Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Kurumlar Arası Yurt Dışı (Başarıya Göre) Yatay Geçiş

Kurumlar Arası Yurt Dışı (Başarıya Göre) Yatay Geçiş

Yurt dışındaki üniversitelerden Özyeğin Üniversitesi’nin bir lisans programına yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yapılır. ÖSYS Kılavuzunda yer alan (KKTC dahil) yurt dışı üniversitelerinden Üniversitemize yatay geçiş için kontenjanımız bulunmadığından başvuru alınmamaktadır.

Başvuru ve Tarihler

2019 - 2020 Güz dönemi yatay geçiş başvuru takvimi, ücretler, kontenjanlar ve başvuru koşulları Temmuz ayı içerisinde güncellenecektir.

  • Başvurular online başvuru formu aracılığı ile yapılır. Birden fazla programa başvuru yapanlar tek form üzerinde iki tercihini belirtebilir.
  • Başvuru formu, başvuruların ilk gününde saat 10.00 itibarıyla açılır ve başvuruların son gününde saat 15.00 itibarıyla kapanır.
  • Başvuru formu, doğru ve eksiksiz olarak doldurulmalıdır. İstenilen belgeler ile başvuru ücretinin ödendiğine dair dekont hem online olarak forma eklenmeli, hem de belgelerin onaylı asılları başvuru son gününden önce elden veya posta/kargo ile Öğrenci Hizmetlerine teslim edilmelidir.  Posta / kargoda yaşanacak gecikmelerden Üniversite sorumlu değildir.
  • Başvuru Ücreti: Başvurulan her bir program için 200 TL’dir. En fazla iki program için tercih yapılabilir. Dekontun açıklama kısmında Ad Soyad, T.C. Kimlik Numarası ve başvuru kanalı belirtilmelidir (Örneğin Ayşe Fırat, 12345678901 - kurum dışı yatay geçiş). Başvuru ücretinin yatırılacağı hesap bilgileri: Fibabanka Özyeğin Üniversitesi Şubesi IBAN NO: TR720010300000000003115544  
  • Başvuru ücreti iade veya öğrenim ücretine mahsup edilmez.
  • Eksik belge ile yapılan başvurular, değerlendirmeye alınmaz. Eksik veya gerçeğe aykırı beyan ve belgelerle başvuru yaptığı tespit edilen veya kayıt esnasında sunduğu belgelerin aslını ibraz etmeyen adayların kayıtları yapılmaz; yapılmış ise bulundukları döneme bakılmaksızın kayıtları iptal edilir.
* Öğrenim dili İngilizce olan programlara geçiş yapmak isteyen öğrencilerin Üniversite tarafından kabul edilen dil yeterlik koşullarını sağlamaları gerekir. İngilizce dil yeterliğini gösteren ulusal veya uluslararası sınav belgesi olmayan öğrencilerin PLACEMENT ve TRACE sınavlarına girmeleri gerekir.
Başvuru sonuçları, 4 Eylül 2018, saat 19.00 itibariyle açıklanacaktır.
 

Başvuru Koşulları

Genel Koşullar:

  • Tanınırlık: Adayın öğrenim gördüğü üniversitenin (yükseköğretim kurumunun) ve eğitimin yapıldığı programın, lisans diploması vermeye yetkili bir kurum olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınması gerekir.
  • Eş Değerlik:  Adayın kayıtlı olduğu diploma programının yatay geçiş yapmak istediği diploma programına eş değer program olması gerekir. İsimleri aynı olan veya ilgili yönetim kurulları tarafından içeriklerinin en az %80 aynı olduğu tespit edilen diploma programları, eş değer olarak kabul edilir.
  • Kayıt Durumu: Aday, yurt dışındaki herhangi bir yükseköğretim kurumunun bir lisans diploma programında halen kayıtlı öğrenci statüsünde bulunmalıdır. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş başvurusu yapmak için engel değildir. Kayıtsız statüde olan adaylar ise yatay geçiş başvurusunda bulunamazlar. ÖSYS Kılavuzunda yer alan (KKTC dâhil) yurt dışı üniversitelerinden Üniversitemize yatay geçiş için kontenjanımız bulunmadığından başvuru alınmamaktadır.
  • Öğrenim Süresi: Aday, yatay geçiş yapmak istediği dönemin başına kadar, lisans diploma programında, hazırlık ve yaz okulu hariç, en az iki dönem öğrenim görmüş ve normal öğrenim süresini (sekiz dönem) aşmamış olmalıdır. Lisans diploma programlarında İngilizce Hazırlık Programına, ilk iki yarıyıla ve son iki yarıyıla yatay geçiş yapılamaz.
  • Genel Not Ortalaması (GNO): Adayın kayıtlı olduğu programdaki GNO’sunun 100 üzerinden en az 60 (4,00 üzerinden en az 2,29) olması gerekir. Belirtilen başarı koşulunu sağlayamayan ancak kayıt olduğu yıldaki ÖSYM merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği Üniversite diploma programının o yılki taban puanına eşit veya bu puandan yüksek olanlar, yatay geçiş başvurusu yapabilirler. İlgili yılda Üniversitenin lisans diploma programı puanı oluşmamış ise, adayın yatay geçiş başvurusu ilgili program için değerlendirilemez.
  • Tüm derslerden başarılı olma: Adayın kayıtlı olduğu programda aldığı tüm dersleri, en az geçer not ile tamamlamış olması gerekir. Belirtilen başarı koşulunu sağlayamayan ancak kayıt olduğu yıldaki ÖSYM merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği Üniversite diploma programının o yılki taban puanına eşit veya bu puandan yüksek olanlar, yatay geçiş başvurusu yapabilirler. İlgili yılda Üniversitenin lisans diploma programı puanı oluşmamış ise, adayın yatay geçiş başvurusu ilgili program için değerlendirilemez.
  • Taban Puan ve Başarı Sırası koşulu: Adayların yurt dışında öğrenime başladıkları yılda ÖSYS’ye girmiş ve ilgili programın puan türünde, programın yurt içindeki eş değer programlar için belirlenmiş en düşük taban puana eşit veya yüksek puana sahip olması gerekir. (ÖSYS sınav sonucu olmadan SAT, ACT, Abitur, Bakalorya vb. diğer sınav belgelerinin sunulması, başvuru için yeterli değildir.) Adayların ayrıca varsa, ilgili program için YÖK tarafından belirlenmiş olan başarı sıralaması koşulunu sağlamaları gerekir. Başarı sıralaması koşulu olan programlar:
    • Hukuk programı için: 2015-2016 akademik yılı itibarıyla herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleşerek kayıt yaptıran adayların yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük 150.000’inci sırada olma başarı şartı aranır.
    • Mimarlık (İngilizce ve Türkçe) programları için: 2016-2017 akademik yılı itibarıyla herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleşerek kayıt yaptıran adayların yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük 200.000’inci sırada olma başarı şartı aranır.
    • Mühendislik programları için: 2016-2017 akademik yılı itibarıyla Üniversiteye yerleşerek kayıt yaptıran adayların yatay geçiş başvurularında ayrıca başarı sırası en düşük 240.000’inci sırada olma başarı şartı aranır.
  • Dünya Sıralamalarında ilk 500’e Giren Üniversitelerden Yapılan Başvurular: CWTS Leiden, ARWU Shanghai veya URAP tarafından yapılan üniversite sıralamalarına göre, ilk 500’de yer alan üniversitelerde kayıtlı adaylardan; adayın İngilizce Hazırlık Programı hariç en az ikinci sınıfı, en az 100 üzerinden 60 (4 üzerinden 2,29) GNO ile ve tüm derslerinden en az geçer not alarak tamamlamış olması şartı ile; “Taban Puan ve Başarı Sırası” koşulu aranmaz.

Programlara göre Ek Başvuru Koşulları:

Adayların yukarıda belirtilen başvuru koşullarının yanı sıra, ilgili programlar için aşağıda belirtilen ek başvuru koşullarını da sağlamaları gerekir:
  • Dil Yeterliği: Adayların, başvurdukları programın öğrenim dili için belirlenmiş olan dil yeterlik koşulunu sağlanması gerekir. Dil yeterliğini sağlayamayan adayların kaydı yapılmaz, yapılmış ise de kayıt silinir. Üniversite tarafından kabul edilen dil yeterlik belgeleri için tıklayınız. İngilizce dil yeterliğini gösterir belgesi olmayan adaylar başvuru-kabul takviminde belirtilen tarihlerde PLACEMENT ve TRACE sınavlarına girebilirler. 
  • Havacılık Yönetimi lisans programı için: Başvuran adayların havalimanı giriş kaili almasına engel oluşturacak herhangi bir adli sicil kayıtları ve mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmaması gerekir. Adaylardan, kabul edildikleri takdirde ek belgeler talep edilecek olup, detaylı bilgiyi başvuru belgeleri arasında bulabilirsiniz.
  • Pilotaj lisans programı için: Başvuran adayların havalimanı giriş kaili almasına engel oluşturacak herhangi bir adli sicil kayıtları ve mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmaması gerekir. Adaylardan, kabul edildikleri takdirde ek belgeler talep edilecek olup, detaylı bilgiyi başvuru belgeleri arasında bulabilirsiniz.

Sayfa Başı

Kontenjanlar

Fakülte/Yükseokul/Program
Puan Türü*
2. Sınıf
3. Sınıf
Mühendislik Fakültesi
-
10
16
 Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
MF-4
2
3
 Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
MF-4
2
3
 Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
MF-4
2
3
 İnşaat Mühendisliği (İngilizce)
MF-4
2
5
 Makina Mühendisliği (İngilizce)
MF-4
2
2
İşletme Fakültesi
-
9
15
 Ekonomi (İngilizce)
TM-1
1
3
 Girişimcilik (İngilizce)
TM-1
2
3
 İşletme (İngilizce)
TM-1
2
3
 Uluslararası Finans (İngilizce)
TM-1
1
2
 Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)
TM-1
2
2
 Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
TM-1
1
2
Hukuk Fakültesi
-
2
5
 Hukuk (Türkçe)
TM-3
2
5
Sosyal Bilimler Fakültesi
-
5
8
 Psikoloji (İngilizce)
TM-3
2
3
 Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
TM-3
3
5
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
-
7
21
Endüstri Ürünleri Tasarımı (İngilizce)
MF-4
1
3
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
TM-1
1
4
İletişim Tasarımı (İngilizce)
TS-1
1
8
Mimarlık (İngilizce)
MF-4
2
3
Mimarlık (Türkçe)
MF-4
2
3
Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
-
2
6
Havacılık Yönetimi (İngilizce)
TM-1
1
4
Pilotaj (İngilizce)
TM-1
1
2
 Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
-
3
10
 Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
YGS-4
1
5
 Otel Yöneticiliği (İngilizce)
YGS-6
2
5
 TOPLAM
 -
38
81
*Belirtilen puan türleri, 2017 yılı ÖSYS için belirlenmiş olup, başvuruda esas olarak öğrencinin kayıt olduğu yıldaki puan türü dikkate alınacaktır.

Başvuru için Gerekli Bilgi ve Belgeler

Başvuru belgeleri, Türkçe veya İngilizce dilinde hazırlanmış olmalıdır. Diğer dillerde ise, orijinallerine ek olarak Türkçe veya İngilizce dilinde onaylı tercümeleri de sunulmalıdır.

Tüm öğrencilerin teslim etmesi gereken başvuru belgeleri:

  • Başvuru Formu: Doğru ve eksiksiz doldurulmuş online başvuru formu çıktısı
  • Başvuru Ücreti: Başvuru yapılan her bir program için ayrı olmak üzere 200 TL tutarındaki başvuru ücretinin ödendiğini gösterir dekont. Dekontun açıklama kısmında Ad Soyad, T.C. Kimlik Numarası ve başvuru kanalı belirtilmelidir (Örneğin Ayşe Fırat, 12345678901 - kurum dışı yatay geçiş). Başvuru ücretinin yatırılacağı hesap bilgileri: Fibabanka Özyeğin Üniversitesi Şubesi IBAN NO: TR720010300000000003115544  
  • Öğrenci Belgesi: Kayıtlı olunan üniversite tarafından hazırlanmış imzalı ve mühürlü belge. Belgede adayın sınıfının ve halen kayıtlı olduğunun belirtilmesi gerekir.
  • Disiplin Durumunu Gösterir Belge: Kayıtlı olunan üniversite tarafından hazırlanmış, adayın disiplin cezası durumunu gösterir imzalı mühürlü belge. (Öğrenci belgesinde belirtilmesi durumunda da kabul edilir.)
  • Resmi Transkript: Kayıtlı olunan üniversite tarafından hazırlanmış, alınan tüm dersleri, notları ve not ortalamalarını gösteren not döküm belgesi. Transkript, not sistemi ve programın öğrenim dili hakkında açıklayıcı bilgi içermiyorsa, bu bilgileri içeren belgeler transkripte eklenmeli.
  • Ders Tanım ve İçerik Bilgileri: Transkriptinizde belirtilen derslerin ayrıntılı tanımlarını ve içerik bilgilerini içeren belgeler
  • ÖSYS (Yerleştirme Puanları ve Başarı Sıralamaları Dahil) Sonuç Belgesi: Öğrencinin Üniversiteye kayıt olduğu yıla ait, ÖSYM web sitesinden alınacak tüm YGS / LYS yerleştirme puan bilgilerini ve sıralamaları gösteren sonuç belgesi. Yurt dışındaki üniversiteye kayıt olunan yıla ait kabulde kullanılan ve YÖK tarafından kabul edilen uluslararası belgeler de ek olarak sunulabilir.
  • Kimlik Belgesi:  Fotoğraflı ve T.C. kimlik numaralı nüfus cüzdanı / mavi kart / pasaport aslı. (Kimlik belgesinin her iki tarafı aynı sayfada olacak şekilde 1 kopyası.)
  • Lise Diploması: Mezun olunan lise tarafından tahsis edilmiş diplomanın onaylı kopyası
  • Dil Yeterlik için: Varsa, kabul edilen Dil Yeterlik Belgesi'nin onaylı kopyası. Dil yeterlik koşulları için tıklayınız.
  • Yurt Dışından Dönüş Belgesi: Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından, anne veya babasının yurt dışı devlet görevinin sona ermesi, işçi ise kesin dönüş nedeniyle yurda dönme halinde yatay geçiş için başvuran adayların bu durumu belirten resmi yazı
  • İş Yeri Çalışma Belgesi: Kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli kamu hizmetlerinde görevlendirilenlerin, sürekli olarak bir başka yere atanmaları halinde, kendileri ile bakmakla yükümlü oldukları çocukları ve eşleri ile Türkiye'de öğrenim gören yabancı diplomat çocukları için durumlarını belirten resmi yazı. 
Havacılık Yönetimi lisans programına başvuran öğrencilerin teslim etmesi gereken ek belgeler:
  • Adli Sicil Kaydı Belgesi ve Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi kopyası
  • Heyet Raporu (Tam teşekküllü bir hastaneden alınmış heyet raporu kopyası (İşitme kaybı/eksikliği, görme kaybı eksikliği vs.)
Pilotaj lisans programına başvuran adayların teslim etmesi gereken ek belgeler:
  • Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı belgesi.
  • Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun sağlık raporu. (Yetkili sağlık kurumundan alınan raporun Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Sağlık Birimi/Ankara tarafından onaylanması ve sertifikaya dönüştürülmesi gerekmektedir.) Yetkili havacılık tıp merkezlerinin listesine ve sağlık sertifikası düzenleme ile ilgili detaylı bilgiye SHGM resmi web sayfasından ulaşabilirsiniz.
  • Son 1 ay içerisinde çektirilmiş 13 adet biyometrik 30mmx40mm ebatlarında fotoğraf (Fotoğrafların arkasına ad soyad yazılmış olmalıdır.)
  • Yerleşim yeri (İkametgah) belgesi: Yerleşim yeri bildirir belge aslı ile bir kopyası (E-devlet sistemi üzerinden alınan belgeler kabul edilir.

Sayfa Başı

Değerlendirme ve Sonuçlar

  • Değerlendirmeler, ilgili akademik birimler tarafından yapılır ve yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
  • Değerlendirme sonuçları, başvuru–kabul takviminde ilan edilen tarihlerde Üniversitemiz internet sitesinde duyurulur.
  • Başvuru–kabul takviminde ilan edilen tarihlerde öğrencilerin kabul niyetlerini Öğrenci Hizmetlerine bildirmesi ve kayıt tarihleri içinde işlemlerini tamamlamaları gerekir.
  • Yatay geçiş başvurularında burslu kontenjan bulunmamaktadır. Ancak, Üniversite öğrencilerin akademik başarıları (yerleştirme puanları, yerleştirme başarı sıraları, genel not ortalaması, hazırlık sınıfını başarma, disiplin durumu vb. kriterlere göre) değerlendirerek burs tahsisinde bulunabilir. Burs tahsisinde bulunulan öğrencilere, burs oranı, süresi ve koşulları ayrıca e-posta adreslerine bildirilir.
  • Ders ve not intibaklarına, ilgili yönetim kurulları tarafından karar verilir.

Sayfa Başı

Üniversiteye Kayıtlar

Yatay geçiş başvurusu kabul edilen ve geçiş yapmak için kayıt niyetini olumlu olarak bildiren öğrencilerin Üniversite kayıt tarihlerinde kayıt belgelerini Öğrenci Hizmetlerine teslim etmeleri ve öğrenim ücreti ödemelerini tamamlamaları gerekir. Süresi içinde belgeleri teslim etmeyen öğrenciler geçiş haklarını kaybederler. Kayıt belgeleri:

  • Başvuru için istenilen evraklardan, orijinal ıslak imzalı sunulmamış belgelerin tamamı
  • Son altı ay içinde adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş 1 adet vesikalık fotoğraf
  • Öğrenci kayıt bilgi formunun imzalı çıktısı (Öğrenci kayıt bilgi formlarının açık olduğu tarihleri öğrenebilmek ve formları doldurabilmek için; http://www.ozyegin.edu.tr/kayit   adresinden bilgi edinebilirsiniz.)
  • Lise diploması fotokopisi (Aslı kendisinde ise istenecektir.)
  • Öğrenim ücretinin ödendiğini gösterir dekont
  • Havacılık Yönetimi lisans programı için ek olarak: Başvuruda sunulan sağlık raporunu ve adli sicil kayıtlarını gösterir belgenin asılları
  • Pilotaj lisans programı için ek olarak: Son 1 ay içerisinde çektirilmiş 13 adet biyometrik fotoğraf ile başvuruda sunulan sağlık sertifikası ve adli sicil kaydını gösterir belgenin asılları

Ücretler ve Burslar

Öğrenim Ücretleri

2018-2019 akademik yılında Üniversite dışından yatay geçiş ile kabul edilen yeni öğrenciler için uygulanacak KDV dâhil yıllık öğrenim ücretleri aşağıdaki şekildedir. Öğrenciler, geçiş yaptıkları programın öğrenim ücreti dışında varsa ek ücretlerini (uçuş ücreti, üniforma ve bıçak seti ücreti vb.) ödemekle yükümlüdürler.

Fakülte / Program

Yıllık Öğrenim Ücreti

(KDV dahil)

Ek Ücretler

Fakülte Programları (1)

60.000 TL

-

Havacılık Yönetimi

40.300 TL

-

Pilotaj

48.000 TL

Uçuş Ücreti (2)

Gastronomi ve Mutfak Sanatları 

40.900 TL

Bıçak seti ve üniforma takımı ücreti(3)

Otel Yöneticiliği

38.600 TL

Üniforma takımı ücreti(4)

(1) Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi Programları hariçtir.

(2) Pilotaj eğitiminde yer alan zorunlu uçuş eğitimleri yıllık öğrenim ücretlerine dâhil değildir. Adaylar zorunlu uçuş eğitimleri için, Pilotaj lisans programında yıllık öğrenim ücretine ek olarak, Üniversitenin anlaşmalı olduğu Uçuş Okuluna lisans öğreniminin 4’üncü, 6’ncı ve 8’inci dönemleri başında olmak üzere 3 eşit taksitte uçuş ücreti öderler. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında kayıt olanlar için Uçuş Okulu tarafından belirlenen uçuş eğitimi ücreti KDV dâhil 54.000 EURO’dur.

(3) 2018-2019 akademik yılında Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans programına yeni kayıt olacak tüm adaylar lisans programında mutfak derslerinin başladığı 1. yıl, 2. dönem başı itibarıyla üniforma takımını üniversitemizin kitabevinden, bıçak setini ise üniversitemizin anlaşmalı olduğu firmadan temin edeceklerdir. Üniforma takımı ve bıçak seti ücretleri her yıl yeniden belirlenmekte olup, giriş burslarına bakılmaksızın 2018-2019 akademik yılı için üniforma takımının ücreti KDV dâhil 281 TL, bıçak setinin ücreti KDV dâhil 675 Euro karşılığı Türk Lirasıdır.

(4) 2018-2019 akademik yılında Otel Yöneticiliği lisans programına yeni kayıt olacak tüm adaylar üniforma takımını, lisans programında 2. yıl, 2. dönem başı itibarı ile üniversitemizin kitabevinden temin edeceklerdir.  Üniforma ücretleri her yıl yeniden belirlenmekte olup, giriş burslarına bakılmaksızın, 2018-2019 akademik yılı için üniforma takımının ücreti KDV dâhil 281 TL olarak uygulanacaktır.

Öğrenim ücreti ödeme yöntemlerimiz için Ödemeler sayfamızdan bilgi alabilirsiniz.

Sayfa Başı

Burslar

Yatay geçiş başvurusunda bulunan adaylar, kabul edildikleri takdirde varsa kayıtlı oldukları üniversitelerinden almakta oldukları mevcut tüm burs ve indirimlerden feragat etmiş sayılırlar. Üniversitemize yapılan yatay geçiş başvurularında burslu kontenjan bulunmamaktadır. Ancak Üniversite Yönetimi adayların akademik başarılarına (ÖSYM taban puanları / GNO vb.) ve disiplin durumlarına göre burs değerlendirmesini (burs miktarı, koşul ve süre) yapar. Burs tahsisi yapılan adayların e-posta adreslerine burs oranı, süresi ve koşulları ile ilgili bilgiler bildirilir. Burs tahsisi yalnızca öğrenim ücretini kapsar; programın varsa ek ücretleri; tüm öğrenciler tarafından öğrenim ücreti burs ve indirimleri dikkate alınmadan geçiş yaptıkları ilgili akademik yıl için belirlenen ücret ve ödeme koşullarına göre ödenir. Öğrencilerin, bu koşulları kabul etmeleri halinde kayıtları yapılır.

Sayfa Başı

İntibak İşlemleri ve Öğrenim Süresi

  • Başvurusu olumlu bulunan adayların daha önceki programlarından almış oldukları derslerden muafiyet verilebilir. Geçiş yapmak istenilen programa uygun olan dersleri ve bu derslerin kredi ile not uyarlamaları ilgili fakülte/yüksekokul yönetim kurulları tarafından karara bağlanır.
  • Adayın alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
  • Muaf sayılarak intibakı yapılan derslerin kredi toplamı dikkate alınarak muafiyet verilen her 30 AKTS kredisi için bir dönem olmak üzere hesaplanan dönem sayısı, adayın öğrenim süresine sayılır. Sayılan AKTS kredisinin toplamı 24 - 30 arasındaysa bir dönem veya 30’un tam katı olmaması durumunda artık AKTS kredisi 24 - 30 arasındaysa bir dönem daha öğrenim süresinden düşülür.
  • Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgileri Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden edinebilirsiniz.

Derslerden Muafiyet için Genel Kurallar

  • Öğrencinin kayıtlı olduğu Üniversite’deki programında alıp başardığı dersin öğrenim dili, bu ders karşılığında diploma programında muaf tutulacağı dersin öğrenim dili şartına uymak zorundadır.
  • Muafiyet verilen dersler not dönüşüm tablosuna göre kredi ve notları dönüştürülerek kayıtlara geçirilir. Not dönüşüm tablosu, Üniversite tarafından düzenli olarak güncellenmekte olup, ders muafiyeti talebinde bulunacağınız Üniversitenin tabloda bulunmaması halinde kayıtlı olduğunuz fakülteye / yüksekokula başvurmanız gerekmektedir.
  • Derslerden muaf sayılarak intibakı yapılan öğrencilerin mezuniyet hakkı kazanabilmeleri için Üniversitede en az iki yarıyıl kayıtlı olmak ve bu süre içinde en az 60 AKTS kredisi ders almış olmaları şartı aranır.
  • Muafiyet verilerek intibakı yapılan dersler, Üniversitedeki öğrenim sürelerince tekrar alınamaz.
  • Ders muafiyetleri ve intibak işlemleri için ayrıntılı bilgi hakkında Derslerden Muafiyet sayfasından veya Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği‘nden edinebilirsiniz.

Yurtlar

Yatay geçiş başvurusu kabul edilip kayıt olan öğrenciler, yurtlardan faydalanabilirler. 
Yurtlar ve yurt başvuruları hakkında bilgi almak için Yurtlar sayfamızı inceleyebilir ve Yurt Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.
 

İletişim ve Ulaşım

Çağrı Merkezimiz 9.00 - 16.00 saatleri arası hizmet vermektedir. 
☎: 444 4 OZU (698) / 0 216 564 9000
* Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü 
Öğrenci Hizmetleri
Nişantepe Mah. Orman Sk. No 34-36
34794 Çekmeköy - İstanbul
Kampüsümüze kendi aracıyla gelmek isteyen adaylar, yol tariflerinin bulunduğu sayfamızı inceleyebilir; Üniversite servisleri ile gelmek isteyenler ise servis (shuttle) saatlerimizi buradan görüntüleyebilirler.