Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr
Kurum İçi (Başarıya Göre) Yatay Geçiş
Kurum İçi (Başarıya Göre) Yatay Geçiş
Kurum İçi (Başarıya Göre) Yatay Geçiş
Özyeğin Üniversitesi programları arasında yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü, YÖK’ün "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yapılır.
Başvuru ve Tarihler
Başvuru Koşulları
Kontenjanlar
Başvuru için Gerekli Bilgi ve Belgeler
Değerlendirme ve Sonuçlar
Program Kayıtları
Ücretler ve Burslar
İntibak İşlemleri ve Öğrenim Süresi
İletişim ve Ulaşım
Başvuru ve Tarihler
- Başvurular Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS)’nde Başvurular -> İkinci Ana Dal / Yan Dal / İç Yatay Geçiş Başvuruları ekranında yer alan online başvuru formu aracılığıyla yapılmakta olup; başvuru formu, başvuruların ilk gününde saat 10.00 itibarıyla açılır ve başvuruların son gününde saat 15.00 itibarıyla kapanır. Birden fazla programa başvuru yapanlar tek form üzerinde iki tercihini belirtebilir.
- Başvuru formu, doğru ve eksiksiz olarak doldurulmalıdır. İstenilen belgeler online olarak başvuru formuna jpeg veya pdf formatında eklenmelidir. Belgeler yalnızca online form üzerinden kabul edilecek olup; posta veya kargo ile gönderilecek belgeler kabul edilmeyecektir.
- Eksik belgeli başvurular, değerlendirmeye alınmayacaktır. Eksik veya gerçeğe aykırı beyan ve belgelerle başvuru yaptığı tespit edilen veya kayıt esnasında sunduğu belgelerin aslını ibraz etmeyen öğrencilerin kayıtları yapılmaz; yapılmış ise bulundukları döneme bakılmaksızın kayıtları iptal edilir.
- Başvurularla ilgili sorularınızı student.services@ozu.edu.tr adresine e-posta göndererek iletebilirsiniz.
2024-2025 Akademik Yılı Güz Dönemi Kurum İçi (Başarıya Göre) Yatay Geçiş Başvuru Kabul ve Takvimi | |
Başvuruların İlk günü | 1 Ağustos 2024 Perşembe, saat 10.00 |
Başvuruların Son Günü | 15 Ağustos 2024 Perşembe, saat 15.00 |
(*) İngilizce Seviye Tespit Sınavı - TRACE (Yüz Yüze) | 20 Ağustos 2024 |
Başvuru Sonuçlarının Web Sayfasında İlan Edilmesi | 10 Eylül 2024 Salı, saat 19.00 itibarıyla |
Kayıt Niyeti Bildirimleri | 10 - 11 Eylül 2024 |
Programa Kayıtlar | 11 - 12 Eylül 2024 |
* Öğrenim dili İngilizce olan programlara geçiş yapmak isteyen öğrencilerin Üniversite tarafından kabul edilen dil yeterlik koşullarını sağlamaları gerekir. İngilizce dil yeterliğini gösteren ulusal veya uluslararası sınav belgesi olmayan öğrencilerin yukarıda belirtilen tarihte TRACE sınavına girmeleri gerektiğinden, en geç 15 Ağustos 2024 Perşembe günü saat 12.00'a kadar student.services@ozu.edu.tr adresine sınava girmek istediklerini email ile bildirmeleri gerekmektedir.
Sayfa Başı
Başvuru Koşulları
Genel Koşullar:
- Eş Değerlik: Öğrencinin kayıtlı olduğu diploma programının yatay geçiş yapmak istediği diploma programına eş değer program olması gerekir. Aynı ÖSYM yerleştirme puan türüne sahip, isimleri aynı olan veya ilgili yönetim kurulları tarafından içeriklerinin en az %80 aynı olduğu tespit edilen diploma programları, eş değer olarak kabul edilir.
- Ek Koşul: Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır. Öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl için yurt içindeki diğer üniversitelerin ilgili diploma programlarında taban puanı oluşmamış ise, öğrencinin yatay geçiş başvurusu ilgili program için değerlendirilemez. Türkiye genelinde ÖZÜ lisans programlarına eş değer programların yıllara göre en düşük taban puanları için ÖSYM resmi web sitesini inceleyebilirsiniz.
- Kayıt Durumu: Öğrenci, Üniversitede bir lisans diploma programında halen kayıtlı öğrenci statüsünde bulunmalıdır. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş başvurusu yapmak için engel değildir. Kayıtsız statüde olan öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunamazlar.
- Öğrenim Süresi: Öğrenci, yatay geçiş yapmak istediği dönemin başına kadar, lisans diploma programında, hazırlık ve yaz okulu hariç, en az iki dönem öğrenim görmüş ve normal öğrenim süresini (sekiz dönem) aşmamış olmalıdır. Lisans diploma programlarında İngilizce Hazırlık Programına, ilk iki yarıyıla ve son iki yarıyıla yatay geçiş yapılamaz.
Programlara göre Ek Başvuru Koşulları:
Öğrencilerin yukarıda belirtilen başvuru koşullarının yanı sıra, ilgili programlar için aşağıda belirtilen ek başvuru koşullarını da sağlamaları gerekir:
- İngilizce Dil Yeterliği: Öğrenim dili İngilizce olan programlarda, İngilizce dil yeterliliğinin sağlanmış olması gerekir. Dil yeterliğini sağlayamayan öğrencilerin kaydı yapılmaz, yapılmış ise de kayıt silinir. Üniversite tarafından kabul edilen dil yeterlik belgeleri için tıklayınız. Dil yeterliğini gösterir belgesi olmayan öğrenciler başvuru-kabul takviminde belirtilen tarihte TRACE sınavına girebilirler.
- Hukuk lisans programı için: 2015, 2016 veya 2017 ÖSYS ile Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran adayların bu programa yatay geçiş başvurusunda başarı sırası en düşük (TM-3) 150.000'inci sırada olma şartı aranır. 2018 YKS ile Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin bu programa yatay geçiş başvurusunda başarı sırası en düşük (EA) 190.000'inci sırada olma şartı aranır. 2019, 2020, 2021, 2022 veya 2023 yıllarında YKS ile Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin bu programa yatay geçiş başvurusunda başarı sırası en düşük (EA) 125.000'inci sırada olma şartı aranır
- Mimarlık (İngilizce ve Türkçe) lisans programları için: 2016-2017 akademik yılı itibarıyla Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük (MF-4/SAY) 200.000'inci sırada olma başarı şartı aranır. 2018 yılı sonrasında YKS ile Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük (SAY) 250.000'inci sırada olma başarı şartı aranır.
- Mühendislik lisans programları için: 2016-2017 akademik yılı itibarıyla Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük (MF-4/SAY) 240.000'inci sırada olma başarı şartı aranır. 2018 yılı sonrasında YKS ile Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük (SAY) 300.000'inci sırada olma başarı şartı aranır.
- Havacılık Yönetimi lisans programına başvuran öğrenciler için ek koşullar: Başvuran öğrencilerin havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığını belgelemeleri gerekir. Ayrıca mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmaması gerekir. Öğrencilerden, kabul edildikleri takdirde ek belgeler talep edilecek olup, detaylı bilgiyi başvuru belgeleri arasında bulabilirsiniz.
Kontenjanlar
Fakülte/Yükseokul/Program | Puan Türü* | 2. Sınıf | 3. Sınıf |
Mühendislik Fakültesi | - | 36 | 38 |
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | SAY | 7 | 6 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | SAY | 8 | 7 |
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | SAY | 10 | 13 |
İnşaat Mühendisliği (İngilizce) | SAY | 5 | 6 |
Makina Mühendisliği (İngilizce) | SAY | 6 | 6 |
İşletme Fakültesi | - | 39 | 36 |
Ekonomi (İngilizce) | EA | 5 | 5 |
Girişimcilik (İngilizce) | EA | 3 | 3 |
İşletme (İngilizce) | EA | 11 | 10 |
Uluslararası Finans (İngilizce) | EA | 5 | 4 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | EA | 10 | 10 |
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | EA | 5 | 4 |
Hukuk Fakültesi | - | 0 | 0 |
Hukuk (Türkçe) | EA | 0 | 0 |
Sosyal Bilimler Fakültesi | - | 0 | 0 |
Psikoloji (İngilizce) | EA | 0 | 0 |
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | EA | 0 | 0 |
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi | - | 32 | 33 |
Endüstriyel Tasarım (İngilizce) | SAY | 4 | 4 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | EA | 5 | 5 |
İletişim ve Tasarımı (İngilizce) | SÖZ | 5 | 5 |
Mimarlık (İngilizce) | SAY | 10 | 10 |
Mimarlık (Türkçe) | SAY | 8 | 9 |
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi | - | 4 | 3 |
Havacılık Yönetimi (İngilizce) | EA | 4 | 3 |
Pilotaj (İngilizce) | SAY | 0 | 0 |
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu | - | 0 | 0 |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce) | SÖZ | 0 | 0 |
Otel Yöneticiliği (İngilizce) | SÖZ | 0 | 0 |
TOPLAM | - | 111 | 110 |
*Belirtilen puan türleri, 2023 yılı ÖSYS için belirlenmiş olup, başvuruda esas olarak öğrencinin kayıt olduğu yıldaki puan türü dikkate alınacaktır.
Başvuru için Gerekli Bilgi ve Belgeler
Başvuru belgeleri, Türkçe veya İngilizce dilinde hazırlanmış olmalıdır. Diğer dillerde ise, orijinallerine ek olarak Türkçe veya İngilizce dilinde onaylı tercümeleri de sunulmalıdır. İstenilen belgeler online olarak başvuru formuna jpeg veya pdf formatında eklenmelidir. Belgeler yalnızca online form üzerinden kabul edilecek olup, posta veya kargo ile gönderilecek belgeler kabul edilmeyecektir.
Tüm öğrencilerin başvuru formuna eklemesi gereken başvuru belgeleri:
- Yerleştirme ile başarı sırasını ve puanını gösteren ÖSYS / YKS Sınav Sonuç Belgesi
- İngilizce Dil Yeterlik Belgesi (Öğrenim dili Türkçe olan programlarda okuyup, İngilizce programlara geçmek isteyen öğrencilerin muafiyet için varsa eklemeleri gerekir. Halihazırda geçerli İngilizce dil muafiyeti/yeterliği olan öğrencilerin bu belgeyi eklemesine gerek yoktur.)
Öğrenim dili Türkçe olan programlarda okuyup, öğrenim dili İngilizce olan programlara başvuran öğrencilerin başvuru formuna eklemesi gereken ek belgeler:
- İngilizce Dil Yeterlik Belgesi: Öğrenim dili İngilizce olan programlara başvurular için, İngilizce dil yeterliğini gösterir belge. Dil yeterliğini sağlayamayan öğrencilerin kaydı yapılmaz, yapılmış ise de kayıt silinir. Üniversite tarafından kabul edilen dil yeterlik belgeleri için tıklayınız. Dil yeterliğini gösterir belgesi olmayan öğrenciler başvuru-kabul takviminde belirtilen tarihte TRACE sınavına girebilirler.
Havacılık Yönetimi Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
- Sağlık Heyet Raporu: Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).
- Arşiv Kayıtlı Adli Sicil Belgesi: T.C. uyruklu öğrencilerin, Cumhuriyet Başsavcılıklarından son 1 ay içinde alınmış havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı ve Adli Sicil Arşiv kaydı bulunmadığını gösterir 1 adet arşiv kayıtlı adli sicil belgesi aslı. (E-devlet sistemi üzerinden Adlî Sicil Kaydı Sorgulama Formu aracılığıyla belgeyi temin edebilirsiniz. Belgeyi arşiv kayıtlı oluşturabilmek için, Kurum Türü alanında "Resmi" seçeneğini; Belgenin Neden Verileceği alanında ise "Diğeri seçebilirsiniz.)
Değerlendirme ve Sonuçlar
- Değerlendirmeler, ilgili akademik birimler tarafından yapılır ve yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. İlgili akademik birimler, gerek gördükleri takdirde öğrencilerle mülakat yapabilir.
- Değerlendirme sonuçları, başvuru–kabul takviminde ilan edilen tarihlerde Üniversitemiz web sitesinde duyurulur.
- Başvurusu kabul edilen öğrencilerin, başvuru-kabul takviminde ilan edilen tarihlerde kayıt niyetlerini Öğrenci Hizmetlerine bildirmeleri ve kayıt tarihleri içinde işlemlerini tamamlamaları gerekir. Süresi içinde kayıt niyetini bildirmeyenler, yatay geçiş haklarını kaybederler.
- Ders ve not intibaklarına, ilgili yönetim kurulları tarafından karar verilir.
Program Kayıtları
- Süresi içinde kayıt niyetini bildirmeyenler, yatay geçiş haklarını kaybederler.
- Havacılık Yönetimi lisans programına yatay geçiş başvurusu kabul edilen ve geçiş yapmak için kayıt niyetini olumlu olarak bildiren öğrencilerin, belirtilen program kayıt tarihlerinde başvuru formuna eklemeleri gereken ek belgelerin asıllarını, Öğrenci Hizmetlerine teslim etmeleri gerekir. Süresi içinde belgeleri teslim etmeyen öğrenciler geçiş haklarını kaybederler.
- Kayıt niyetini olumlu bildiren öğrencilerin işlemleri Öğrenci Hizmetleri tarafından yapılır, bu öğrencilerin herhangi bir belge getirmelerine veya Üniversiteye gelmelerine gerek yoktur.
Ücretler ve Burslar
Öğrenciler kurum içi yatay geçiş yaptığında, ilgili akademik yıl için geçiş yaptığı programın Üniversiteye giriş yılına göre belirlenen öğrenim ücretine tabi olurlar. Üniversiteye giriş yıllarına ve geçiş yapılan programlara göre ücretler ve ödeme yöntemleri için Üniversite web sitesinde Ücretler ve Ödemeler sayfasından, burs süre ve koşulları hakkında Burs ve Finansal Destek sayfasından bilgi edinebilirsiniz.
Kurum içi programlar arası (başarıya göre) yatay geçişlerde (Pilotaj programına geçişler hariç) öğrenciler, Üniversiteye ilk kayıt olduklarında geçerli olan kılavuz bursu ve ek burs (öğrenim ücreti muafiyeti, nakit, yemek, yurt/ulaşım, vb) koşul ve sürelerine tabi olurlar. Burs süresinin hesabında, öğrencilerin Üniversiteye ilk kayıt oldukları yıldan itibaren, Üniversitede kayıtlı olunan programlarda geçirilen süreler birlikte değerlendirilir ve giriş yılında belirtilen toplam süreyi aşamaz.
Öğrenciler, geçiş yaptıkları programın öğrenim ücreti dışında varsa ek ücretlerini (üniforma takımı ve bıçak seti ücreti vb.) ödemekle yükümlüdürler. Ek ücretler; tam burslu, kısmi burslu veya burssuz tüm öğrenciler tarafından öğrenim ücreti burs ve muafiyetleri dikkate alınmadan geçiş yaptıkları akademik yıl için belirlenen ücret ve ödeme koşullarına göre ödenir. Öğrencilerin, geçiş yapmadan önceki programlarında öğrenim ücreti dışında varsa ödemiş oldukları ek ücretlerine ait (üniforma takımı ve bıçak seti ücreti vb.) ödemeler iade edilmez.
İntibak İşlemleri ve Öğrenim Süresi
- Başvurusu kabul edilen ve kayıt niyeti olumlu olan öğrencilerin daha önceki programlarında alıp başarmış oldukları derslerden, geçiş yapmak istenilen programa uygun olan dersleri ve bu derslerin kredi ile not uyarlamaları ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.
- Kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin daha önceki dönemlerde aldığı derslerden yatay geçiş yaptığı programa sayılması kabul edilenler, not ve kredileri ile yeni programlarında aynen geçerli olur; farklı kodla alınmış dersler için ise intibak (eş değerlik) işlemleri yapılır.
- Öğrencinin alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
- Muaf sayılarak intibakı yapılan derslerin kredi toplamı dikkate alınarak muafiyet verilen her 30 AKTS kredisi için bir dönem olmak üzere hesaplanan dönem sayısı, öğrencinin öğrenim süresinden düşülür. Sayılan AKTS kredisinin toplamı 24 – 30 arasındaysa bir dönem veya 30’un tam katı olmaması durumunda artık AKTS kredisi 24 – 30 arasındaysa bir dönem daha öğrenim süresinden düşülür.
- Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgi hakkında Üniversite web sitemizde Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden bilgi edinebilirsiniz.
Derslerden Muafiyet için Genel Kurallar
- Öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversite’deki programında alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
- Derslerden muaf sayılarak intibakı yapılan öğrencilerin mezuniyet hakkı kazanabilmeleri için Üniversitede en az iki yarıyıl kayıtlı olmak ve bu süre içinde en az 60 AKTS kredisi ders almış olmaları şartı aranır.
- Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgi hakkında Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden edinebilirsiniz.
İletişim ve Ulaşım
Çağrı Merkezimiz 9.00 - 16.00 saatleri arası hizmet vermektedir.
☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
@: student.services@ozu.edu.tr
Başvurularla ilgili sorularınızı student.services@ozu.edu.tr adresine e-posta göndererek iletebilirsiniz.