Sayılı Mal ve Hizmetlere Uygulanacak Katma Değer Vergisi Oranlarının Tespitine İlişkin Kararda Değişiklik Yapılmasına Dair Karar doğrultusunda KDV dahil öğrenim ücretlerimiz güncellenmiştir. 

Ödeme yöntemleri hakkında bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

6. Yurtlar

Yurtlar ve yurt başvuruları hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.

2020-2021 akademik yılı yurt ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.

 

7. İletişim ve Ulaşım

Çağrı Merkezimiz 08.00 - 16.30 saatleri arası hizmet vermektedir. Üniversiteye kayıtlar hakkında detaylı bilgi için, çağrı merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr